1 303 160 läst ·
14 592 svar
1303k läst
14,6k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Tack o lov har inte spökena gett sig tillkänna!4774 skrev:
Gud vad mysigt det ser ut 👻. Vilka underbara spökhistorier denna trappa frambringar och med den gamla kistan så blir det nästan som Narnia 😳.
Vårt är ursprungligen, enligt kyrkböckerna, från 1734 där ursprungliga huset idag är vår matsal och resten tillbyggt under århundradena. Men en sådan trappa upp till vår vind skulle verkligen vara toppen. Men svårt att få till på ett bra sätt utan att den tar upp för mycket yta tyvärr.
Fint att ändå något finns kvar från ursprunget hos er!
Ingen aning om hur det är här, om någon del är från begynnelsen, men trappan verkar ju gammal i alla fall. Den är väldigt smal nertill, endast 60 cm bred
Källaren, tror jag, är gammal och har använts till förvaring, hyllor finns längst väggarna där det säkert har stått burkar med inläggningar och ett utrymme för potatis/rotsaker finns också kvar. Numera är det för varmt där eftersom vvb:n och vatnpumpen finns där. Nu förvaras målarfärg, krukor och roboten där...
Yttersta dörren/ingången är en sån där liggande dörr, som man måste lyfta upp och haka fast i väggen innan man ska gå ner.
I morgon ska jag ta kort på innersta dörren för den har ett gammalt annorlunda "lås"
När jag tänker efter är det nog en del som är gammalt här OCH egentligen hör nog inte det här till i en katt-tråd!!
Var inte rädd för spökena. Dom är oftast snälla bara man ser til att komma överens med dom.K Kakelugnen566 skrev:Tack o lov har inte spökena gett sig tillkänna!
Ingen aning om hur det är här, om någon del är från begynnelsen, men trappan verkar ju gammal i alla fall. Den är väldigt smal nertill, endast 60 cm bred
Källaren, tror jag, är gammal och har använts till förvaring, hyllor finns längst väggarna där det säkert har stått burkar med inläggningar och ett utrymme för potatis/rotsaker finns också kvar. Numera är det för varmt där eftersom vvb:n och vatnpumpen finns där. Nu förvaras målarfärg, krukor och roboten där...
Yttersta dörren/ingången är en sån där liggande dörr, som man måste lyfta upp och haka fast i väggen innan man ska gå ner.
I morgon ska jag ta kort på innersta dörren för den har ett gammalt annorlunda "lås"
När jag tänker efter är det nog en del som är gammalt här OCH egentligen hör nog inte det här till i en katt-tråd!!
Vi får starta en egen tråd som vi döper till Spöktrappan 😃K Kakelugnen566 skrev:Tack o lov har inte spökena gett sig tillkänna!
Det har tagit runt ett halvår men nu börjar äntligen alla våra tre vilja dela bädd utan att det blir något morrande eller fräsande
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder