1 356 756 läst ·
15 273 svar
1357k läst
15,3k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Tror jag skrivit tidigare om Rocky, det var en schäfer, 40-50 kg, som brukade klå upp dobberman och rottweiler över 60 kg. Någon bulldog oxå.... Men han fick stryk av en 3 kg katt!!!Noramasen skrev:
Det är nog ganska vanligt att katter går på större hundar. Min förra katt fick jag höra av en labradorägare att den hade attackerat och hoppat på hunden och upp i nacken, tills ägaren fick bort min ”våfflan” Det såg nog mera dramatiskt ut än det var. Småhundar hade han desto mera respekt för märkligt nog.
Nu i helgen var det en goldenägare som gick åt vårat håll när jag var ute med Fajbjoj på promenad, och jag fick ta upp Fajbjoj och gå avsides, annars hade nog även i han gjort ett utfall. För han började med att hotfullt gå framåt mot hunden tills jag insåg att nu var det fara och färde för den ”stackars” labradoren. Så något är det med relationen stora hundar och katter.
Tror han, på skoj? hade jagat katten men blev uppläxad så i fortsättningen gick han långa omvägar för att undvika katten. Katten letade tom upp hunden. Vet inte om det var för att etablera dominansen ?!?!?!
Men allt startade med att hunden attackerat katten, BIG mistake!!!!
Hon ser lite betänksam ut katta,
undrar om hon funderar över vart 18-årspresenten tagit vägen? Varje 10:e maj brukar det bli räkor i födelsedagspresent ju!
Nåja, efter att jag lovat att det blir räkor i morgon istället så känns det lugnare.
För att vara 18 år, vilket enligt expertisen motsvarar 88 människoår så är hon pigg och frisk, dock börjar hon höra sämre.
Sork är favoritfödan när hon jagar själv och räkfrossan lyser med sin frånvaro.
Får se om hon hinner bli 19 också vilket hennes mamma blev.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
undrar om hon funderar över vart 18-årspresenten tagit vägen? Varje 10:e maj brukar det bli räkor i födelsedagspresent ju!
Nåja, efter att jag lovat att det blir räkor i morgon istället så känns det lugnare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
För att vara 18 år, vilket enligt expertisen motsvarar 88 människoår så är hon pigg och frisk, dock börjar hon höra sämre.
Är hon 18, motsvarande ,88 vill hon nog inte höra allt...mikethebik skrev:
Hon ser lite betänksam ut katta,
[bild]
[bild]