Rödorange katt ligger på rygg i grönt gräs och tittar upp i kameran.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det har sina sidor att vara kattägare. Husets ordningsman tyckte nyss att hustruns trädgårdsförkläde (som hängde på en stol ute) behövde revirmarkeras med spray.

• Gilla
  • Haha
  • Wow
  • Älska
Snigla och 11 till
  • Laddar…
hscn hscn skrev:
[bild]
Det har sina sidor att vara kattägare. Husets ordningsman tyckte nyss att hustruns trädgårdsförkläde (som hängde på en stol ute) behövde revirmarkeras med spray.
Fyfan, vi fick vänta med kastrering på vår Maui för att han är för liten, han är sex månader nu så nervös han ska börja spraya :)

Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
[bild]
Doris säger att det inte alls är hon som har klöst på soffan så att det hänger ut stora trådar. :thinking:
På det där är vår nya katt sämre än en gamla, det är bara att gilla läget :)

Närbild av en soffas hörn med klös-skador på tyget.
Skapa konto

• Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Fyfan, vi fick vänta med kastrering på vår Maui för att han är för liten, han är sex månader nu så nervös han ska börja spraya :)
Är nog ingen fara än, ordningsmannen var ett år och okastrerad när han flyttade in hos oss. Någon enstaka sprayning inomhus genom åren (drygt tolv år). Inga som helst sönderrivna möbler.
Edit: Utomhus brukar sprayandet inskränka sig till nytillkommet, särskilt bilar. Till skillnad från våra tidigare katter brukar han inte märka upp hjulen. Blir oftast en dusch mitt i grillen.

Redigerat:
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Maria T
hscn hscn skrev:
[bild]
En av våra tidigare kattdamer, Signe, kastrerad sen innan vi adopterade henne, hade en heltokig grej för sig att kissa på kläder som låg i tvätstugan... förklaring krävs såklart, och min något ouppfostrade (?) make slänger gärna in sina kläder på tvättstugans golv istället för att lägga dem i tvättkorgen. Han har läst nånstans, påstår han, att svettiga kläder ska "vädras" innan de hamnar i korgen, och detta påfund gjorde att kattan kissade på det han slängde på golvet - jag ställer mig ännu frågande till om det var nån svettdoft som triggade henne eller om det var åsynen av det mjuka, trampbara, som lockade istället för hennes toalåda som stod i andra änden av tvättstugan. Att använda träningskläder inte ska slängas i tvättkorgen vet jag ju sen länge, och jag hängde upp dessa för att torka lite så mina kläder blev aldrig "utsatta".

• Gilla
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
Min ena katt är kär i mina svettiga skor, ju svettigare desto bättre. Nyligen hade jag sparkat av mig dem för att lägga mig i hängmattan en stund och då var hon direkt framme för att gnida in sig mot dem som hon alltid gör. Denna gången nådde upplevelsen nya höjder då hon kände sig tvungen att pinka ner dem... Så nu ligger de kvar där de låg och hon är där och pinkar och gnider sig mot dem varje dag... :sick:

Bägge mina katter är kastrerade men de markerar lite här och var, det ränner sjukt mycket okastrerade hannar i området så det är ständigt tvunget att visa vem som bor här. Bilen är marinerad...

• Haha
  • Gilla
  • Wow
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
En av våra tidigare kattdamer, Signe, kastrerad sen innan vi adopterade henne, hade en heltokig grej för sig att kissa på kläder som låg i tvätstugan... förklaring krävs såklart, och min något ouppfostrade (?) make slänger gärna in sina kläder på tvättstugans golv istället för att lägga dem i tvättkorgen. Han har läst nånstans, påstår han, att svettiga kläder ska "vädras" innan de hamnar i korgen, och detta påfund gjorde att kattan kissade på det han slängde på golvet - jag ställer mig ännu frågande till om det var nån svettdoft som triggade henne eller om det var åsynen av det mjuka, trampbara, som lockade istället för hennes toalåda som stod i andra änden av tvättstugan. Att använda träningskläder inte ska slängas i tvättkorgen vet jag ju sen länge, och jag hängde upp dessa för att torka lite så mina kläder blev aldrig "utsatta".
Intressant teori, hustrun har arbetat frenetiskt i värmen. Kanske besudlat förklädet med svettlukt som behövde maskeras.

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
[bild]
Doris säger att det inte alls är hon som har klöst på soffan så att det hänger ut stora trådar. :thinking:
Tror ni på det? :thinking::rofl:

• Haha
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Immobil Immobil skrev:
Tror ni på det? :thinking::rofl:
Jag tror på Doris.

• Haha
  • Gilla
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Staffans2000
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Jag tror på Doris.
Det fattar ju vem som helst att hon är oskyldig. Men hustrun....?

Staffan Holmes

• Haha
  • Gilla
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Vardagsrum med grå soffa dekorerad med gamla dukar på hörnet för att dölja kattklös.
Skapa konto

Från:

http://www.growingspaces.net/2016/06/501

Ett kattklöst soffhörn är ju bara katterna som ger er en möjlighet att vara kreativa.

Jag hoppas det är ok att länka till en blogg som visar ett, av många, sätt att piffa upp sin soffa.

Själv klippte jag bara bort de små trådarna och petade in de stora. ;) men nu vet jag vad jag ska göra med alla gamla dukar som ligger i linneskåpet. :rofl: Nästa gång katten tycker att vi ska dekorera om hemma, alltså.

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Marlen Eskilsson och 6 till
  • Laddar…
[bild]
Enså sööööt katt MÅSTE ju bara vara oskyldig. :heart::love:
Det syns ju på hennes min! :rofl::crysmile:

• Haha
  • Gilla
Karlia och 2 till
  • Laddar…
Vår katt har fått förkärlek för innergården, jag såg en råtta/större mus för ett tag sedan så förstår det är spännande :)

Han är där själv men om han inte hört eller sett hos på typ en kvart börjar han mjua :)

Katt som sitter bland cyklar och gröna växter på en innergård sett uppifrån.
Skapa konto

Katt utforskar en innergård med gröna växter och trädgårdsutrustning, sett uppifrån.
Skapa konto

Katt som tittar uppåt på en stentrappa omgiven av gröna växter i en innergård.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Appendix och 7 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vår katt har fått förkärlek för innergården, jag såg en råtta/större mus för ett tag sedan så förstår det är spännande :)

Han är där själv men om han inte hört eller sett hos på typ en kvart börjar han mjua :)

[bild]

[bild]

[bild]

Leoparden i djungeln! :love::rofl::giggle:

• Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
Dagens äckel-päckel var att vi hittade två döda möss under kylskåpen. Fy faaan! Jag vet hur det gått till för jag sett dom kan leka med nånting så flyger det in under kylskåpet och frysen och lämnar där, dom har väl lekt med sina döda möss och dom åkte in under och dom fick inte ut dom igen, har sett det hända med typ bollar.

Efter en storstädning under och bakom kylskåpen med klor har jag tillverkat några träbitar som jag trycket fast under kylskåpet och frysen så nu kan ingenting slippa in där nånsin igen.

• Wow
  • Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.