1 303 324 läst ·
14 592 svar
1303k läst
14,6k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Antagligen variationer i riket av hur ordet "ballen" används, här är det en benämning på mannens ädlare detaljer; sitter man på dem gör det ont?
Renoverare
· Stockholm
· 19 578 inlägg
Check på den!
Kommer du ner i Blekinge kan det nog betyda bakdel, röv också har jag för mig? I skåne heter det "rövaballen", skinkan...
Kommer du ner i Blekinge kan det nog betyda bakdel, röv också har jag för mig? I skåne heter det "rövaballen", skinkan...
Tja, för mig är ballen = dasen = .. OK, nu är det iofs fredag, men pryd som jag är ... 
Men jag skulle å andra sidan inte heller hålla på och löjla mig med någon rekssvenska, det är väl bara något som den stora majoriteten av loosers som håller sig med?
Men jag skulle å andra sidan inte heller hålla på och löjla mig med någon rekssvenska, det är väl bara något som den stora majoriteten av loosers som håller sig med?
Rikssvenska låter lite överdrivet.
Balle enl SAOL. balle substantiv ~n ballar • ⟨starkt vard.⟩ penis; testikel
Balle enl Akademiens ordbok
balle ballen ballar
substantiv
ball`e
● starkt vardagligtpenis
○ äv. ofta plur. testikel
belagt sedan ca 1520 (Peder Månssons Skrifter på svenska); fornsvenska balder, baller 'boll; testikel', jfr ursprung till boll
Balle enl SAOL. balle substantiv ~n ballar • ⟨starkt vard.⟩ penis; testikel
Balle enl Akademiens ordbok
balle ballen ballar
substantiv
ball`e
● starkt vardagligtpenis
○ äv. ofta plur. testikel
belagt sedan ca 1520 (Peder Månssons Skrifter på svenska); fornsvenska balder, baller 'boll; testikel', jfr ursprung till boll
"Starkt vardagligt", ett akademiskt uttryck, min själ.
Renoverare
· Stockholm
· 19 578 inlägg
@MariaiÖstergötland & @Maria T
Bärra OCH Rasmus är väldigt duktiga på att väcka oss, dom verkar känna på sig när man behöver gå och kissa under småtimmarna....
Båda sover tydligen väldigt bra i hallen nu efter utfört uppdrag, får väl försöka somna om jag och frun också....
Bärra OCH Rasmus är väldigt duktiga på att väcka oss, dom verkar känna på sig när man behöver gå och kissa under småtimmarna....
Båda sover tydligen väldigt bra i hallen nu efter utfört uppdrag, får väl försöka somna om jag och frun också....
Nu har min guldfiskhjärna glömt vad jag pratat om, vad menar du?FredrikR skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 19 578 inlägg
Idag gick vi över på blötmat för katter över 1 år gamla. Vår lille best får bara 1/2 påse på morgonen, men jag vet inte om det var maten eller en slump, men 3 minuter efter avslutad måltid gick han in i tvättstugan (där en av kattlådorna finns) och bajsade en lös hög på mattan, 30 cm från lådan?! Måste varit urakut... Det är samma märke på maten, är det vanligt att de reagerar så starkt av att gå upp ett "ålderssteg"?