Hej! Har precis kommit över ett sommarhus med ett litet tillhörande stockhus. Vi ska antagligen riva allt. Men finns det ett intresse för att flytta ett sånt här hus? Finns de något värde i det?

• Ett mysigt, rött timmerstuga med inredning, rustika möbler, persiska mattor och enkel, traditionell charm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ledsen
  • Wow
Hep och 2 till
  • Laddar…
johanskovde johanskovde skrev:
Hej! Har precis kommit över ett sommarhus med ett litet tillhörande stockhus. Vi ska antagligen riva allt. Men finns det ett intresse för att flytta ett sånt här hus? Finns de något värde i det?
Värde eller inte, så vore det väldigt synd att riva. Hur mycket kan det störa att ha det kvar?

• Gilla
ClasseClas och 1 till
  • Laddar…
Platsar ju på Skansen…
Finns många som vill bli ägare till det!

Mycket snyggt som attefallare. :)

Problemet är att det är en del jobb med det, och sockeln det står på börjar ge sig. Man vill inte att det ska välta. Tror inte det platsar in sedan när vi byggt nytt hus. Annars tycker jag också det är mysigt, men att lägga ner tid/pengar på det är jag inte intresserad av. Men riva nej, men flytta det hade juh vart bra!

Skulle gissa att ni lätt hittar nån som betalar 10-20 000 för att få plocka ner det och ta det med sig.

• Gilla
johanskovde
  • Laddar…
Absolut värt att flytta men det borde ju inte vara hela världen att förstärka grunden där det står. Det där får inte rivas!

Jag skulle gissa att du får någonstans mellan 10000 och 60000 kronor om du säljer för bortflyttning.

• Gilla
Norrtull och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.