1 356 813 läst ·
15 273 svar
1357k läst
15,3k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Renoverare
· Stockholm
· 20 331 inlägg
Fyfan, vi fick vänta med kastrering på vår Maui för att han är för liten, han är sex månader nu så nervös han ska börja sprayahscn skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 331 inlägg
Är nog ingen fara än, ordningsmannen var ett år och okastrerad när han flyttade in hos oss. Någon enstaka sprayning inomhus genom åren (drygt tolv år). Inga som helst sönderrivna möbler.AndersMalmgren skrev:
Edit: Utomhus brukar sprayandet inskränka sig till nytillkommet, särskilt bilar. Till skillnad från våra tidigare katter brukar han inte märka upp hjulen. Blir oftast en dusch mitt i grillen.
Redigerat:
En av våra tidigare kattdamer, Signe, kastrerad sen innan vi adopterade henne, hade en heltokig grej för sig att kissa på kläder som låg i tvätstugan... förklaring krävs såklart, och min något ouppfostrade (?) make slänger gärna in sina kläder på tvättstugans golv istället för att lägga dem i tvättkorgen. Han har läst nånstans, påstår han, att svettiga kläder ska "vädras" innan de hamnar i korgen, och detta påfund gjorde att kattan kissade på det han slängde på golvet - jag ställer mig ännu frågande till om det var nån svettdoft som triggade henne eller om det var åsynen av det mjuka, trampbara, som lockade istället för hennes toalåda som stod i andra änden av tvättstugan. Att använda träningskläder inte ska slängas i tvättkorgen vet jag ju sen länge, och jag hängde upp dessa för att torka lite så mina kläder blev aldrig "utsatta".hscn skrev:
Min ena katt är kär i mina svettiga skor, ju svettigare desto bättre. Nyligen hade jag sparkat av mig dem för att lägga mig i hängmattan en stund och då var hon direkt framme för att gnida in sig mot dem som hon alltid gör. Denna gången nådde upplevelsen nya höjder då hon kände sig tvungen att pinka ner dem... Så nu ligger de kvar där de låg och hon är där och pinkar och gnider sig mot dem varje dag... 
Bägge mina katter är kastrerade men de markerar lite här och var, det ränner sjukt mycket okastrerade hannar i området så det är ständigt tvunget att visa vem som bor här. Bilen är marinerad...
Bägge mina katter är kastrerade men de markerar lite här och var, det ränner sjukt mycket okastrerade hannar i området så det är ständigt tvunget att visa vem som bor här. Bilen är marinerad...
Intressant teori, hustrun har arbetat frenetiskt i värmen. Kanske besudlat förklädet med svettlukt som behövde maskeras.Maria T skrev:
En av våra tidigare kattdamer, Signe, kastrerad sen innan vi adopterade henne, hade en heltokig grej för sig att kissa på kläder som låg i tvätstugan... förklaring krävs såklart, och min något ouppfostrade (?) make slänger gärna in sina kläder på tvättstugans golv istället för att lägga dem i tvättkorgen. Han har läst nånstans, påstår han, att svettiga kläder ska "vädras" innan de hamnar i korgen, och detta påfund gjorde att kattan kissade på det han slängde på golvet - jag ställer mig ännu frågande till om det var nån svettdoft som triggade henne eller om det var åsynen av det mjuka, trampbara, som lockade istället för hennes toalåda som stod i andra änden av tvättstugan. Att använda träningskläder inte ska slängas i tvättkorgen vet jag ju sen länge, och jag hängde upp dessa för att torka lite så mina kläder blev aldrig "utsatta".
Administrator
· Skåne
· 6 813 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Från:
http://www.growingspaces.net/2016/06/501
Ett kattklöst soffhörn är ju bara katterna som ger er en möjlighet att vara kreativa.
Jag hoppas det är ok att länka till en blogg som visar ett, av många, sätt att piffa upp sin soffa.
Själv klippte jag bara bort de små trådarna och petade in de stora.
Renoverare
· Stockholm
· 20 331 inlägg
Vår katt har fått förkärlek för innergården, jag såg en råtta/större mus för ett tag sedan så förstår det är spännande 
Han är där själv men om han inte hört eller sett hos på typ en kvart börjar han mjua
Han är där själv men om han inte hört eller sett hos på typ en kvart börjar han mjua
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Dagens äckel-päckel var att vi hittade två döda möss under kylskåpen. Fy faaan! Jag vet hur det gått till för jag sett dom kan leka med nånting så flyger det in under kylskåpet och frysen och lämnar där, dom har väl lekt med sina döda möss och dom åkte in under och dom fick inte ut dom igen, har sett det hända med typ bollar.
Efter en storstädning under och bakom kylskåpen med klor har jag tillverkat några träbitar som jag trycket fast under kylskåpet och frysen så nu kan ingenting slippa in där nånsin igen.
Efter en storstädning under och bakom kylskåpen med klor har jag tillverkat några träbitar som jag trycket fast under kylskåpet och frysen så nu kan ingenting slippa in där nånsin igen.