1 302 263 läst ·
14 592 svar
1302k läst
14,6k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Eftersom jag trodde att kattpolisen skulle knacka på dörren (jag skojar fast ändå inte) så registrerade jag vår första katt första dagen man kunde. Men nu inser jag att vår andra katt nog inte är registrerad så tack för påminnelse!Alfredo skrev:
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 765 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 765 inlägg
Hur ska man komma ihåg det... Vet ju inte vad jag gjorde förra veckan 🙄Alfredo skrev:
Du behöver antingen chipmärka eller tatuera in ett nummer i örat på katten och det är detta chip eller tatuering som då ska kunna identifiera vilken katt det är.Dan1891 skrev:
Sedan kan du så klart både beskriva din katt och lägga upp bilder .
Mina är chippade, så jag angav bara chipnummret för var härskarinna. Annars är det ju tatueringsnummret man går efter. Har man varken eller så.... Dags att besöka farbror/farmor doktor 😉Dan1891 skrev:
Hade faktiskt tappat bort lappen med chip-nummret på min äldsta, så jag fick ringa doktorn(som chippade henne) så dom kunde kolla sitt register och ge mig numret. Det är ju en nackdel med chip.... småsvårt att kontrollera/stämma av själv
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Både chip och tatuering för säkerhets skull som @Alfredo skriver - visst att det kan ses som "fult" med gröna siffror i örat men jag tror ändå att det kan vara till nytta. Många äldre katter har ju bara dessa tatueringar så till de är utagerade (om nånsin) så använd båda-Alfredo skrev:
(Förlåt, lång utläggning).
Vi har bara haft chip i våra katter sedan 18 år tillbaka . Jag trodde man slutat med tatueringar.
Nu har visserligen ingen sprungit bort ännu så har aldrig behövt använda dom annat än vid veterinärbesök.
Vi såg FB en gång när några beskrev en katt som såg ut precis som våran som brukade gå på en åker nära vårat hus och att dom skulle försöka fånga in den bortsprugna katten. Vi fick bråttom att skriva att den inte alls var bortsprungen och att den bodde i närheten.
Nu har visserligen ingen sprungit bort ännu så har aldrig behövt använda dom annat än vid veterinärbesök.
Vi såg FB en gång när några beskrev en katt som såg ut precis som våran som brukade gå på en åker nära vårat hus och att dom skulle försöka fånga in den bortsprugna katten. Vi fick bråttom att skriva att den inte alls var bortsprungen och att den bodde i närheten.