Bart Bart skrev:
Blev det nån klippare? Eller klippte du banden med Bygghemma?
Ingen klippare och inget besked. Helt otroligt att dom inte kan ge ett besked när jag har legat på så mycket.
Idag åker jag och köper en klippare i butik.

• Gilla
Anonymiserad 170696
  • Laddar…
Jag ringde igen idag för en timme sen. Fick prata med en ny person som va betydligt mer handlingskraftig än dom jag pratat med tidigare.

Stiga har skickat gräsklipparen 7/5 med Schenker.
Jag har dock inte fått någon avisering för dom hade inte fått mitt nummer men dom ska höra av sig under dagen. Jag har fått sändningsnumret.
Eftersom jag sätter mig på tvären för att va hemma och lämna ut trimmern som ska i retur har dom gått med på att jag ställer ut den så att dom kan hämta den när dom vill.

• Gilla
Anonymiserad 170696 och 1 till
  • Laddar…
Äntligen!

Idag kl 15.30 ringde Schenker och undrade om dom kunde köra ut klipparen i morgon mellan 09-15.
Jag sa att jag hellre hämtade den och jag hann precis då dom stängde kl 16.

Nu ska det klippas gräs!
Ny gräsklippare från Stiga i högt gräs framför ett hus och en bil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Dan_Johansson och 4 till
  • Laddar…
Den här soppan tar aldrig slut :rofl:

Hej Marcus,

ville dubbelkolla med dig om varan fortfarande är kvar hos dig? När kan upphämtning ske isåfall - tid och datum?

Vänligen återkom så snart du kan då det är viktigt att den felaktiga varan kommer i retur så vi kan kreditera dig.

Med vänliga hälsningar
Hej Ariana,

Den felaktiga varan finns kvar hos mig.

Sändningsnummer XXX

Avs. ref. XXX

Altternativ 1: Jag ställer ut den utanför garaget den dagen ni vill hämta den. Där står den skyddad under tak.

Alternattiv 2: Jag behåller trimmern och betalar eran nettokostnad minus returkostnaden. En form av kompensation för att strul som har varit samt att ni får dessutom en nöjd kund vilket kan vara värt mycket.
Hej,
Som jag förstår har grästrimmern blivit upphämtad under dagen.
Vänligen återkom om du skulle ha några fler frågor,
jag önskar dig en fin helg/
Felicia, Kundservice
Eftersom det inte är någon fråga i det sista meddelandet så låter jag bli att svara. Hoppas att trimmern står kvar eftersom den står inne i garaget som är låst.

• Gilla
elmontören och 2 till
  • Laddar…
Alternativ 1 är inte till din favör. Om du ställer den utomhus och den "försvinner" så bär du betalningsansvaret.

Flera möbel- och heminredningssajter inom Bygghemmakoncernen använder sig av rekommenderade priser i sin marknadsföring av varumärken som bara de själva säljer. En granskning från SVT:s konsumentredaktion Plus visar också att för många av produkterna så finns det ingen på marknaden som säljer dem för det rekommenderade priset.
https://www.svt.se/nyheter/konsument/sa-kan-du-luras-av-mobelsajternas-prissattning

• Gilla
fia_mstd
  • Laddar…
maah maah skrev:
Den här soppan tar aldrig slut :rofl:

Eftersom det inte är någon fråga i det sista meddelandet så låter jag bli att svara. Hoppas att trimmern står kvar eftersom den står inne i garaget som är låst.
Uppföljning på den här parodin:
Igår ringde det en kille från Schenker "Tjena jag är hemma hos dig och ska hämta en vara, men det verkar inte vara någon hemma"
"Nej jag är på jobbet som jag brukar vara dagtid. Jag har inte fått några retursedlar heller så det blir svårt att skicka något då"

Extra märkligt är det att Schenker skulle leverera varan till DHL:s terminal.
Bygghemma har inte hört av sig heller. Så jag fortsätter väl att vara passiv för att se vad som händer.

• Gilla
elmontören
  • Laddar…
C crappyusrname skrev:
[länk]
Det roliga är att detta stora företag systematiskt lurar konsumenter, men dom gör mycket reklam på byggahus och ger vinster i tävlingar ganska ofta.
Ett forum som ska stå på konsumentens sida väljer pengar framför konsumenterna?
Så kan vara dax att byta slogan byggahus

Har beställt från den norska bygghjemme.no ett par gånger, har funkat helt ok. Kan ha haft tur.

R Ragganof skrev:
Har beställt från den norska bygghjemme.no ett par gånger, har funkat helt ok. Kan ha haft tur.
Problemet är att dom lurar sina kunder med sin prissättning.

Är fortfarande förvånad att transportföretag jobbar på dagtid mot privatpersoner efter alla år. Folk är väl nästan bara hemma dagtid när man är föräldraledig eller pensionär?

• Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Tittar man i stor städerna (Malmö) som jag jobbar i, undrar man om det jobbar några överhuvudtaget på dagarna.

• Gilla
Chiippe
  • Laddar…
Problemet är väl att företagssidan är så pass viktig så dagtid mer eller mindre är ett måste.

Vet att flera expiditörer kommer börja (eller har börjat) med leverans till service point samma dag som första misslyckade leveransförsöket men vi är inte riktigt där än. Handlar det om en order från ett byggvaruhus så är den väl dessutom för stor för att lämnas på kvarterets kiosk. Jag åker alltid och hämtar själv på terminalen, men då gäller det att man bor i närheten av en sån.

maxmsm skrev:
När vi renoverade så beställde jag en köksfläkt från Gränsbygdens då det vid kontakt svarade ja på min fråga: har ni den på lager, ingen fläkt kom trots att jag fått mail om att den var packad, det tog flera veckor att få pengarna tillbaka.
samma ska hände nästan när jag beställde från ett företag som hör till bygghemma, svar ja på frågan om de hade fläkten på lager, sedan gick det ett par veckor utan att någon fläkt kom och när jag ringde så fick jag besked på att den var restad och de kunde inte svara på när den skulle komma, samma där, det tog flera veckor att få tillbaka pengarna.

Trött på nätskojarna så åkte vi in till Elgiganten på Väla och till min förvåning så hade de samma Siemens fläkt till någon hundring under nätskojarna, så nu undviker vi nätskojarna och handlar i fysiska butiker i stället.
Hade en sån sjuk resa med gränsbygdens köpcentra.

maah maah skrev:
Uppföljning på den här parodin:
Igår ringde det en kille från Schenker "Tjena jag är hemma hos dig och ska hämta en vara, men det verkar inte vara någon hemma"
"Nej jag är på jobbet som jag brukar vara dagtid. Jag har inte fått några retursedlar heller så det blir svårt att skicka något då"

Extra märkligt är det att Schenker skulle leverera varan till DHL:s terminal.
Bygghemma har inte hört av sig heller. Så jag fortsätter väl att vara passiv för att se vad som händer.
Uppdatering:
Idag fick jag ett mail med fraktsedlar.

På gräsklipparen! :rofl:

Det va även instruktioner om att ringa DHL osv. Jag väljer att ignorera, orkar inte ha mer kontakt med dom nu.

• Gilla
twoody och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.