Frukost serverades runt 07:00 till katterna, då kan det se ut så här när man stiger ur sängen nu. 😻
Två lata katter vilar i ett välorganiserat rum med soffa, kuddar och matta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
4774 och 13 till
  • Laddar…
Grå och vit katt sitter på trägolv vid röd mattkant, böjd över något, ryggen mot kameran.
Skapa konto

Gråbrun katt sitter ihopkurad på trägolv bredvid röd orientalisk matta.
Skapa konto

Var svårt å få med på bild.. men han 🐈‍⬛ käkar FINNCRISP 😳 .. utan pålägg..

• Gilla
  • Haha
  • Wow
fribygg och 9 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
[bild]

[bild]

Var svårt å få med på bild.. men han 🐈‍⬛ käkar FINNCRISP 😳 .. utan pålägg..
Har du svultit honom, stackarn? 😂🤣😇

• Haha
Snigla
  • Laddar…
En filtfylld korg i fönstret - favoritplatsen just nu!
Vit och brun katt sover lugnt i en korg på en filt framför ett fönster.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
4774 och 12 till
  • Laddar…
D dicliff skrev:
Har du svultit honom, stackarn? 😂🤣😇
Jag funderade på det oxå !
Jag gillar finncrisp.. och han brukar alltid komma och kolla vad jag äter.. om det är nått gott .. 🐈‍⬛ och denna gång skulle jag precis ta en finncrisp och han var så nyfiken, så jag höll fram den åt honom så han kunde sniffa lite - jag trodde (i min enfald..) att den skulle vara totalt ointressant!

jag menar, inget smör.. inget pålägg.. bara en hård raspig brödbit..

Han sniffade lite.. och börja slicka på den 😳.. så började han försöka gnaga på den 😳 så jag bröt bort en bit åt honom.. och det sa ”slurp”.. så fick han en bit till.. 🐈‍⬛ åt upp den med..

Och ja, han hade precis fått mat innan (påse blötfoder) som han ätit upp.. och ja, han är nyligen avmaskad 🤗

• Haha
  • Gilla
dicliff och 1 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Jag funderade på det oxå !
Jag gillar finncrisp.. och han brukar alltid komma och kolla vad jag äter.. om det är nått gott .. 🐈‍⬛ och denna gång skulle jag precis ta en finncrisp och han var så nyfiken, så jag höll fram den åt honom så han kunde sniffa lite - jag trodde (i min enfald..) att den skulle vara totalt ointressant!

jag menar, inget smör.. inget pålägg.. bara en hård raspig brödbit..

Han sniffade lite.. och börja slicka på den 😳.. så började han försöka gnaga på den 😳 så jag bröt bort en bit åt honom.. och det sa ”slurp”.. så fick han en bit till.. 🐈‍⬛ åt upp den med..

Och ja, han hade precis fått mat innan (påse blötfoder) som han ätit upp.. och ja, han är nyligen avmaskad 🤗
Som de språkligt efterblivna i de upproriska terrorist kolonierna säger. " Cats eats the darnest things". Brukar se Dr. Jeff på AnimPlanet ( en veterinär som fått in katter som ätit drygt 20 hårsnoddar mm) mest udda är ändå hundarna som ätit Mango och vinkork som fastnat i tarmarna. Så att din katt, Nisse?, äter Finn Crisp är annorlunda men ändå fullt ätbara i jämförelse!!!

Redigerat:
  • Wow
Snigla och 1 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
En filtfylld korg i fönstret - favoritplatsen just nu!
[bild]
En katt sitter vänd mot en brasa inuti en öppen spis, i ett rum under renovering.
Skapa konto

Byggarna lämnade bockar med reglar som de haft skivor på, det funkade för att ligga brandvakt.

• Gilla
  • Älska
4774 och 11 till
  • Laddar…
S Sona2012 skrev:
Som de språkligt efterblivna i de upproriska terrorist kolonierna säger. " Cats eats the darnest things". Brukar se Dr. Jeff på AnimPlanet ( en veterinär som fått in katter som ätit drygt 20 hårsnoddar mm) mest udda är ändå hundarna som ätit Mango och vinkork som fastnat i tarmarna. Så att din katt, Nisse?, äter Finn Crisp är annorlunda men ändå fullt ätbara i jämförelse!!!
Jag såg en katt som ätit upp en bh på tv för någon vecka sedan.. (som de fick op ut). DET var mer udda än finncrisp också hehe.. men ibland undrar man över hur de verkligen kan få i sig vissa saker..

• Wow
dicliff
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
Kan tipsa om att beställa från Johan Bülow som levererar riktigt bra kattonger med tak. Passar mycket bra för katt på 4-6 kg (nog ok upp till 8 kg). Bra smak också hälsar Zorro.
Våran bet också på kartonger sådär enda katten som gjort det.
Är det för att underhålla tänderna?

• Gilla
dicliff
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Jag såg en katt som ätit upp en bh på tv för någon vecka sedan.. (som de fick op ut). DET var mer udda än finncrisp också hehe.. men ibland undrar man över hur de verkligen kan få i sig vissa saker..
Ja, alltså Getter brukar man säga äter ALLT, men hur katter och hundar får ner grejerna är förbluffande!!!??? Vet att hajar kan haft större delen av utombordsmotorer i sig när de sprättats upp!!!!!!!!!!!!

• Wow
Maria T och 2 till
  • Laddar…
J
A A-Man_08 skrev:
Våran bet också på kartonger sådär enda katten som gjort det.
Är det för att underhålla tänderna?
Zorro är inte riktigt som en katt ska vara... han biter gärna i sladdar med. Och äter plast.

• Wow
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Nu har jag fått hem EverClean kattsand men det var hål i ena förpackningen.
Är det vanligt att det ser ut så här?
Får man räkna med det då det är 50% rabatt?

En packsedel på kartong, strössel av material, del av katalog synlig uppåt.
Skapa konto

E
D dicliff skrev:
Nu har jag fått hem EverClean kattsand men det var hål i ena förpackningen.
Är det vanligt att det ser ut så här?
Får man räkna med det då det är 50% rabatt?

[bild]
Nej, det är inget du ska räkna med. Reklamera. Jag fick hem en ny påse från zooplus när den som packar varit ovarsam och dragit sönder påsen.

• Gilla
Sona2012
  • Laddar…
D dicliff skrev:
Är det vanligt att det ser ut så här? Får man räkna med det då det är 50% rabatt?
Vanligt vet jag inte och inte ska det ha med rabatten att göra. Även jag har dock fått hem kattsand som läckt ut i "ytterkartongen". Givetvis irriterande men det mesta kan man ju ändå ta rätt på så inget jag har bråkat om.

E Elektra skrev:
Nej, det är inget du ska räkna med. Reklamera. Jag fick hem en ny påse från zooplus när den som packar varit ovarsam och dragit sönder påsen.
Det här är ju inga påsar utan hårda kartonger som båda hade en springa där man ska trycka för att öppna. Den ena var mer öppen än den andra.
Det är bara så himla bökigt att skicka tillbaka två så stora och tunga paket (8,8 kg/st) och det kanske är det de räknar med. 😢

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.