1 356 774 läst ·
15 273 svar
1357k läst
15,3k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Idag fyller vår älskade katt 20 år. Tänk så länge hon varit med oss och så mycket hon varit med om. Hon har haft tur med en god hälsa, vi har bara besökt veterinären en gång när hon var ung, sedan dess har hon varit frisk och kry. Nu märks dock att åldern börjar ta ut sin rätt men vi hoppas på att hon får ha ytterligare en bra sommar.
Grattis till kissen!🤗M Myckling skrev:[bild]
Idag fyller vår älskade katt 20 år. Tänk så länge hon varit med oss och så mycket hon varit med om. Hon har haft tur med en god hälsa, vi har bara besökt veterinären en gång när hon var ung, sedan dess har hon varit frisk och kry. Nu märks dock att åldern börjar ta ut sin rätt men vi hoppas på att hon får ha ytterligare en bra sommar.
Så vacker hon är!😻
Ja jisses, 20år är inte dåligt. En granne hade 2 katter som blev 18 resp. 19år...
Själv har jag haft "otur" eller vad man ska säga och inte haft någon som överskridit 15. Elize är äldst nu på 11 år, följt av pärla på 10, Wiira på 8½(född nov -15)... Och sist "lilla" Zimba på 3½ 🙂
Själv har jag haft "otur" eller vad man ska säga och inte haft någon som överskridit 15. Elize är äldst nu på 11 år, följt av pärla på 10, Wiira på 8½(född nov -15)... Och sist "lilla" Zimba på 3½ 🙂
Samma här, familjens första katt Pia sprang iväg när vi stannade och rastade på vägen till stugan...6 år hade vi henne. Sedan avlivade vi andra katten Wirre, 5 år, pga njursvikt. Min första egna katt, Skuggan försvann när hon var 2.! Och dåvarande sambons katt Sona avlivades när hon var 6, pga njursviktL Lucif3r skrev:
Sleeping beauty 🐈⬛
Hur näpet söta får de eg vara när de sover..
😍 tydligen supersöt 😍
Hur näpet söta får de eg vara när de sover..
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
😍 tydligen supersöt 😍
Administrator
· Skåne
· 8 672 inlägg
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Laban blir lite avundsjuk på Doris ibland ...
Logga in
Skapa konto
Men egentligen vill han bara vara hennes kompis som den jobbiga lillebror han är😺
Redigerat:
Fråga: Har den humor?
Svar: ja
Fråga: Rimligt tillskriva den mänskliga känslor?
Fråga: Är vår lilla kisse överhuvudtaget intresserad av den gemenskap med henne som vi lägger ned så mycket möda på att bygga upp?
Svar: ja (så mycket möda lägger vi väl inte ner på att göra som katten säger...)
Jag behöver tydligen inte läsa boken.
Fråga: Rimligt tillskriva den mänskliga känslor?
Fråga: Är vår lilla kisse överhuvudtaget intresserad av den gemenskap med henne som vi lägger ned så mycket möda på att bygga upp?
Svar: ja (så mycket möda lägger vi väl inte ner på att göra som katten säger...)
Jag behöver tydligen inte läsa boken.
Några skamlöst "citerade" (snodda) bilder från senaste numret av Gelibte Katze. Mer om "The Topiary Cat, a creation by Richard Saunders" finns här.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto