Ser ut som Sally fick det lite trångt i fåtöljen.. Rocco är nöjd att han fick lägga sig intill. Det sker inte varje dag...
Två katter ligger tätt intill varandra på en ryamatta, en tittar iväg och en tittar på kameran.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
Snigla och 10 till
  • Laddar…
Finklädd med fluga ska man vara men det är slitsamt att fira jul

• Vit katt med röd fluga som vilar på en katträd med utsikt över en trädgård.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Snigla och 10 till
  • Laddar…
Från YouTube:

• Haha
  • Gilla
  • Wow
yonna och 9 till
  • Laddar…
Det var ett jäkla prasslande i vardagsrummet, att det var katten förstod jag, men varför höll han på så länge ??

• Haha
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
BengtH och 10 till
  • Laddar…
Mina kattvänner, nu ligger jag ute i katthuset och funderar, är den gravade eller rökta laxiga fisken godast? Igår hade jag sagt gravad men när matte åt lite lunch passade jag på att få mig en bit av den rökta...
Gul katt står på bakbenen och tittar upp mot bordet där en person sitter.
Skapa konto

Den var delikat i en Bärra-mage! :love:

• Älska
  • Gilla
  • Haha
Snigla och 9 till
  • Laddar…
Microkatten
Bärra är väl som Kakmonstret i Sesam Street som får välja mellan den lilla högen kakor, den mellanstora högen kakor eller den stora högen kakor...

God jul Bärra, Rasmus och alla andra fantastiska katter!

• Gilla
  • Älska
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Mina kattvänner, nu ligger jag ute i katthuset och funderar, är den gravade eller rökta laxiga fisken godast? Igår hade jag sagt gravad men när matte åt lite lunch passade jag på att få mig en bit av den rökta...
[bild]
Den var delikat i en Bärra-mage! :love:
Men Bärra, du skulle ju tänka på att minska midjemåttet en anings aning. :heart: Svårt, det förstår jag när man är så ståtlig som du. Men man kan bli väldigt sjuk om man inte gör det.

• Älska
Karlia och 2 till
  • Laddar…
Svart katt vid namn Jiji som ligger och ser ståtlig ut inomhus.
Skapa konto

God fortsättning, hälsar katten Jiji och Bruna och Gråa Hunden, men eftersom de inte är lika ståtliga som katten (utan bara ligger i soffan och latar sig) får de inte vara med på bild.

• Älska
  • Gilla
yonna och 7 till
  • Laddar…
Karlia
Bärra, du behöver inte välja en favorit. Du kan tycka lika mycket om bägge!

• Gilla
  • Älska
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Hur ser ni på när katterna fångar och dödar fåglar? Tamkatter är ju inget naturligt inslag i vår fauna.

Spännande att höra tankegångar om detta.

Karlia
Enligt Bo Söderström (författare till "hur tänker din katt", 2017) tar svenska katter ca 4 % av fågelutbudet vilket inte är tillräckligt för att hota beståndet. Cirka 80% av fågelungarna dör innan de blir vuxna - svält, sjukdomar, rovdjur, fönsterrutor etc.

Fåglar är söta, möss likaså. Katter är rovdjur, de har en stark jaktinstinkt. Jag ser de byten katten kommer in med som ett nödvändigt ont, något som inte går att undvika eftersom jag har valt att ha katt.

• Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Nja... inte riktigt sant. Du kan bestämma att ha din katt under förhållanden så att den inte kan tillåtas att jaga fritt.

Det är ett val du gör om du tillåter din katt att röja runt i grannskapet efter fåglar etc. Det är absolut inget "nödvändigt ont" som du påstår.

Redigerat:
Karlia
Det är ett val jag gjort, stämmer. Tror kissarna mår bra av att kunna vara ute, som ung hade jag en innekatt som inte stimulerades tillräckligt av inneliv, trots lek.

Jag väljer även att äta kött, trots att djurhållningen inte är bra. Ekologiskt, närslaktat osv kan vara bättre men fortfarande inte bra.

Jag gör otroligt mycket som inte är det bästa för djur, insekter och miljö. Fåglarna som katten tar är inte det jag tycker är värst. Förmodar att du tycker annorlunda.

• Gilla
Anna_H och 6 till
  • Laddar…
Jo jag vill pejla litet om hur man som kattägare resonerar vad gäller all onödig slakt av inhemsk fauna i form av tex fåglar, som bedrivs av tamkatter som inte är en del av vår fauna.

Gillar när vår katt tar råttor och möss men inte fåglar. Tyvärr svårt att hindra henne trots att jag brukar avslöja henne när jag ser att hon smyger på fåglar. Det senaste året har jag kört ihjäl ungefär lika många småfåglar med bilen som katten har tagit.

• Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.