E
Jiji Jiji skrev:
10 ml salt i en liter vatten dvs 2 tsk salt i en liter vatten (egentligen 9 ml men det Àr svÄrt att dosera).
Eller ett kryddmÄtt (1 ml) salt i en dl vatten.

Och jÀttebra tips att testa sjÀlv innan man anvÀnder det pÄ djur.
Sant, jag blandade ihop msk och tsk. đŸ€”

• Gilla
SusoDus och 1 till
  • Laddar…
E Elektra skrev:
Sant, jag blandade ihop msk och tsk. đŸ€”
LĂ€tt hĂ€nt đŸ˜»

K
NÀrbild av en svartvit katt dÀr morrhÄr och ansikte syns tydligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har tvĂ€ttat en gĂ„ng till och det ser bra ut, det blöta pappret var sĂ„ gott som rent efterĂ„t. 👍 NĂ€rbild av en kattpĂ€ls med ett löst morrhĂ„r pĂ„ en fĂ€rgglad filt.
Skapa konto

Under sin egna tvĂ€tt rök ett morrhĂ„r..đŸ„°

• Gilla
  • Älska
  • Haha
  • Wow
dicliff och 7 till
  • Laddar…
K Kakelugnen566 skrev:
[bild]
Har tvĂ€ttat en gĂ„ng till och det ser bra ut, det blöta pappret var sĂ„ gott som rent efterĂ„t. 👍[bild]
Under sin egna tvĂ€tt rök ett morrhĂ„r..đŸ„°
Vad skönt.

Är det en synvilla eller Ă€r det nĂ„got vid ena ögat och pĂ„ nosryggen i första bilden och precis nedanför morrhĂ„ret i undre bilden?)

K
Jiji Jiji skrev:
Vad skönt.

Är det en synvilla eller Ă€r det nĂ„got vid ena ögat och pĂ„ nosryggen i första bilden och precis nedanför morrhĂ„ret i undre bilden?)
Jag ska kolla nÀr han kommer in, detta foto Àr taget innan tvÀtten.
SÄg mest att den nedre vita flÀcken syntes igen och att det blanka var borta, dÀrför som jag tog fotot dÄ. Har lite problem med min syn för tillfÀllet, men det ska snart ÄtgÀrdas

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
4774
Pelle njuter i vĂ„rens första riktigt varma dag (+16) och matte sitter pĂ„ trappan och njuter. HĂ€rlig dag 😀
Svartvit katt sitter i solen framför stengÀrdsgÄrd pÄ grÀsmatta, njuter av vÄrens första varma dag.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Sona2012 och 13 till
  • Laddar…
K
Jiji Jiji skrev:
Vad skönt.

Nu har jag kollat noga och allt Àr bra i Hampus ansikte.
NÀrbild av en svartvit katt som ligger pÄ en stol med randigt tyg.
Skapa konto
Man kan nog skylla en del pÄ kameran. Jag tycker ofta att den inte speglar verkligheten

• Gilla
  • Älska
dicliff och 7 till
  • Laddar…
4774
K Kakelugnen566 skrev:
Nu har jag kollat noga och allt Àr bra i Hampus ansikte.
[bild]Man kan nog skylla en del pÄ kameran. Jag tycker ofta att den inte speglar verkligheten
SĂ„ skönt đŸ„°. Om det var blod sĂ„ kan blodet lika gĂ€rna komma frĂ„n en uppĂ€ten sork, mus eller fĂ„gel. Brukar fĂ„ tvĂ€tta Pelles lilla söta ansikte och skĂ€gg med jĂ€mna mellanrum nĂ€r han har kalasat pĂ„ sork.

• Wow
  • Gilla
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
4774
ullberg ullberg skrev:
Typ sÄ hÀr vÀldigt brÄttom? (frÄn imorse strax innan 6)
[video]
Den svarta Àr inte vÄr om det inte var tydligt - han som mest verkar undra vad f..n som hÀnde fÄr vi ta ansvar för - men han gör sitt bÀsta för att skydda sin syster, kanske inte med hjÀrnan men vÀl med ett par kilo mage
FrĂ„gan Ă€r vad syster hade haft för sig pĂ„ den svarta kattens revir đŸ˜‚đŸ˜»đŸ˜Œ

• Haha
  • Wow
dicliff och 3 till
  • Laddar…
4774
T Taren43 skrev:
17 veckor gamla Thure, matchvikt 3.2kg. Undrar var detta slutar 😅
Men oj sĂ„ söt han Ă€r đŸ„°. FĂ„r vi se lite fler bilder pĂ„ "tungviktaren"? VĂ€ger han 3 nu sĂ„ lĂ€r han vĂ€l vĂ€ga ungefĂ€r det dubbla nĂ€r han nĂ„tt vuxen Ă„lder. För mig Ă€r inte katten riktigt vuxen förĂ€n vid ca 8 Ă„r. Vet att katter Ă€r mogna lĂ„ngt tidigare men alla katter som jag har haft har varit tonĂ„ringar fram till den Ă„ldern.

• Gilla
dicliff
  • Laddar…
K
4774 4774 skrev:
SĂ„ skönt đŸ„°. Om det var blod sĂ„ kan blodet lika gĂ€rna komma frĂ„n en uppĂ€ten sork, mus eller fĂ„gel. Brukar fĂ„ tvĂ€tta Pelles lilla söta ansikte och skĂ€gg med jĂ€mna mellanrum nĂ€r han har kalasat pĂ„ sork.
Ok, ja det var sĂ„ konstigt med den blanka slĂ€ta ytan pĂ„ nosen, det gick inte att se vad det var. Man lĂ€r sig nĂ„t nytt varje dag! 😀

• Gilla
4774
  • Laddar…
En man stÄr i ett badrum och sÀger att det Àr slut pÄ toalettpapper. En kvinna med en rulle ger honom papper, medan en katt skrattar.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Sona2012 och 8 till
  • Laddar…
En fluffig grÄaktig katt ligger och sover pÄ en grÄ filt.
Skapa konto

Doris önskar trevlig helg! Hon har legat hÀr bredvid mig nÀr jag har jobbat mest hela veckan.

• Gilla
  • Älska
Sona2012 och 14 till
  • Laddar…
4774
Lilla snuttan đŸ„°. Hon Ă€r bedĂ„rande med sitt lite trumpna ansikte

• Gilla
  • Älska
Kakelugnen566 och 3 till
  • Laddar…
Hemskt före pÄ damernas 5mil, BÀrra helt slut nÀr guldet vÀl bÀrgats.
En fluffig katt ligger avslappnat pÄ rygg pÄ en grÄ soffa, ser ut att sova djupt efter en anstrÀngning.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Sona2012 och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.