N Northsweden skrev:
Tack för era input! :)
Det blev en Berg!
Är ni nöjda med valet? Funderar själv på att köpa North...

• Gilla
Mattiaszx
  • Laddar…
M Magda_78 skrev:
Otroligt nöjda!
Bästa studsmattan i kvarteret jämfört med andra billigare alternativ. Men vi är noggranna med att plocka ner studsmattan, fjädrar + skyddsnät framåt oktober och plockar sedan fram igen framåt vårkanten.

• Gilla
Rickard.
  • Laddar…
Rickard.
M Magda_78 skrev:
Jag repeterar mig från tidigare i tråden, kolla noggrant hur nätet är gjort på north studsmattor för jag är inte alls överens med den lösningen. Mina barn och deras kompisar hoppar främst en och en men resten står och vilar på kanten halvt lutandes mot stolparna medans. Barn i åldrar som börjar göra trix kommer inte klättra upp och ner varje gång utan då stannar dom på mattan och förstör studdsen för varandra.

Jag förstår idéen men jag är inte överrens, andra tycker annorlunda och det är helt okej.

N Northsweden skrev:
Otroligt nöjda!
Bästa studsmattan i kvarteret jämfört med andra billigare alternativ. Men vi är noggranna med att plocka ner studsmattan, fjädrar + skyddsnät framåt oktober och plockar sedan fram igen framåt vårkanten.
Varför det? Haft en Berg ute året om och nu blir 4e sommaren. Inget märkbart slitage förutom ett ställe på sargen där den veckar sig. Hoppat ganska mycket även vinter och tidig vår. Så fort det är plusgrader och solen tittar fram går det fint att hoppa i strumplästen.

Det som främst sliter på.plasten är.ju trots allt UV ljuset och det kommer till 90% vara under sommarhalvåret.

Köpte en begagnad berg för 500kr som var 10 år, haft i 3år nu. Det syns att den är gammal men själva hoppmattan, stål och fjädrar är i riktigt bra skick.

Skyddsnätet är ok men många sömmar av remmar har gått upp och jag har fått ersätta med snöre. Även sömmen i öppningen (omlott) är kass och har lagats.

Överlag rätt imponerande då den stått över vintern och använts frekvent.

Rickard.
H hapazard skrev:
Varför det? Haft en Berg ute året om och nu blir 4e sommaren. Inget märkbart slitage förutom ett ställe på sargen där den veckar sig. Hoppat ganska mycket även vinter och tidig vår. Så fort det är plusgrader och solen tittar fram går det fint att hoppa i strumplästen.

Det som främst sliter på.plasten är.ju trots allt UV ljuset och det kommer till 90% vara under sommarhalvåret.
Kan man lita på namnet så är det väl troligt att det är pga snön. Där jag bor förstör snön en studsmatta på en vinter, dåliga studsmattor brukar vika sig men även kvalitémattor får fjädrarna och studsen förstörd.

Rickard. Rickard. skrev:
Kan man lita på namnet så är det väl troligt att det är pga snön. Där jag bor förstör snön en studsmatta på en vinter, dåliga studsmattor brukar vika sig men även kvalitémattor får fjädrarna och studsen förstörd.
Enklare att skotta vid behov ät att demontera och ta in :)

Rickard.
Jag håller inte med 😉

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
Någon i södra Stockholm som vill köpa en begagnad Berg?
Över tio år gammal. Bara undre delen av ställningen ute året om. Vadderingen runt stolparna har blivit spröd och "noppad" av fåglarna. (Går att skaffa nya?) Gummisnoddarna som håller nätet har förlorat en hel del elasticitet men det är bara en estetisk detalj. Allt annat känns fortfarande väldigt bra. (Gjorde jag reklam för Berg nu?)

Men gissar på att du inte hoppat med barnen nästan varje helg februari och framåt heller

Vår North har stått ute i ur och skur året runt i flera år. Någonting i nåt rör rostar, men syns inte, utan märktes när vi plockade ner den först. Såvitt jag kan se är alla fjädrar och krokar och allt annat i mycket bra skick. Den åker på tvätt med högtryck och kör lövblåsen om det blåst i för mycket löv.

Sömmar i skyddsnätet på vår berg gav upp nu efter 8år så får väl anses vara avskriven, nåväl. Kan tipsa om att köpa skyddsnätet på biltema. Lite annan design men gick bra att sätta på direkt. Nu är ju barnen äldre så för de minsta småttisarna kanske man vill ha original men ouch va dyrt det skulle vara

Vi har en från Salta.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.