kashieda kashieda skrev:
Någon som vet om Mjau har ändrat receptet på sitt blötfoder?

Vi tog just en påse ur en ny låda och tjejsarinnan var inte imponerad (och den stinker inte lika illa som vanligt).
Nisse tvärslutade käka det för nått år sedan redan.. bara sådär över "natten" 😳 provade nån gång till nått halvår senare, men han svälte hellre..

Nu har samma problem uppstått med en av shebas sorter som vi köpt "storpack av".. (inte bara den. vi blandar lite märken osv för att han inte ska "tröttna").. men nä.. den varianten funkar inte nu och jag har 3 kartonger kvar..

Såsen duger.. men petar knappt på köttet/fisken.. och jag brukar vara envisast... men Nisse magrade av synligt (!) trots vatten jakt o torrfoder... så jag har temp gett upp .. och ska även köpa nytt maskmedel! Han borde inte ha magrat så mycket så snabbt.. (han mår inte dåligt i övrigt, kissar bajsar, dricker, äter torrfoder osv)

Så nu har jag köpt tre andra sorters/märken mat.. med sås... som han får flera ggr om dagen
Han slukar dem med hull o hår.. (så att säga)

• Gilla
  • Älska
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Håller koll på omgivningen.. det regnar ute och de där jäkla tvåbeningarna kollar på tråk-tv (ingen av oss vill gå ut hehe)

Gråvit katt ligger på en soffa och tittar ut genom ett fönster; krukväxter i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
Tule54 och 6 till
  • Laddar…
Nisse har fortsatt visa matte uppskattning på sitt nya vis..

Gråvit katt ligger bredvid någon på en soffa med röd mönstrad matta i bakgrunden. Kattens tass vilar på ett ben.
Skapa konto

Han ser fruktansvärt söt ut när han sätter tassen på mitt ben när jag äter eller gör något vid soffan... för att lite fint tala om att "här är jag mate, bara så du vet.. "

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Tule54 och 7 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:

Vi tog just en påse ur en ny låda och tjejsarinnan var inte imponerad (och den stinker inte lika illa som vanligt).
Har bara köpt Mjau ett par gånger senaste halvåret och Gustav äter
men inte lika glatt som han gör med sitt vanliga, Whiskas. Han lämnar mer kvar.
Och de påsar han fått stank inte.
Största skillnaden jag märkte var att det var mer mat i Mjaupåsarna.

kashieda kashieda skrev:

Intressant fråga. Mina kattkillar får nån påse Mjau blötmat att dela på ett par gånger i veckan max, men nu när du säger det så har britten (den kräsne) slutat äta köttet och slickar bara i sig gelén. 😮

Närbild av en fluffig katt med blå ögon som tittar mot ett fönster, krukväxt i bakgrunden.
Skapa konto
När kommer sommaren så man får komma ut?!

• Älska
  • Gilla
Tule54 och 12 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
[bild] När kommer sommaren så man får komma ut?!
Undrar jag med!

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Tule54 och 7 till
  • Laddar…

Labans favoritleksak

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Tule54 och 16 till
  • Laddar…
Visningsstädning på G, katten gillar det finns ytor som normalt inte är tillgängliga

😂

Katt ligger avslappnad på en tvättmaskin bredvid städutrustning i ett ljust badrum.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Tule54 och 12 till
  • Laddar…
Mikael_L
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
[video]
Labans favoritleksak
Ställ den i sovrummet.
Ha en så bra natt ... :D :D

• Haha
  • Gilla
Tule54 och 6 till
  • Laddar…
Vi gjorde det misstaget en gång, nu är den så långt från sovrummet som möjligt 😅

• Haha
  • Gilla
Tule54 och 10 till
  • Laddar…
Keiko går i koppel och Sudden sköter övervakningen.

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Tule54 och 9 till
  • Laddar…
K
Svartvit katt på diskmaskinslock slickar på en vit mugg.
Skapa konto

Hampus upptäckte muggen med mat på diskmaskinslocket och tog sig några smakbitar 🥰 🐈‍⬛

• Gilla
  • Älska
Snigla och 11 till
  • Laddar…
galento
Hmm , våran lilla katt har ätit väldigt dåligt några dagar nu och man befarar det värsta. Hon är väl runt 16 år nu och vi får prova nån annan kattmat och beställa tid hos veterinären så fort de öppnar på måndag.

• Ledsen
Tule54 och 9 till
  • Laddar…
N
Usch vad tråkigt. Katter klarar sig inte alls länge utan mat så försök hitta något hon äter. Vatten är också väldigt viktigt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.