So true :p

Humoristisk jämförelse av ägarens och katters leksaker: köpta mot vardagliga föremål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Igen och 10 till
  • Laddar…
Maria T
Nu fick jag en sån liten minnesbild från en av våra katter, ursprungligen min pappas katt.
Pappa åt ofta ett kokt ägg till frukost och på ägget skulle det vara kaviar, ejderns orökta smörgåskaviar för att att vara exakt, och den tuben har röd kork. Pappa slängde iväg kaviartubskorken och katten hämtade den, såg ut som ett litet barn med napp i munnen när hon kom med den röda korken i munnen. Så där höll de på, kasta och hämta, kasta och hämta, och det var bara pappa som fick göra det.
Pappa gick ur tiden, katten blev äldre och sen var det bara ett fint minne kvar.

• Älska
  • Gilla
Igen och 9 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Nu fick jag en sån liten minnesbild från en av våra katter, ursprungligen min pappas katt.
Pappa åt ofta ett kokt ägg till frukost och på ägget skulle det vara kaviar, ejderns orökta smörgåskaviar för att att vara exakt, och den tuben har röd kork. Pappa slängde iväg kaviartubskorken och katten hämtade den, såg ut som ett litet barn med napp i munnen när hon kom med den röda korken i munnen. Så där höll de på, kasta och hämta, kasta och hämta, och det var bara pappa som fick göra det.
Pappa gick ur tiden, katten blev äldre och sen var det bara ett fint minne kvar.
Appropå kaviar, båda våra tycker om Kalles, precis som husse.:love:

Bjuder på en bild på en nyvaken Bärra.
En fluffig röd katt sover bekvämt i en vit handfat ovanför en mörk bänkskiva.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Igen och 6 till
  • Laddar…
Mikael_L
Min första katt apporterade, det var roligt och gulligt.
Jag minns inte att det var någon annan grej som funkade/dög för henne än en liten "tygboll" som väl var någon slags gubbe, kanske typ 4 cm i diameter.
Den katten var relativt mycket innekatt, en del ute, särskilt sommar, men hon trivdes rätt bra inomhus. Men behövde ju lite extra stimulans, även om hon var duktig på att hitta på saker helt själv (stor skillnad mot Frasse, helt klart)

• Gilla
Igen och 5 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Min första katt apporterade, det var roligt och gulligt.
Jag minns inte att det var någon annan grej som funkade/dög för henne än en liten "tygboll" som väl var någon slags gubbe, kanske typ 4 cm i diameter.
Den katten var relativt mycket innekatt, en del ute, särskilt sommar, men hon trivdes rätt bra inomhus. Men behövde ju lite extra stimulans, även om hon var duktig på att hitta på saker helt själv (stor skillnad mot Frasse, helt klart)
Vår katt apporterade bollar av papper, helst kvitton och en liten tygbjörn ca 15 cm. Hon var innekatt som, ovilligt gick i sele/ koppel. Roligast ute var att rusa upp i träd och jaga ekorrar eller springa efter harar på det stora fältet bakom huset, lägenhetskomplex. Det fick hon inte för matte men när vi var ensamma släppte jag henne ändå när det inte fanns cyklister/ mopedister inom synhåll....hon fick springa med koppel och sele på så det skulle gå att fånga in henne efteråt

Redigerat:
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Idag har vi påbörjat lite måleri i köket. Katten var högst skeptisk. Grå katt sitter på beige matta, trävägg bakom, inomhusmiljö, dagsljus, lugn atmosfär.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Jiji och 10 till
  • Laddar…
Maria T
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Idag har vi påbörjat lite måleri i köket. Katten var högst skeptisk. [bild]
Går inte att finna en bild som personifierar/kattifierar ordet skeptiskt på ett bättre sätt.

• Gilla
  • Älska
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Svartvit serieruta med rollombytta mänskliga och kattfigurer, katten ber om mat.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
Mikael_L och 6 till
  • Laddar…
Microkatten
Påskriset hann inte ens få något pynt innan en katt tyckte det var mycket bättre än den vanliga vattenskålen... :rolleyes:
Svart katt undersöker en vas med grenar på ett bord.
Skapa konto

..men därefter begrundade hon sina synder...
Svart katt med gulögda blickar åt sidan, vit fläck på bröstet, inomhus, dagsljus.
Skapa konto

...inte. :love:

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Igen och 12 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Idag har vi påbörjat lite måleri i köket. Katten var högst skeptisk. [bild]
Min erfarenhet är att djur, både hundar och katter, är väldigt skeptiska till liknande projekt. Men Katten (vår katt) brukar gilla biten när stegen kommer fram. Vi har dock lite olika tankar om vem som ska vara högst upp på stegen. Svart katt sittande på röd barstol ser uppmärksamt ut i rummet.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Wow
  • Älska
Igen och 15 till
  • Laddar…
En hårlös katt ligger på ett bord i solljus. Inomhus, fokus på katten, bakgrunden är suddig.
Skapa konto

Idag har vår 14åriga Cosmos fått somna in.

Han har levt ett långt, friskt liv som en älskad familjemedlem, men just idag är det lättare att känna sorgen över att han är borta snarare än glädjen över all tid vi haft tillsammans. Det här är helt klart medaljens baksida med att man älskar dem så högt :cry:

• Ledsen
  • Älska
  • Gilla
Igen och 26 till
  • Laddar…
Jumos Jumos skrev:
[bild]

Han har levt ett långt, friskt liv som en älskad familjemedlem, men just idag är det lättare att känna sorgen över att han är borta snarare än glädjen över all tid vi haft tillsammans. Det här är helt klart medaljens baksida med att man älskar dem så högt :cry:
Ja så är det ju i stunden. Det är ju löftet vi ger våra djur, ett bra liv - och en bra död. Och ni har verkligen uppfyllt ert löfte. :heart:

• Gilla
  • Älska
Igen och 7 till
  • Laddar…
N
Jumos Jumos skrev:
[bild]

Det är så tråkigt och ledsamt när dom måste vidare till dom eviga sommarens ängar. Först måste man ta sig tid och sörja förlusten innan man kan komma ihåg alla roliga och lyckliga stunder man haft tillsammans.

• Gilla
  • Älska
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Jumos Jumos skrev:
[bild]

Jumos Jumos skrev:
[bild]

Beklagar sorgen! Allt har sin tid och allt tar sin tid. Jag tror att man måste vara ledsen färdigt först, sen kan alla minnen komma tillbaka ett efter ett, kanske med mest vemod i början, men sen fasas det nog ut och ersätts av fniss och glada tankar över allt knasigt han förmodligen hittade på. :heart: Ta hand om varandra.

• Älska
  • Gilla
dicliff och 2 till
  • Laddar…
Jumos Jumos skrev:
[bild]

Beklagar sorgen. :heart::cry:

• Älska
Jumos
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.