Maria T
Hennke85 Hennke85 skrev:
Det är ett tufft liv att vara katt.
[bild]
Snubblingar, har levt med och lärde mig gå runt det extra mörkret som var i mörkret nattetid.

• Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
Svartvit katt med tassarna på en fönsterbräda ser in i kameran, en solig trädgård i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Idag fyller vår älskade katt 20 år. Tänk så länge hon varit med oss och så mycket hon varit med om. Hon har haft tur med en god hälsa, vi har bara besökt veterinären en gång när hon var ung, sedan dess har hon varit frisk och kry. Nu märks dock att åldern börjar ta ut sin rätt men vi hoppas på att hon får ha ytterligare en bra sommar.

• Älska
  • Gilla
4774 och 22 till
  • Laddar…
M Myckling skrev:
[bild]

Idag fyller vår älskade katt 20 år. Tänk så länge hon varit med oss och så mycket hon varit med om. Hon har haft tur med en god hälsa, vi har bara besökt veterinären en gång när hon var ung, sedan dess har hon varit frisk och kry. Nu märks dock att åldern börjar ta ut sin rätt men vi hoppas på att hon får ha ytterligare en bra sommar.
Grattis till kissen!🤗
Så vacker hon är!😻

• Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Ja jisses, 20år är inte dåligt. En granne hade 2 katter som blev 18 resp. 19år...
Själv har jag haft "otur" eller vad man ska säga och inte haft någon som överskridit 15. Elize är äldst nu på 11 år, följt av pärla på 10, Wiira på 8½(född nov -15)... Och sist "lilla" Zimba på 3½ 🙂

• Älska
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
L Lucif3r skrev:
Ja jisses, 20år är inte dåligt. En granne hade 2 katter som blev 18 resp. 19år...
Själv har jag haft "otur" eller vad man ska säga och inte haft någon som överskridit 15. Elize är äldst nu på 11 år, följt av pärla på 10, Wiira på 8½(född nov -15)... Och sist "lilla" Zimba på 3½ 🙂
Samma här, familjens första katt Pia sprang iväg när vi stannade och rastade på vägen till stugan...6 år hade vi henne. Sedan avlivade vi andra katten Wirre, 5 år, pga njursvikt. Min första egna katt, Skuggan försvann när hon var 2.! Och dåvarande sambons katt Sona avlivades när hon var 6, pga njursvikt

• Ledsen
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Sleeping beauty 🐈‍⬛
Hur näpet söta får de eg vara när de sover..

Grå katt sover hopkurad på en blå kudde.
Skapa konto

En gråvit katt sover sött på en turkos fuskpälsfilt.
Skapa konto

En sömnig katt sover fridfullt på en turkos plyschkudde.
Skapa konto

Sovande grå och vit katt på en turkos plyschkudde.
Skapa konto

😍 tydligen supersöt 😍

• Älska
  • Gilla
4774 och 15 till
  • Laddar…
Man och svart katt sitter på stubbar i skogen, mannen håller en röd mugg och katten kollar på.
Skapa konto

• Älska
  • Gilla
  • Haha
4774 och 11 till
  • Laddar…
Två katter sitter på en tegeltrappa, en ser framåt och den andra ser lite sur ut.
Skapa konto

Två långhåriga katter leker på en tegelbelagd balkong, den ena står på bakbenen.
Skapa konto

Laban blir lite avundsjuk på Doris ibland ...

Två långhåriga katter ligger på en säng med rutmönstrad bakgrund, en vaknar och en sover.
Skapa konto

Men egentligen vill han bara vara hennes kompis som den jobbiga lillebror han är😺

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
4774 och 15 till
  • Laddar…
N
Dom små sötnössen är flitiga. I måndags hämtade andra katten en till huggorm. Katten klarade sig från att bli biten iaf. Igår hämtade den en råtta.

• Wow
  • Ledsen
  • Gilla
4774 och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L
Snigla Snigla skrev:
[bild]
Påminner mig om boken jag precis börjat läsa
Omslag till boken "Gubbe och katt" av Nils Uddenberg med illustration av en person och en katt som kramas.
Skapa konto

Sida ur en bok med text om en katt som påverkade berättarens liv, inkluderar bokens ISBN och förlagsinformation.
Skapa konto

• Älska
  • Gilla
4774 och 12 till
  • Laddar…
Microkatten
Fråga: Har den humor?
Svar: ja
Fråga: Rimligt tillskriva den mänskliga känslor?
Svar: ja
Fråga: Är vår lilla kisse överhuvudtaget intresserad av den gemenskap med henne som vi lägger ned så mycket möda på att bygga upp?
Svar: ja (så mycket möda lägger vi väl inte ner på att göra som katten säger...)

Jag behöver tydligen inte läsa boken.

• Gilla
  • Älska
4774 och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Påminner mig om boken jag precis börjat läsa
[bild]
[bild]
En bra och rolig bok!!!

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Katt på taket 🫣
Svartvit katt går på tegeltaket till ett hus med träd i bakgrunden vid skymningen.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Wow
4774 och 10 till
  • Laddar…
Några skamlöst "citerade" (snodda) bilder från senaste numret av Gelibte Katze. Mer om "The Topiary Cat, a creation by Richard Saunders" finns här.

Trädgårdsmästare klipper en buske formad som en katts huvud i en blomstrande trädgård.
Skapa konto

En stor busk formad som en katt med en hästdragen vagn och människor framför.
Skapa konto

En fantasifull trädgårdsskulptur av en katt vid en damm under månsken, med riktiga katter framför.
Skapa konto

Person skulpterar häckar i form av liggande katter i grönskande trädgård.
Skapa konto

• Älska
  • Gilla
  • Wow
4774 och 10 till
  • Laddar…
Det bör ju dock påpekas att det där är "givetvis" inga riktiga växter, utan fotomanipulering :)

• Ledsen
dicliff och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.