1 356 738 läst ·
15 273 svar
1357k läst
15,3k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Lilo, min katt, brukar blir lite extra tufsig och kanske även magra lite på vårkanten och fäller en hel del päls.
Inbillar mig att det kan behövas en avmaskning så brukar köra ett varv och det verkar bli bättre.
Men att få tabletten i katten är ju ett kraftprov...
Vad är era bästa tips?
Inbillar mig att det kan behövas en avmaskning så brukar köra ett varv och det verkar bli bättre.
- Dela den in i mindre delar och peta ner den i svaljet utan en åker upp och ner = inte f*n lätt
- Pulvrisera den i en sked och lite vatten och sen i en spruta i munnen
- Pulvrisera den i en sked och blanda i maten
Vad är era bästa tips?
Nya regler för hund o katt from i dag.
http://djur.jordbruksverket.se/amne...dochkattagare.4.4317c7251725cbfacfb2e100.html
http://djur.jordbruksverket.se/amne...dochkattagare.4.4317c7251725cbfacfb2e100.html
Flytta vattenskålen ett par meter ifrån foderskålarna, då kommer katten att äta bättre.jocke4u skrev:
Min Lilo är också kinkig emellanåt. Brukar ha 4-5 olika sorter så kan man byta när suget sviktar.
Sen har jag märkt att mat som ställs inne och bara rynkas näsan åt funkar alldeles utmärkt om jag flyttar ut det till altantrappan 50 cm bort. Passar det inte ändå så får hon inget annat (bortsett från torrfoder och vatten) utan byter till annat märke vid nästa måltid.
[bild]
Tycker alltid avmaskning är jobbigt, särskilt när man har tre katter. Jag tar bort all mat i ett dygn och sen gäller det att ge var och en liite torrfoder m tablett i. Lyckas aldrig m alla samtidigt.jocke4u skrev:
Lilo, min katt, brukar blir lite extra tufsig och kanske även magra lite på vårkanten och fäller en hel del päls.
Provade # 3 idag och nog f*n skiter hon i att äta. Så här långt är det nog #2 som är bäst.
- Dela den in i mindre delar och peta ner den i svaljet utan en åker upp och ner = inte f*n lätt
- Pulvrisera den i en sked och lite vatten och sen i en spruta i munnen
- Pulvrisera den i en sked och blanda i maten
Vad är era bästa tips?
Renoverare
· Stockholm
· 20 281 inlägg
Vad tror ni om vår kisse. På dagtid går han ibland självmant och kissar/bajsar. Varje gång han druckit/ätit lyfter jag han dit och ofta kissar/bajsar han. Ibland lyfter jag han dit utan att han ätit tex precis innan vi ska gå och lägga oss.
Men som inatt kissade han i sängen utan att uppsöka toan. Vet inte riktigt hur jag ska tackla det
Men som inatt kissade han i sängen utan att uppsöka toan. Vet inte riktigt hur jag ska tackla det
Administrator
· Skåne
· 8 670 inlägg
Var han rumsren när ni fick honom så tror jag det är en form av protest mot något. Är lådan rengjord? Doris gjorde det en gång när vi hade glömt att rensa lådan. Vår gamla Smilla gjorde det när hon var upprörd över något.
Renoverare
· Stockholm
· 20 281 inlägg
Japp han var rumsren första dagarna. Han går ju självmant på lådan ibland så tror inte det är typen av sand. Vi är noga med rengöring 3 gånger per dag just nu för att vi har problemMarlen Eskilsson skrev:
Svårt. Svea använde lådan ibland, ibland inte. Då vi skaffade en låda till blev hon rumsren. Vi tolkade det som att hos uppfödaren hade hon flera ställen att gå på så enbart ett ställe att gå på räckte inte. Så småningom gick det att plocka bort den andra lådan.
Nu med två katter/3 plan har vi 4 lådor varav två används.
Nu med två katter/3 plan har vi 4 lådor varav två används.
Tror även ni behöver stänga sovrummet för katten ett tag, så han slutar ha sängen som toalett. Man får stå ut m katt som ylar o krafsar på dörren. Förhoppningsvis kan det bryta den ovanan. Kanske saknar han kattkompis oxå.
Renoverare
· Stockholm
· 20 281 inlägg