Det fanns ingen tråd om "Alla som inte gillar katter" så jag lägger den här ändå.

• Haha
  • Gilla
Nalleman64 och 10 till
  • Laddar…
4774
Lill72 Lill72 skrev:
Det fanns ingen tråd om "Alla som inte gillar katter" så jag lägger den här ändå.
[video]
Hade varit spännande att se fortsättningen 🙀🤣. Men hönor ska man ju inte leka med, vare sig som människa eller katt 😄

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Hade varit spännande att se fortsättningen 🙀🤣. Men hönor ska man ju inte leka med, vare sig som människa eller katt 😄
Hönan tog ett annat rede och Ester gick ut efter ett tag 😊
I vanliga fall brukar katterna gå omvägar när de möter hönsen, vet inte vad som for i Ester just idag 😁

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
4774
Lill72 Lill72 skrev:
I vanliga fall brukar katterna gå omvägar när de möter hönsen, vet inte vad som for i Ester just idag 😁
Hon kanske var ute efter lite spänning 😄

• Haha
Lill72
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
Det är nog ganska vanligt att katter går på större hundar. Min förra katt fick jag höra av en labradorägare att den hade attackerat och hoppat på hunden och upp i nacken, tills ägaren fick bort min ”våfflan” Det såg nog mera dramatiskt ut än det var. Småhundar hade han desto mera respekt för märkligt nog.
Nu i helgen var det en goldenägare som gick åt vårat håll när jag var ute med Fajbjoj på promenad, och jag fick ta upp Fajbjoj och gå avsides, annars hade nog även i han gjort ett utfall. För han började med att hotfullt gå framåt mot hunden tills jag insåg att nu var det fara och färde för den ”stackars” labradoren. Så något är det med relationen stora hundar och katter.
Tror jag skrivit tidigare om Rocky, det var en schäfer, 40-50 kg, som brukade klå upp dobberman och rottweiler över 60 kg. Någon bulldog oxå.... Men han fick stryk av en 3 kg katt!!!

Tror han, på skoj? hade jagat katten men blev uppläxad så i fortsättningen gick han långa omvägar för att undvika katten. Katten letade tom upp hunden. Vet inte om det var för att etablera dominansen ?!?!?!
Men allt startade med att hunden attackerat katten, BIG mistake!!!!

• Gilla
  • Haha
Bästerortarn och 6 till
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
Asså, det var ju en kattbur. Och i en kattbur ska det vara en katt. Hur himla svårt ska det vara. 😂

• Haha
  • Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Idag har vi bara plockat 8 fästingar från våra 2 små sötnöss. Tycker det har ökat enormt med fästingar senaste åren. För några år sedan plockade kag kanske ett 10tal fästingar på en hel sommar från våran katt.
Vi lägger fästingmedel i nacken och det håller bort dem i en månad ungefär.

N
DennisCA DennisCA skrev:
Vi lägger fästingmedel i nacken och det håller bort dem i en månad ungefär.
Ok vad använder ni? Har inte hittat något för katt

Frontline heter det vi använder, det finns i apoteket, olika typer beroende på kattens vikt finns:

Frontline Spot-On produktförpackning för katt mot fästingar och loppor, med kattbild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Niq
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Frontline heter det vi använder, det finns i apoteket, olika typer beroende på kattens vikt finns:

[bild]
Frontline var det som apoteket och vetrinären rekommenderade och jag använt till mina katter

N
DennisCA DennisCA skrev:

[bild]
Måste kolla det.

Hon ser lite betänksam ut katta,

Tigerstrimmig katt sitter och ser betänksam ut på en byrå inomhus, kanske funderande på räkor.
Skapa konto

undrar om hon funderar över vart 18-årspresenten tagit vägen? Varje 10:e maj brukar det bli räkor i födelsedagspresent ju!
Nåja, efter att jag lovat att det blir räkor i morgon istället så känns det lugnare.

18-årig katt ser betänksam ut sittandes på en byrå med bildkort i bakgrunden.
Skapa konto

För att vara 18 år, vilket enligt expertisen motsvarar 88 människoår så är hon pigg och frisk, dock börjar hon höra sämre.
Sork är favoritfödan när hon jagar själv och räkfrossan lyser med sin frånvaro.
Får se om hon hinner bli 19 också vilket hennes mamma blev.

• Älska
  • Gilla
4774 och 17 till
  • Laddar…
mikethebik mikethebik skrev:
Hon ser lite betänksam ut katta,

[bild]

undrar om hon funderar över vart 18-årspresenten tagit vägen? Varje 10:e maj brukar det bli räkor i födelsedagspresent ju!
Nåja, efter att jag lovat att det blir räkor i morgon istället så känns det lugnare.

[bild]

För att vara 18 år, vilket enligt expertisen motsvarar 88 människoår så är hon pigg och frisk, dock börjar hon höra sämre.
Sork är favoritfödan när hon jagar själv och räkfrossan lyser med sin frånvaro.
Får se om hon hinner bli 19 också vilket hennes mamma blev.
Är hon 18, motsvarande ,88 vill hon nog inte höra allt...

• Gilla
  • Haha
4774 och 7 till
  • Laddar…
Det är ett tufft liv att vara katt.
Två katter som vilar på en trätrappa, en sover på en trappsteg och den andra ligger och tittar ut genom fönstret.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
hobbs och 15 till
  • Laddar…
N
Hennke85 Hennke85 skrev:
Det är ett tufft liv att vara katt.
[bild]
Stackarna har inte ens något mjukt att ligga på när dom övervakar gården😀

• Haha
  • Ledsen
  • Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.