Antagligen variationer i riket av hur ordet "ballen" används, här är det en benämning på mannens ädlare detaljer; sitter man på dem gör det ont?

• Gilla
  • Haha
BengtH och 3 till
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Antagligen variationer i riket av hur ordet "ballen" används, här är det en benämning på mannens ädlare detaljer; sitter man på dem gör det ont?
Haha. Nej ballen är rikssvenska för balkong

• Haha
  • Wow
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Check på den!
Kommer du ner i Blekinge kan det nog betyda bakdel, röv också har jag för mig? I skåne heter det "rövaballen", skinkan...

• Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
Mikael_L
Tja, för mig är ballen = dasen = .. OK, nu är det iofs fredag, men pryd som jag är ... :oops:

Men jag skulle å andra sidan inte heller hålla på och löjla mig med någon rekssvenska, det är väl bara något som den stora majoriteten av loosers som håller sig med?

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Rikssvenska låter lite överdrivet.
Balle enl SAOL. balle substantiv ~n ballar • ⟨starkt vard.⟩ penis; testikel

Balle enl Akademiens ordbok
balle ballen ballar
substantiv
ball`e
● starkt vardagligtpenis
○ äv. ofta plur. testikel
belagt sedan ca 1520 (Peder Månssons Skrifter på svenska); fornsvenska balder, baller 'boll; testikel', jfr ursprung till boll

• Gilla
  • Älska
breakman och 4 till
  • Laddar…
"Starkt vardagligt", ett akademiskt uttryck, min själ.

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
[länk]

Ballen är vedertaget.
Idag lärde vi oss att Mlmgren ser pinterest som mer trovärdig språkguide än SAOL :D

• Haha
  • Gilla
  • Älska
fribygg och 15 till
  • Laddar…
@MariaiÖstergötland & @Maria T

Bärra OCH Rasmus är väldigt duktiga på att väcka oss, dom verkar känna på sig när man behöver gå och kissa under småtimmarna....

Båda sover tydligen väldigt bra i hallen nu efter utfört uppdrag, får väl försöka somna om jag och frun också.... :oops:

• Älska
  • Haha
  • Gilla
Sona2012 och 4 till
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Idag lärde vi oss att Mlmgren ser pinterest som mer trovärdig språkguide än SAOL :D
Tror man att Stockholms innerstad är representativt för Sverige på något sätt har man nog tagit en extra flaska till lunch... ;)

• Haha
  • Gilla
Patrik440 och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
@MariaiÖstergötland & @Maria T

Bärra OCH Rasmus är väldigt duktiga på att väcka oss, dom verkar känna på sig när man behöver gå och kissa under småtimmarna....

Båda sover tydligen väldigt bra i hallen nu efter utfört uppdrag, får väl försöka somna om jag och frun också.... :oops:
Nu har min guldfiskhjärna glömt vad jag pratat om, vad menar du? :crysmile:

• Haha
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Tror man att Stockholms innerstad är representativt för Sverige på något sätt har man nog tagit en extra flaska till lunch... ;)
Du menar ni inte säger sossesnöret för tunnelbanan? Nej just det ni har ingen tunnelbana. Och en bulle finns det förståss inte att uppbringa på några mil.

• Wow
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
Kanske kan ta erat språkbruk i en egen tråd?

• Gilla
bygg_katt och 3 till
  • Laddar…
Idag gick vi över på blötmat för katter över 1 år gamla. Vår lille best får bara 1/2 påse på morgonen, men jag vet inte om det var maten eller en slump, men 3 minuter efter avslutad måltid gick han in i tvättstugan (där en av kattlådorna finns) och bajsade en lös hög på mattan, 30 cm från lådan?! Måste varit urakut... Det är samma märke på maten, är det vanligt att de reagerar så starkt av att gå upp ett "ålderssteg"? :thinking:

MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Nu har min guldfiskhjärna glömt vad jag pratat om, vad menar du? :crysmile:
Allt våra pälsklingar lär oss, och hjälper oss med. :crysmile::heart:

• Gilla
  • Älska
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.