Härligt! En kollega har en sån. Vi pratade lite lätt om att dottern skulle komma förbi och få vara med katten. Så vi har väl tänkt att göra det.

Dock har vi tittat mot devon rex hållet. Så jag ska försöka hitta en uppfödare här i närheten. Vet du någon??

• Gilla
korpet
  • Laddar…
fgo fgo skrev:
Härligt! En kollega har en sån. Vi pratade lite lätt om att dottern skulle komma förbi och få vara med katten. Så vi har väl tänkt att göra det.

Dock har vi tittat mot devon rex hållet. Så jag ska försöka hitta en uppfödare här i närheten. Vet du någon??
Oavsett om du menar mig så ta med örngott och frottera in katten i, sen hem och sov på det.

FredrikR FredrikR skrev:
Oavsett om du menar mig så ta med örngott och frottera in katten i, sen hem och sov på det.
Glömde att citera. :oops:

Japp det var svar till dig.
Bra idé!

Hårar era mycket? Tänker med att pälsen är rätt lång

Ena hårar helt galet, andra mindre. :)
Ingendera ger utslag på allergiradaren.

Staffans2000
Mr. Rose har fått astma. Det kurerar vi med en inhallator kopplad till ett nosanpassat munstycke. Så långt, allt väl! Men det är förbaskat låst att behandla den motstridige spjuvern två gånger om dagen. Har ni någon erfarenhet i ämnet, såsom alternativa behandlingar som inte behöver tas så ofta?

Här är asmatikern i färd med att kolla differentialoljan på sin artfrände!
En rödbrun katt ligger på rygg ovanpå motorhuven av en bil med texten "SUPERCHARGED", ser ut som den arbetar med bilen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rödbrun katt på motorhuven av en bil, undersöker motorrummet nära ett par arbetsvantar.
Skapa konto

• Gilla
Hemmakatten och 7 till
  • Laddar…
Träning träning och åter träning. Tillslut accepterar han proceduren. Godis hjälper.

Finns det nåt käk?
En katt som står på bakbenen och tittar in i ett öppet kylskåp fullt med matvaror.
Skapa konto

Det är lungt, jag fixar det själv.
Katt som rotar i ett öppet kylskåp fullt med olika livsmedel.
Skapa konto

• Gilla
Hemmakatten och 11 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Mr. Rose har fått astma. Det kurerar vi med en inhallator kopplad till ett nosanpassat munstycke. Så långt, allt väl! Men det är förbaskat låst att behandla den motstridige spjuvern två gånger om dagen. Har ni någon erfarenhet i ämnet, såsom alternativa behandlingar som inte behöver tas så ofta?

[bild]
[bild]
Tror han kollar om artfrändens kompressorladdning är bättre än hans egen.

• Gilla
Hyltran från Veglemyren
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:

[bild]
[bild]
Båda behöver alltså lite hjälp med andningen. :cool:

Stefan N Stefan N skrev:
Finns det nåt käk?
[bild]

Det är lungt, jag fixar det själv.
[bild]
Varför har du oöppnade konserver i kylen? :thinking::rofl:

yonna yonna skrev:
Hos dottern brukar en av dem gå in i duschen och sitta och trycka i en hörna - frivilligt när dottern duschar! Hon brukar ta hänsyn till vattentemperaturen då ;).
Med det antar jag att du menar att hon har lite extra varmt när katten är med, eller?
Katter har ju högre hudtemperatur än oss, så det vi tycker känns ljummet är kallt för dem.

En katt som inte vill badas är oftast dels rädd för ljudet från duschen/kranen, dels tycker den att det är kallt, så att fylla karet till hälften med riktigt varmt vatten är ofta effektivt. Då brukar de flesta katter reagera med förvåning istället för obehag.

• Gilla
Ingenjören och 2 till
  • Laddar…
Jag va och tittade på en liten Bengal idag, jag måste tyvärr tacka nej men dom är för söta. Denna är fem veckor nu.
En Bengal kattunge klättrar på en persons knä medan en annan ljusare kattunge sitter på golvet.
Skapa konto

Dom hade även en som va fem dagar bara.
En fem veckor gammal Bengal-kattunge som ligger hopkurad i en persons hand.
Skapa konto

Det är verkligen stor skillnad mot mina Maine conner, dessa väger ca 3kg när dom är vuxna mot mina 8-9.

• Gilla
  • Älska
Naturliv och 11 till
  • Laddar…
Han äger oss, som ni ser...
Ljust rödbrun katt sträcker ut sig bekvämt på en grå soffa med vita kuddar.
Skapa konto

Tacksam han låter oss bo hos han :love:

• Gilla
  • Haha
  • Älska
nanowire och 11 till
  • Laddar…
Husse, när ska ni köpa större fat för händerna...?
Lite trångt här tycker Bärra..
Ljusbrun långhårig katt sover ihopkrupen i en vit handfatsskål på ett svart bänkskiva i badrummet.
Skapa konto

Jag vet inte blir man som sina katter eller blir dom som oss?
Ett som är säkert är att han valde oss hos uppfödaren :love:

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Naturliv och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.