V växelventil skrev:
Här en en av våra katter och hon heter sotis.Ingen kelkatt för 5 öre och för att hon ska komma upp i knät så matar frugan henne med godis.Det som är lite skumt med henne är när hon var runt 1 år så kom hon hem med bara en liten stump till svans som blödde rätt kraftigt och veterinären trodde hon hade träffat på en grävling som bet av svansen.Men ingen kelkatt alls och är inte jättesugen på att vara ute.
Men såklart! 🤗
Om hon fått svansen avbiten ute är det nog säkrast att stanna inne!😳
Skulle jag nog också göra. ❤️

• Gilla
Appendix och 10 till
  • Laddar…
Det lilla ljuset sitter bredvid mig när jag äter lunch el frukost (el bägge) i v-rummet..

En grå och vit katt tittar in i kameran, solbelyst, inomhus, skugga, möbler i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Om jag inte uppmärksammar hans höghet med antingen klapp el mat inom 5 sek så sätter han en tass på benet.. och händer det inget då.. på 5 sekunder

Grå och vit katt sitter på soffa i solljus med mjukt fokus och eftertänksam blick.
Skapa konto

… så har man ett katthuvud framför sig som kontrollerar att allt är bra framför munnen och ansiktet (mitt) 🐈‍⬛

Inte så att han norpar något, men det måste kontrolleras iaf..

Sen stirrar man ut elaka tanten tills hon bjuder.. 🤗😘

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Marlen Eskilsson och 9 till
  • Laddar…
Vår värmedyrkare igår, yngsta sonen var snäll och drog fram stolen till dörröppningen och närmare kaminen. 😻🔥
Långt pälsig katt slappar på svart kontorsstol inomhus, dimmig kvällsbelysning, heminredning synlig.
Skapa konto

• Älska
  • Gilla
Jiji och 9 till
  • Laddar…
J
Fågelskådning för grabbarna på morgonkvisten

• Två katter tittar genom ett fönster på en fågelmatningsstation, med snö och trädgård i bakgrunden.
    Skapa konto
  • En katt tittar på en fågel ätandes på fönstermonterad fågelmatare, snöig dag, intresserad blick, genom regndroppar.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Myckling och 16 till
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
Fågelskådning för grabbarna på morgonkvisten
Ett genomskinligt fågelbord för katterna att titta på?! Kan inte bestämma mig om det är schyst eller ondskefullt på riktigt... 😮

• Haha
  • Gilla
Appendix och 11 till
  • Laddar…
Hur många känner igen detta fenomen.Hos oss stämmer det verkligen.

• En humoristisk sängklädsel indikerar stor "hennes sida", mindre "hans sida" och största "kattens sida".
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Myckling och 7 till
  • Laddar…
J
Alfredo Alfredo skrev:
Ett genomskinligt fågelbord för katterna att titta på?! Kan inte bestämma mig om det är schyst eller ondskefullt på riktigt... 😮
Finns ett till på fönsterrutan mittemot... katterna springer ibland som galningar mellan dem. De verkar gilla det :)

I början blev fåglarna rädda men de verkar ha blivit vana och sitter nu ofta kvar.

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Första tanken här var ”Va elakt” haha.. så nära.. så nära.. men ändå utom räckhåll!

• Haha
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
4774
V växelventil skrev:
Hur många känner igen detta fenomen.Hos oss stämmer det verkligen.
Dra upp den röda delen till huvudkuddarnars mitt så blir det nästan rätt 😃

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
4774
J Jonobe skrev:
Finns ett till på fönsterrutan mittemot... katterna springer ibland som galningar mellan dem. De verkar gilla det :)

I början blev fåglarna rädda men de verkar ha blivit vana och sitter nu ofta kvar.
Jag kallade det för katt-tv när jag bodde i lgh. Fåglarna brydde sig inte det minsta men katterna satt som klistrade men utan minsta ansatts att göra något.

• Gilla
Microkatten
  • Laddar…
Microkatten
4774 4774 skrev:
Jag kallade det för katt-tv när jag bodde i lgh. Fåglarna brydde sig inte det minsta men katterna satt som klistrade men utan minsta ansatts att göra något.
Ja, katt-TV är ett fint begrepp! När en katt sitter inne och tittar ut genom kattluckan brukar vi säga att katten tittar på TV. Vi vet inte vilken kanal de tittar på, men det verkar vara bra program på TV eftersom de ofta tittar!

• Gilla
  • Haha
Jiji och 3 till
  • Laddar…
4774
Microkatten Microkatten skrev:
Ja, katt-TV är ett fint begrepp! När en katt sitter inne och tittar ut genom kattluckan brukar vi säga att katten tittar på TV. Vi vet inte vilken kanal de tittar på, men det verkar vara bra program på TV eftersom de ofta tittar!
Naturrutan såklart 😂

• Haha
  • Gilla
Jiji och 5 till
  • Laddar…
Bra pris på Everclean kattsand på zoo.se.
Skärmbild från Zoo.se visar Ever Clean-kattsand på rea under 'Black Week'.
Skapa konto

• Gilla
växelventil och 5 till
  • Laddar…
Bamse tog en första tur i trädgården idag för att vänja sig med sele.
Vit katt med sele på gräsmatta, höstlöv, gul koppel, dagtid, utomhus.
Skapa konto

• Älska
  • Gilla
Myckling och 15 till
  • Laddar…
Nya kläder idag :)

• Två sfynxkatter i gröna tröjor sitter på en fluffig matta inomhus.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Myckling och 14 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.