Grå katt sitter bredvid ett blomsterarrangemang med gröna växter, röda dekorationer och presentkort, på ett rött bord framför en bokhylla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag fick just ett blomsterbud med en julblomma. Laban tycker att den är fin. Men han var tvungen att knyckla ihop hela julduken innan jag satte ner den.

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Filuran och 21 till
  • Laddar…
Fick detta i flödet på sociala medier idag haha.. lite småkul saker man kan få se där (som man ska ta med en nypa salt).

Stämmer nog bra här hemma.. (observera att det inte betyder att Nisse inte gillar husse! )😻

En kvinna och en man sitter med en katt i famnen. En vetenskaplig studie om katters relation till människor diskuteras.
Skapa konto

• Älska
  • Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
Maui tycker om att ta saker.
Tex. glansiga och prassliga godispapper, Twix, Snickers och liknande. Men även större fluffiga saker som i det här fallet en grooming handske som var till hans syster Märta 🐴🫣😂
Katt på köksbänk stjäl en fluffig groominghandske medan juldekorationer, som en stjärna och liten gran, står i bakgrunden.
Skapa konto

Fångad på bild, mitt i stölden. 😻

Senaste idag ska granen ställas fram.. 😇

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Filuran och 10 till
  • Laddar…
Tragiskt men inte ovanligt.. (kostnaderna..)

Inlägg från Claudia om hennes katt Lord Sparris, behandlad på djursjukhus för sepsis i buken, med höga veterinärkostnader och tuff medicinsk situation.
Skapa konto

Hela tråden kryllade av liknande historier om hiskeliga veterinärkostnader (för även mindre ingrepp så att säga).

😢🤬

• Ledsen
dicliff och 4 till
  • Laddar…
Märta är Mauis häst syster. 🐴😻

Redigerat:
  • Gilla
dicliff och 2 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:

[bild]

Hela tråden kryllade av liknande historier om hiskeliga veterinärkostnader (för även mindre ingrepp så att säga).

😢🤬
Been there, done that x 3 med Storfluff, högsta försäkringsbelopp är ett måste, även att kolla årligen att det inte har kommit ett högre belopp.
Sen har vi även det där med klausuler i försäkringen efter att man utnyttjat den...

• Älska
  • Wow
dicliff och 1 till
  • Laddar…
4774
Snigla Snigla skrev:
Fick detta i flödet på sociala medier idag haha.. lite småkul saker man kan få se där (som man ska ta med en nypa salt).

Stämmer nog bra här hemma.. (observera att det inte betyder att Nisse inte gillar husse! )😻

[bild]
Precis som med människor då 😂

• Gilla
dicliff
  • Laddar…
4774
Snigla Snigla skrev:

[bild]

😢🤬
En av mina första pojkar, Melker fick både njursten och cancer i buken redan vid 3 års ålder. Vetrinären tyckte att jag skulle avliva pga för höga kostnader men jag visste att hans tid inte var slut och bad dem att göra allt de kunde för att rädda hans liv. När jag väl fick hämta min lilla pojke var notan på 110 000kr varav försäkringsbolaget tog merparten av kostnaden och jag fick betala , har jag för mig, ca 15 000kr. Detta var tidigt 2000tal. Katten levde lycklig och smärtfri i 17 år efter detta med ett plaströr inopererat istället för urinrör. Älskade älskade lilleman som jag kallade honom då hans bror var dubbelt så stor ♥️♥️♥️♥️

• Älska
  • Gilla
dicliff och 10 till
  • Laddar…
N Nyikåk skrev:
Been there, done that x 3 med Storfluff, högsta försäkringsbelopp är ett måste, även att kolla årligen att det inte har kommit ett högre belopp.
Sen har vi även det där med klausuler i försäkringen efter att man utnyttjat den...
Vår första sibir Rasmus, som passerade regnbågsbron i början av hösten hade inte forl inkluderat i sin försäkring. I Bärtssons ingår det dock men gissa vem av de två som har/hade problem med tänderna. 🫣😻 I Mauis ingår det också så jag hoppas han klarar sig.

Hästens årspremie är som 6-8 katter, och oavsett är det enklare att stoppa in katten i buren och hoppa in i bilen och åka till närmaste veterinär man har förtroende för än att lasta hästen och köra till Strömsholm eller Ulltuna.
Jag säger inte att ena eller andra är rätt, men gläds åt möjligheten att ge djuren en bra tid hos oss, precis som ni gör. ❤️

• Gilla
  • Älska
dicliff och 4 till
  • Laddar…
Patrik440
I år har både våran svarta och våran vita katt fått vandra vidare..

Svart katt som går utomhus på en grusväg med grönska i bakgrunden.
Skapa konto

Vit katt vilar på motorhuven av en blå Chrysler-bil.
Skapa konto

Nu har en nu liten frisk fläkt flyttat in.

Diablo:
Ljusbrun kattunge med vita markeringar tittar fram under en filt.
Skapa konto

En beige kattunge, Diablo, vilar i en persons armar.
Skapa konto

En sovande ljus kattunge vid namn Diablo ligger ihopkrupen på en mörkgrön filt.
Skapa konto

• Älska
  • Gilla
Filuran och 23 till
  • Laddar…
Aooww. Vilken eldfängd skönhet😍😍

• Gilla
  • Älska
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
K
Svartvit katt sover hoprullad på en beige filt på en säng med randiga lakan i bakgrunden.
Skapa konto

Tog sig en eftermiddagslur 🐈‍⬛ 💤

• Gilla
  • Älska
  • Haha
dicliff och 12 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Maui tycker om att ta saker.
Tex. glansiga och prassliga godispapper, Twix, Snickers och liknande.
Tofsöra älskar också prassliga godispapper men är inte så noga med om vi har hunnit äta upp innehållet... och det morras när vi försöker ta tillbaka hennes byten. 😸

FredrikR FredrikR skrev:
Vår första sibir Rasmus, som passerade regnbågsbron i början av hösten hade inte forl inkluderat i sin försäkring. I Bärtssons ingår det dock men gissa vem av de två som har/hade problem med tänderna. 🫣😻 I Mauis ingår det också så jag hoppas han klarar sig.
Ja forl är en viktig sak att ha i försäkringen.

• Älska
dicliff och 1 till
  • Laddar…
4774
Patrik440 Patrik440 skrev:
I år har både våran svarta och våran vita katt fått vandra vidare..

[bild]
[bild]

Nu har en nu liten frisk fläkt flyttat in.

Diablo:
[bild]
[bild]
[bild]
Beklagar sorgen ♥️.
Men får säga grattis till er nya bedårande lilla älskling.

• Gilla
  • Älska
dicliff och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
God Jul

Grå katt sitter på en tomteluva på ett trägolv.
Skapa konto

• Älska
  • Gilla
dicliff och 16 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.