MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Den minsta är 2 år så man kan inte begära så mycket, men efter att ha läst din historia får vi anställa en toavakt. :crysmile::surprised:
Går tvååringen på toa själv är det ju väldigt svårt, men jag blev supernojig efter den där händelsen och frågade hela tiden "stängde du locket?" även till vuxna... :rofl:

• Gilla
Sona2012
  • Laddar…
Karlia
Mikael_L Mikael_L skrev:
Nu har Frasse börjat bli tveksam till att gå ut, och ute bara korta svängar, inte som i somras då han var försvunnen i 12-timmars pass.
Och direkt börjar vi märka av hans understimulans-problem, han får direkt en del konstiga beteenden och är lite lurig och opålitlig, typ kastar sig över ens fötter när man passerar förbi. Ja han vill väl leka.
Vi försöker stimulera han efter vad vi har tid och förmåga, men det går sådär. Han är tyvärr jäkligt kass att leka med sig själv, dvs jaga något och själv puffa iväg det.
Idag fick jag han att leka några minuter med en leksaksbil, så här såg sista svängen ut (tänkte inte på att filma i början) efter detta var det totalt ointressant.
[video]

På sätt och vis borde vi ha två katter, men jag är inte helt säker på hur en annan katt skulle acceptera Frasse och hans inviter på lek, jag måste nog ha en enorm tur i matchning om det ska gå hem.
Det är svårt med matchning, vi har försökt utan att lyckas till 100%. Men Signe och Smilla fungerade ganska bra, Signe lyckades inte riktigt matcha en kattunges energi - vilket är svårt.

Har ni något katthem i närheten? De brukar vara villiga att prova om det funkar. Med lite äldre katt är det ju enklare att se personligheten än med kattunge.

Mikael_L Mikael_L skrev:
Det skulle vara den halva oinredda vinden. Han har smitit in där någon gång, men verkar ärligt talat inte så intresserad, för ibland står det småöppet utan att han gör ens ett försök att komma in där.
Ni kanske kan gå in tillsammans?

• Haha
Maria T
  • Laddar…
Mikael_L
Jag tror nog ändå mest på att fortsätta som vi gör, han får gå ut så mycket han vill, vi pushar just nu på lite ibland. Jag tror han ökar sin aktivitet om någon vecka då han vant sig vid det vita och kalla, så var det förra vintern.
Sen får vi lov att fortsätta aktivera en del, och så är han ju bara två år än, så han blir säkert en lugnare katt om något år.
Det är ju inget jätteproblem, bara att man ser hur uttråkad och rastlös stackarn är och tycker synd om han.

• Gilla
Jiji och 1 till
  • Laddar…
Karlia
Så länge ni ser vad det beror på har Frasse det så bra han kan. Tyvärr kan ni ju inte trolla fram sol och värme till honom. Vid 12 års ålder har Svea börjat acceptera det och slänger inte längre anklagande blickar åt mig.

• Älska
  • Haha
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
Kanske har ni också ett spännande utrymme att utforska?
Insidan av diskmaskinen vill en av våra katter gärna undersöka. Det vill dock inte vi och hittills har vi vunnit...

• Gilla
  • Haha
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
  • Gilla
Jiji
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Så länge ni ser vad det beror på har Frasse det så bra han kan. Tyvärr kan ni ju inte trolla fram sol och värme till honom. Vid 12 års ålder har Svea börjat acceptera det och slänger inte längre anklagande blickar åt mig.
Katten tror ff att jag kan fixa vädret. Han går ut i trädgården varje dag men kommer oftast in väldigt snabbt, med att anklagande mjao. Sen stirrar han stint på mig så att jag ska fatta och vrida på sommartermostaten nån gång.

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Sona2012 och 5 till
  • Laddar…
Karlia
Om du kan fixa termostaten får du gärna fixa den här också. Högsommarväder vill jag inte ha men gärna sådana där svala klara höstdagar när det är underbart att vara i skogen.

• Älska
Jiji
  • Laddar…
Z
Katt och hund sover tätt ihop på en fluffig dyna, katten gapar och ser in i kameran.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kom inte här och stör oss i lördagsmyset! :heart:

• Gilla
  • Älska
  • Wow
  • Haha
Sona2012 och 14 till
  • Laddar…
Microkatten
Karlia Karlia skrev:
Det är ju en kattong.
Karlia Karlia skrev:
en kattong eller åtminstone något tillräckligt nära..
Här körs det med lyx-kattong, paxad sedan länge av en viss dam. Jag skulle också vilja ha en!

Svart katt som ligger i en flätad korg i solljus, ser bekväm och nöjd ut.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Sona2012 och 8 till
  • Laddar…
Pepparkaksbak ikväll. :love: Pepparkaksdeg med utstansade figurer av katter och ekorrar på ett träbord.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Paulina123 och 20 till
  • Laddar…
J
Tips! Om katten inte vill gosa så kan man göra en kattburrito och köpa sig några minuters tvångsgos.

Svartvit katt insvept i en beige filt som en burrito, ser lite missnöjd ut.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Paulina123 och 7 till
  • Laddar…
J
Jiji Jiji skrev:
Vi stänger nu mer alltid locket på toaletten. En gång hade Katten hittat en toalettstol som stod med öppet lock och hoppat/ramlat ner och på något sätt fått locket över sig och kunde inte komma upp. Som tur var hörde en av sönerna ett konstigt ljud.
Gäster instrueras strängt att stänga locket. Katten älskar ju vatten och smiter med in i badrummen så fort det går.
Tills katten börjar försöka öppna locket själv.... tack och lov lyckas han inte än. Han har också ramlat ner i toaletten en gång när han var mindre.

• Wow
  • Gilla
  • Haha
Skåne2020 och 5 till
  • Laddar…
Trevlig andra advent, från fågelspanaren. Grå katt tittar ut genom fönster på snötäckt landskap under andra advent.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
SusoDus och 21 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.