1 356 738 läst ·
15 273 svar
1357k läst
15,3k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Går tvååringen på toa själv är det ju väldigt svårt, men jag blev supernojig efter den där händelsen och frågade hela tiden "stängde du locket?" även till vuxna...MariaiÖstergötland skrev:
Det är svårt med matchning, vi har försökt utan att lyckas till 100%. Men Signe och Smilla fungerade ganska bra, Signe lyckades inte riktigt matcha en kattunges energi - vilket är svårt.Mikael_L skrev:
Nu har Frasse börjat bli tveksam till att gå ut, och ute bara korta svängar, inte som i somras då han var försvunnen i 12-timmars pass.
Och direkt börjar vi märka av hans understimulans-problem, han får direkt en del konstiga beteenden och är lite lurig och opålitlig, typ kastar sig över ens fötter när man passerar förbi. Ja han vill väl leka.
Vi försöker stimulera han efter vad vi har tid och förmåga, men det går sådär. Han är tyvärr jäkligt kass att leka med sig själv, dvs jaga något och själv puffa iväg det.
Idag fick jag han att leka några minuter med en leksaksbil, så här såg sista svängen ut (tänkte inte på att filma i början) efter detta var det totalt ointressant.
[video]
På sätt och vis borde vi ha två katter, men jag är inte helt säker på hur en annan katt skulle acceptera Frasse och hans inviter på lek, jag måste nog ha en enorm tur i matchning om det ska gå hem.
Har ni något katthem i närheten? De brukar vara villiga att prova om det funkar. Med lite äldre katt är det ju enklare att se personligheten än med kattunge.
Jag tror nog ändå mest på att fortsätta som vi gör, han får gå ut så mycket han vill, vi pushar just nu på lite ibland. Jag tror han ökar sin aktivitet om någon vecka då han vant sig vid det vita och kalla, så var det förra vintern.
Sen får vi lov att fortsätta aktivera en del, och så är han ju bara två år än, så han blir säkert en lugnare katt om något år.
Det är ju inget jätteproblem, bara att man ser hur uttråkad och rastlös stackarn är och tycker synd om han.
Sen får vi lov att fortsätta aktivera en del, och så är han ju bara två år än, så han blir säkert en lugnare katt om något år.
Det är ju inget jätteproblem, bara att man ser hur uttråkad och rastlös stackarn är och tycker synd om han.
En sprattlande USB-fisk kanske. Roar våra katter i alla fall.Jiji skrev:
https://www.arkenzoo.se/littlebigger-kick-fishsprattlande-fisk
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Eller sjuttio spänn på Amazon
https://www.hagglezon.com/en/s/B08B3T3M7T
Katten tror ff att jag kan fixa vädret. Han går ut i trädgården varje dag men kommer oftast in väldigt snabbt, med att anklagande mjao. Sen stirrar han stint på mig så att jag ska fatta och vrida på sommartermostaten nån gång.Karlia skrev:
Tills katten börjar försöka öppna locket själv.... tack och lov lyckas han inte än. Han har också ramlat ner i toaletten en gång när han var mindre.Jiji skrev:
Vi stänger nu mer alltid locket på toaletten. En gång hade Katten hittat en toalettstol som stod med öppet lock och hoppat/ramlat ner och på något sätt fått locket över sig och kunde inte komma upp. Som tur var hörde en av sönerna ett konstigt ljud.
Gäster instrueras strängt att stänga locket. Katten älskar ju vatten och smiter med in i badrummen så fort det går.