S
Småskruttarna börjar bli stora. Ljusnar för varje vecka och frun har ångest över färgbestämning till stamtavlorna, jag säger att de är ljusgrå och mörkgrå, men det duger tydligen inte.

Sex grå kattungar ligger ihoptrasslade och sover på en randig filt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Älska
  • Gilla
kashieda och 21 till
  • Laddar…
S swirve skrev:
Småskruttarna börjar bli stora.
Kan knappt sluta titta på bilden. ❤️

• Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
S swirve skrev:
Småskruttarna börjar bli stora. Ljusnar för varje vecka och frun har ångest över färgbestämning till stamtavlorna, jag säger att de är ljusgrå och mörkgrå, men det duger tydligen inte.

[bild]
Mitt i denna högen skulle jag kunna tänka mig att ligga🥰
Asså vilka pälsklingar. Till och med svårt att uppfatta antalet, men är de sju stycken?

• Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Kan knappt sluta titta på bilden. ❤️
Defineras masshypnos😳❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

• Gilla
  • Haha
  • Älska
dicliff och 3 till
  • Laddar…
4774
Alfredo Alfredo skrev:
Eller båda. Det har vi alltid haft på våra katter.

Fördelen är att tatueringen kan bli oläslig men då funkar chippet. 😀

Nackdelen är att om någon hittar en oläslig tatuering kanske de inte letar efter chip. 😢
Våra har bara tatuering och när de börjar bli otydliga så är det bara att fylla i vid nästa veterinär besök.

Att det skulle vara fult är inget som jag har tänkt på då missarna har så mycket hår i öronen att jag aldrig ser tatueringarna 😸

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Mikael_L
Man kan ju konstatera att tatuering i örat inte syns speciellt mycket på massor av katter, men hos vissa katter eller kattraser, kommer det vara betydligt mer synligt.
Närbild på en katt med stora öron, där tatuering i örat kan vara synlig på vissa katter beroende på ras eller individ.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
  • Haha
4774 och 5 till
  • Laddar…
Microkatten
Önskar våra katter hade så stora öron så att de hör när vi säger att de inte får vara på matbordet och lukta på ostarna!

• Haha
  • Gilla
kashieda och 7 till
  • Laddar…
N
Microkatten Microkatten skrev:
Önskar våra katter hade så stora öron så att de hör när vi säger att de inte får vara på matbordet och lukta på ostarna!
Man lär dom från början att dom inte får gå på matbordet eller köksbänkarna. Det var ganska jobbigt att lära några vuxna vildkatter😀

• Gilla
4774
  • Laddar…
Microkatten
Nästa steg, efter att de hört och lärt sig, är att se till att de gör som man sagt och inte försöker komma in i Guiness rekordbok för att ha hittat på flest antal sätt att kringgå reglerna! 😉

• Gilla
  • Älska
  • Haha
skogaliten och 5 till
  • Laddar…
S
Noramasen Noramasen skrev:
Mitt i denna högen skulle jag kunna tänka mig att ligga🥰
Asså vilka pälsklingar. Till och med svårt att uppfatta antalet, men är de sju stycken?
Häromkvällen somnade alla i soffan på och bredvid mig, då somnade man gott!
Nästan rätt med sju, det är åtta! 😁

• Gilla
  • Älska
Snigla och 6 till
  • Laddar…
Mikael_L
Hur mår mamma katt nu då?
Jag antar att det har lättat lite, de äter väl en massa annat nu?

• Gilla
4774
  • Laddar…
S swirve skrev:

[bild]
Hur gamla är dom där?

Redigerat:
S swirve skrev:

[bild]
Bedårande är inte färg va, men prova lägg till det efter ljus eller mörkgrå. 😻🐈‍⬛🐾

Kolla leendet på sköningen längst upp till vänster. 😻❤️

• Gilla
  • Älska
4774 och 2 till
  • Laddar…
Microkatten Microkatten skrev:
Önskar våra katter hade så stora öron
Tror du inte bara de blir bättre på att slå dövörat till då?

• Älska
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
S
FredrikR FredrikR skrev:
Bedårande är inte färg va, men prova lägg till det efter ljus eller mörkgrå. 😻🐈‍⬛🐾

Kolla leendet på sköningen längst upp till vänster. 😻❤️
Haha, så lätt är det inte i raskatt världen.... I grunden är de "blå" och sen är mamma katt blå-golden och pappan blå-silver med vitt. Så kattungarna kan vara bara blå, blå-silver, blå-golden eller tom bimetallic (silver och golden) men det kan man inte regga.. Sen har det sen en månad blivit ok med färgen "sunshine" (golden hos sibirier) men då måste man ha dna testat för den specialla sunshine genen (corin). Typ så...

• Wow
  • Älska
  • Haha
BengtH och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.