Vi beställde badrumsinredning från bygghemma.se, allt utom högskåpen levererades inom 2 veckor.
När det gått 2 månader från prel lev datum så ringde jag och undrade var skåpen tagit vägen, man skulle undersöka saken. Dagen efter kommer ett mail att högskåpen utgått ur sortimentet, så här står man med en halvkomplett badrumsinredning. Jag tycker det pinsamt dåligt av bygghemma att inte meddelar kunden när man beställer att varorna inte finns.q(;^;)p,:@

• Gilla
Anonymiserad 170696
  • Laddar…
Det är väl bara och ringa dom och be dom hämta deras okompletta badrumsinredning för du köpte en komplett! Eller?

• Gilla
leffe-e
  • Laddar…
bara att instämma, ni betalade för allt o ska ha allt, bara att de får hämta o återbetala kostnaderna

• Gilla
leffe-e
  • Laddar…
Låter som ett väldigt knepigt agerande att leverera delar av inredningen utan att meddela att resten utgått och inte går att få tag på. Självklart så borde ni fått ett besked om att de inte kan leverera de ni beställt och en fråga om ni fortfarande är villiga att gå vidare och bara köpa halva inredningen.
Förhoppningsvis så är det hela ett misstag och bygghemma borde se till att fixa en alternativ lösning så att ni får ett komplett badrum utan att knorra med tanke på hur länge ni fått vänta och hur de strulat. Har ni monterat de ni redan fått så är det värre, men annars så borde ni utan problem bara be bygghemma att ta tillbaka det som ni fått eftersom de inte kan leverera det som ni ursprungligen beställt eftersom inredningen inte är komplett.

• Gilla
leffe-e
  • Laddar…
Gammal tråd men högst aktuell.
Beställde för en vecka sedan en loungegrupp ifrån bygghemma.se där det stog att det var "lagervara" samt leverans "2-5 dagar"

Perfekt tyckte jag!
Bra pris, snabb leverans och ett företag som jag trodde var seriösa!

Efter beställningen kom ett mail att jag skulle få ett nytt mail inom kort (vilket skulle vara inom 48 timmar enligt deras kundtjänst) med leveransbesked.
En vecka senare har jag fortfarande inte fått något.
Dom var däremot snabba på att göra en kreditupplysning då jag tog den på faktura istället för att betala direkt (som tur var)

Enligt deras kundtjänst så har dom inget eget lager utan allt skickas ifrån leverantörer.
Väldigt dåligt att skriva att dom har varorna på lager när dom inte ens äger något eget lager samt lova korta leveranstider..

Får se om det dyker upp någon loungegrupp innan sommaren.. (Betvivlar det)
Varit i kontakt med dom tre gånger redan utan större framgång..

Med tanke på att dom redan tagit en kreditupplysning vill jag heller inte beställa från någon annan sida och göra en ny kreditupplysning då dessa faktiskt påverkar min kreditvärdighet hos banken den dagen jag behöver ett nytt lån.

Och jag tycker heller inte om att betala i förskott hos företag jag inte haft att göra med tidigare.

Första och definitivt sista gången jag handlar av dessa skojare!

• Gilla
Anonymiserad 170696 och 1 till
  • Laddar…
Ha! Jag har varit i precis samma situation med Bygghemma.se! Inte bara en gång utan två gånger (jag vet... nu har jag lärt mig min läxa :) )

Att de med "lagervara, leverans 2-5 dagar" menar att varan ligger hos leverantören i Långtbortistan och att det är helt ok att det kommer ta veckor, eller tom. månader för att dem att få det levererat till slutkunden är helt sanslöst.

...och försöker man komma fram till bygghemma´s telefonsupport så är det bäst man laddar mobilbatteriet ordentligt för det kommer ta tid... lååååååång tid.

• Gilla
Anonymiserad 170696 och 1 till
  • Laddar…
Fick ett mycket kort svar idag efter en veckas väntande och krångel med kundtjänst att varan var slut och skulle komma in igen om ca 1,5 månad och om jag ville vänta tills dess.

Så jag tackade bestämmt nej och beställde av en annan leverantör istället..

För att nämnas så är både "Trademax" (därifrån loungegruppen skulle skickas) och "Chilli" syster/dotterbolag/leverantör åt bygghemma.se så jag såg till att undvika dessa och beställde från ett annat företag istället.

• Gilla
leffe-e
  • Laddar…
Jag hade samma problem med Bygghemma när jag beställde en balkongdörr förra månaden. Det skulle ta 3-4 dagar för att det var en lagervara, vilket var anledningen till att jag beställde den där.
Men tyvärr blev leveranstiden istället 4 veckor, vilket jag tycker är riktigt uselt när man gör reklam om lagervaror med snabb leverans.

Däremot måste jag berömma deras kundtjänst som faktiskt är väldigt snabba och det brukar lösa sig bra. Alla andra beställningar jag har gjort har funerat utmärkt på alla sätt men just den här blev väldigt fel..

• Gilla
leffe-e
  • Laddar…
Nästan inga internetbutiker i byggsvängen har eget lager för större prylar, allt skickas direkt från leverantören. Men det är ju dåligt att står "lagervara" och leveranstiden som anges ska ju stämma.

• Gilla
Anonymiserad 170696
  • Laddar…
Även jag har råkat ut för det där, beställde en köksblandare med 2-5 dagars leveranstid. När det sen kom till krita var det 4 veckor. Nu är det inte kritiskt för min del då den ska vara till uteköket som inte är klart ännu.

Men ändå...

f91jsw skrev:
Nästan inga internetbutiker i byggsvängen har eget lager för större prylar, allt skickas direkt från leverantören. Men det är ju dåligt att står "lagervara" och leveranstiden som anges ska ju stämma.
Riktigt dåligt, mindre avvikelser kan man tycka är okej men dubbelt leveranstider eller som i mitt fall 8 gånger så långa, utan besked är riktigt dåligt. Leveranstider är för många det viktigast när man beställer.

• Gilla
Anonymiserad 170696
  • Laddar…
Jag tycker att man gerväldigt fel reklam när man inte kan garantera eller har kontroll på sina leveranstider pga att man förlitar sig på andras lagernivåer.

Var tyvärr likadant för mig när jag beställde en duschvägg.
Stod leveranstid 2-5 dagar.

Gick 2veckor utan att jag hörde något.
Ringde då upp och frågade var duschväggen höll hus.
Fick till svar att den skulle dyka upp under nästa vecka.
2veckor gick sedan igen.
Ringde då upp igen - och fick då till svar att duschväggen hade utgått.

Ja men gud vad roligt att vänta i 1månad på det svaret.
Skojarbolag.....

Köpte dock golvvärmen till badrummet där också, och det gick hör och häpna riktigt snabbt och bra.

• Gilla
Anonymiserad 170696
  • Laddar…
Ja, själva anledningen att jag beställde där ifrån börjar var just "lagervara, leveranstid 2-5 dagar"

Hade dom varit lite mer sanningsenliga och skrivit: "kanske finns på någon annans lager med lite tur, leveranstid 2-365 dagar" så hade jag väl beställt den där loungegruppen på aliexpress, amazon eller ebay själv istället.

Resonemanget om att butiker inte kan ha ALLT på eget lager köper jag givetvis, men då ska man vara ärlig med det ifrån början. Detta företag har INGET på lager själva. (Enligt kundtjänst) Frågan är om dom ens har ett kontor, eller om det sköts ifrån mamma å pappas gillestuga med en virussmittad laptop och 56k modemuppkoppling? :-D

Sen är det väl tur för mig att det inte var något viktigare än en sketen soffa till altanen jag skulle ha denna gång, samt att jag tog på faktura istället för att betala direkt.

Kostade i slutändan bara en kreditupplysning (vilket dom va jäkligt snabba på utan att kolla lagersaldo) samt en stor portion irritation..

Läxan jag lärde mig: Aldrig mer bygghemma.se!

• Gilla
Anonymiserad 170696
  • Laddar…
Leveranstid brukar dessutom betyda att de levererar ut från lagret inom den stipulerade tiden (i bästa fall). Frakttiden tillkommer, och det vet ju alla att den kan variera högst påfallande.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.