Finns det någon genetiskt modifierad kattras som vägrar gå ut genom öppna dörrar?

Bor vid landsväg där jag redan förlorat två unga (bond)katter. Har hund och dörrarna står alltid öppna under sommarhalvåret.

Alla bilder härinne gör mig sjuk av avund.

• Ledsen
dicliff och 4 till
  • Laddar…
P
yonna yonna skrev:
Finns det någon genetiskt modifierad kattras som vägrar gå ut genom öppna dörrar?

Bor vid landsväg där jag redan förlorat två unga (bond)katter. Har hund och dörrarna står alltid öppna under sommarhalvåret.

Jag har brittiskt korthår och det är traditionellt en väldigt lugn ras. Mina katter har inte vart ute så mkt på frihand men nu sista 2 åren fått gå it med spårkoppel, bor också nära väg. Men det är nog svårt att säga så exakt att en ras inte går ut genom dörrar, är nog mkt personlighet. Men mina tjejer springer in om det blåser för mkt, ovana ljud eller bilar.. 😅

• Gilla
dicliff
  • Laddar…
yonna yonna skrev:

Katter vill nog ut, om inte annat så av nyfikenhet. Förstår inte hur det skulle gå att modifiera bort...????

• Ledsen
  • Gilla
Filuran och 1 till
  • Laddar…
P
Gårdagens häng vid brasan

• Katt ligger avslappnad på trägolv framför brinnande spis.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En katt sover på en fårskinnsbeklädd pall framför en brasa, med ett rustikt bord och en TV i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
dicliff och 16 till
  • Laddar…
yonna yonna skrev:

Kan du bygga kattsluss med nät utanför dörren?

• Gilla
dicliff och 2 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Kan du bygga kattsluss med nät utanför dörren?
Problematiskt då alla ytterdörrar är helt glasade - och vitsen skulle vara att kissen vill vara innekatt ...

Bärra är inte helt kry och har bäddat ner sig själv.
Katt insvept i grått täcke, ligger nedbäddad på en säng i ett rum med fönster och bokhylla i bakgrunden.
Skapa konto

Magen bråkar, och han kräks, igen.. 😕

• Ledsen
  • Älska
  • Gilla
  • Wow
dicliff och 15 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
[bild][bild][bild]
Livsnjutare är vad de är ...

• Älska
  • Gilla
MariaiÖstergötland och 1 till
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
Problematiskt då alla ytterdörrar är helt glasade - och vitsen skulle vara att kissen vill vara innekatt ...
Det är inte möjligt att ha en katt som inte går ut om dörren står öppen. De är nyfikna.
Det går ju utmärkt att näta in någon del exempelvis en altan eller liknande så att man kan ha öppet någon dörr men då måste man ju komma ihåg att inte låta andra dörrar står öppna.

• Gilla
dicliff
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
Det är inte möjligt att ha en katt som inte går ut om dörren står öppen. De är nyfikna.
Det går ju utmärkt att näta in någon del exempelvis en altan eller liknande så att man kan ha öppet någon dörr men då måste man ju komma ihåg att inte låta andra dörrar står öppna.
Ja, det finns ju en anledning till att jag inte längre har kisse ☹️. Men kanske det finns ngn typ av orientalier som under århundraden bara ligger på en sidenkudde ... 🤔😉

yonna yonna skrev:
Ja, det finns ju en anledning till att jag inte längre har kisse ☹️. Men kanske det finns ngn typ av orientalier som under århundraden bara ligger på en sidenkudde ... 🤔😉
När det gäller katter är nog nyfikenhet det mest utmärkande draget som överstiger lathet / bekvämlighet.

• Älska
  • Gilla
dicliff och 2 till
  • Laddar…
H
Idag var det premiär för utevistelse. Först har vi vant oss vid selen.
Grå och vit katt med blå sele står på en soffa bredvid gröna växter, med ett fönster i bakgrunden.
Skapa konto

Sedan dags för ett stort äventyr. Allt var spännande, löv som blåste omkring, stenar att gå på, fuktig mark, dött gräs. Till sommaren när hon är kastrerad så ska hon få liv att gå ut utan sele. Vi har det lite lyxigt då inga grannar och ingen biltrafik.
Två katter går på grusig mark; den ena i sele med koppel. En betongplint syns i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
dicliff och 10 till
  • Laddar…
K

• Gilla
  • Haha
  • Wow
dicliff och 9 till
  • Laddar…
Maria T
K Kakelugnen566 skrev:
[video]
Igenkänning, vattenmelon och gurka (samma samma),

K
Maria T Maria T skrev:
Igenkänning, vattenmelon och gurka (samma samma),
Har inte provat det på min Hampus, men han äter tillagad vitkål, majs och gröna ärtor i alla fall, än så länge Svart katt äter grönsaker, som majs, ur en grön skål intill en skål med kattfoder på en matta.
Skapa konto

• Gilla
dicliff och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.