Karlia
Så söt! Och jo, även om de är tillräckligt stora för att lämna mamma och syskon så är de fortfarande små. Tack för uppdatering!

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Microkatten
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Haha, jag hade också en kollega idag. Som vanligt med parprogrammering så är det bara en som jobbar

[bild]
Det blir säkert en bra arbetsledare av honom också så småningom skall du se! ;)

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Z
Min kollega :D
En randig katt som ligger bekvämt framför en bärbar dator och tittar in i kameran.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
Fadai och 14 till
  • Laddar…
Även min förra katt Molle gillade att hjälpa till, här var det matte han räknade lite på

Katt som sover på papper med matematiska beräkningar nära en röd penna och en miniräknare.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Marlen Eskilsson och 10 till
  • Laddar…
Även min förra katt Molle gillade att hjälpa till, här var det matte han räknade lite på

[bild]
Det var tydligen jobbigt......... ;)

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Mikael_L

[bild]
Jag brukar också somna av rymdintegraler ... :cool:

• Gilla
em72 och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag brukar också somna av rymdintegraler ... :cool:
Längtar lite tills grabbarna behöver hjälp med matten :D

Visa bilaga 416261Har försökt nu idag och även för några veckor sedan att ladda upp en video på Gustavs första möte med min hund. En text kommer upp och säger: "Filmen kommer snart!" men den kommer inte. Förra gången väntade jag till nästa dag, men ingen film. Vad gör jag för fel?

Jaha, där kom den tydligen!
Det är första och tredje mötet. Hunden är mer intresserad av kattens leksaker än av katten själv. Min högsta önskan är att de ska bli så bra kompisar att de kan sova i samma korg. Men ännu efter två år, inget sånt i sikte. Det går hyfsat inomhus men ute SKA det bara jagas katt (som tur är kan han gömma sig i ladan). Dramatik på landet...:rolleyes::oops::worried:Visa bilaga 416261

Redigerat:
  • Gilla
EvaMLin och 2 till
  • Laddar…
Karlia
Jag önskar att jag visste. Vi har haft andra kisse i 16 månader nu, Svea har accepterat såpass att de kan sova i samma soffa - om de har 1.5 meter emellan sig. Väs och fräs när den lilla kommer för nära. Den lilla är för det mesta jätteduktig, blinkar, visar magen, gör sig liten. Men ibland kan hon inte motstå lusten att springa efter eller ligga i bakhåll..

De har ju så mycket gemensamt, önskar så att de kunde bli kompisar och att den stora inte bara accepterar..

Sveas reaktion första dagen när Signe äter från hennes matskål.. Det kanske inte är så tydligt men jag ser hur hon inte kan tro sina ögon! Svartvit katt med blicken riktad åt sidan, ser förvånad ut, sitter vid en bokhylla och ett bord.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Appendix och 10 till
  • Laddar…
Ligger i hängmattan, det är 28 grader ute, sen hör jag ett mjau från sidan och fotar detta:

Svart katt som ligger på ryggen i gräset med tassarna i luften.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Älska
AndersPS och 12 till
  • Laddar…
Microkatten
Microkatten Microkatten skrev:
Arbetsledaren övervakar arbetet ovanifrån stall-loftet. Av någon anledning är det andra som utför arbetet... :thinking:

[bild]
Efter en hård (nåja) arbetsvecka slår arbetsledaren loss i utelivet med systern sin, med mycket och god mat...

Två svarta katter i gräset som tittar på en liten gnagare på marken.
Skapa konto

...för att sedan bli helt utslagen redan tidigt lördag kväll...

Trött svart katt ligger avslappnat på en vitmålad trätrappa.
Skapa konto

Hoppas huvudvärken är borta tills nya arbetsveckan börjar tidigt måndag morgon! :rofl:

• Gilla
  • Haha
Fadai och 8 till
  • Laddar…
B
Frasse (den svarta) vill gärna vara lite för sig själv ibland medan Bosse gärna vill sova bredvid. Igår verkar de ha hittat en bra kompromiss

Två katter sover på en säng, en svart och en randig, bredvid varandra i en kompromiss om närhet.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
big mike och 13 till
  • Laddar…
VR katt :)

En kattunge som sitter i en VR-hjälm på en hylla med tillhörande kontroller.
Skapa konto

• Älska
  • Gilla
  • Haha
Naturliv och 9 till
  • Laddar…
Katt som sitter på gren bredvid en vit fågelholk i ett äppelträd
Skapa konto

Doris följde med på en tur i helgen och nu när vi kom hem var det första hon gjorde att kuta upp i äppelträdet för att kolla fågelholken.

• Gilla
  • Haha
Appendix och 15 till
  • Laddar…
Fadai
Jadå han är hur gosig som helst, men lite rädd bli lämnad ensam så han följer mig över allt. Och första nätterna hade vi bajslådan i hallen och han låg i vår säng så han bajsa på sig för han vågade inte gå dit själv så nu tar vi in den i sovrummet varje kväll, lillen kille :)

[bild]
Så härligt att vakna i en bajsig säng, eller hur? Sicken bebis! Hade själv en kattunge som tyckte det var en bra idé att väcka mig (aldrig maken), genom att sätta sig på täcket och kissa. Visst vaknade man...

• Haha
dicliff
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.