K
4774 4774 skrev:
Gud vad mysigt det ser ut 👻. Vilka underbara spökhistorier denna trappa frambringar och med den gamla kistan så blir det nästan som Narnia 😳.

Vårt är ursprungligen, enligt kyrkböckerna, från 1734 där ursprungliga huset idag är vår matsal och resten tillbyggt under århundradena. Men en sådan trappa upp till vår vind skulle verkligen vara toppen. Men svårt att få till på ett bra sätt utan att den tar upp för mycket yta tyvärr.
Tack o lov har inte spökena gett sig tillkänna!
Fint att ändå något finns kvar från ursprunget hos er!
Ingen aning om hur det är här, om någon del är från begynnelsen, men trappan verkar ju gammal i alla fall. Den är väldigt smal nertill, endast 60 cm bred
Källaren, tror jag, är gammal och har använts till förvaring, hyllor finns längst väggarna där det säkert har stått burkar med inläggningar och ett utrymme för potatis/rotsaker finns också kvar. Numera är det för varmt där eftersom vvb:n och vatnpumpen finns där. Nu förvaras målarfärg, krukor och roboten där...
Yttersta dörren/ingången är en sån där liggande dörr, som man måste lyfta upp och haka fast i väggen innan man ska gå ner.
I morgon ska jag ta kort på innersta dörren för den har ett gammalt annorlunda "lås"
När jag tänker efter är det nog en del som är gammalt här OCH egentligen hör nog inte det här till i en katt-tråd!!

• Haha
  • Gilla
dicliff och 2 till
  • Laddar…
N
K Kakelugnen566 skrev:
Ingen aning om hur det är här, om någon del är från begynnelsen, men trappan verkar ju gammal i alla fall. Den är väldigt smal nertill, endast 60 cm bred
Källaren, tror jag, är gammal och har använts till förvaring, hyllor finns längst väggarna där det säkert har stått burkar med inläggningar och ett utrymme för potatis/rotsaker finns också kvar. Numera är det för varmt där eftersom vvb:n och vatnpumpen finns där. Nu förvaras målarfärg, krukor och roboten där...
Yttersta dörren/ingången är en sån där liggande dörr, som man måste lyfta upp och haka fast i väggen innan man ska gå ner.
I morgon ska jag ta kort på innersta dörren för den har ett gammalt annorlunda "lås"
När jag tänker efter är det nog en del som är gammalt här OCH egentligen hör nog inte det här till i en katt-tråd!!
Var inte rädd för spökena. Dom är oftast snälla bara man ser til att komma överens med dom.

• Gilla
  • Haha
dicliff och 4 till
  • Laddar…
N
Katt ligger på en hylla bredvid en termometer som visar rumstemperaturen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så vilken temperatur har era katter?

• Gilla
  • Haha
Rd 350 och 8 till
  • Laddar…
4774
K Kakelugnen566 skrev:
Vi får starta en egen tråd som vi döper till Spöktrappan 😃

• Älska
dicliff och 1 till
  • Laddar…
4774
N Niq skrev:
[bild]
Så vilken temperatur har era katter?
Roligaste bilden på länge Hahaha. Skön stil kissen 😻😻

• Haha
dicliff
  • Laddar…
4774
N Niq skrev:
Var inte rädd för spökena. Dom är oftast snälla bara man ser til att komma överens med dom.
Värre är det med demoner dock

• Wow
dicliff
  • Laddar…
N
4774 4774 skrev:
Dags att för en session av anden i glaset och fråga om andarna är snälla 😃

• Wow
  • Gilla
dicliff och 1 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Dessutom finns inte längre ( super) Max, von Sydow ibland oss för en exorcism ....
Du får kolla ifall Ulf Ekman tar sådana jobb?? Eller församlingsprsten/ kyrkoherden

• Haha
dicliff
  • Laddar…
Det har tagit runt ett halvår men nu börjar äntligen alla våra tre vilja dela bädd utan att det blir något morrande eller fräsande

Tre katter som sover tillsammans på en vit filt, slutna ögon och verkar lugna och harmoniska.
Skapa konto
Tre katter sover tillsammans på en bädd bredvid ett element, en svartvit och två bruna, en har vit päls.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Rd 350 och 12 till
  • Laddar…
Svart katt sitter på ett ofärdigt pussel med pusselbitar spridda på ett bord.
Skapa konto

Katten och matte lägger pussel.

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Rd 350 och 12 till
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
[bild]
Katten och matte lägger pussel.
Matte lägger pussel och katten lägger sig på pusslet, menar du…

• Gilla
  • Haha
dicliff och 3 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Matte lägger pussel och katten lägger sig på pusslet, menar du…
Tja, vi kallar det "pussel med högre svårighetsgrad".

• Haha
  • Gilla
dicliff och 6 till
  • Laddar…
K
Jiji Jiji skrev:
Tja, vi kallar det "pussel med högre svårighetsgrad".
Svartvit katt ligger bland pusselbitar på träbord, omgiven av pussellådor.
Skapa konto
verkar bekant...❤️

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Rd 350 och 9 till
  • Laddar…
4774
S Sona2012 skrev:
Dessutom finns inte längre ( super) Max, von Sydow ibland oss för en exorcism ....
Du får kolla ifall Ulf Ekman tar sådana jobb?? Eller församlingsprsten/ kyrkoherden
Om jag stöter på någon så skickar jag den raka vägen till det hål som den kom från 👻

• Gilla
dicliff
  • Laddar…
Kanske inte rätt tråd för den här reklamen?
Annons för Svea Fireworks med texten "Hitta din lokala återförsäljare" och en knapp med "Klicka här", samt en länk till sveafireworks.se.
Skapa konto

Hoppas att våra grannar väljer att spränga någon annan del av världen i år. Jag förstår inte hur man kan skjuta fyrverkerier med egna katter i huset. 😢👎🤬

• Ledsen
  • Arg
  • Gilla
dicliff och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.