Har problem med en läcka i en avluftningsventil. Hur tätar jag lämpligast? Verkar inte vara dagens standard direkt så det finns inget att byta. Osäker på om det endast är metall mot metall som tätar i en sådan ventil?
Kommer en droppe i timmen ungefär. Började läcka när jag luftade ur systemet.
Kommer en droppe i timmen ungefär. Började läcka när jag luftade ur systemet.
Finns möjlighet att stänga av vid retur och termostaten? Då kunde du skruva loss och kontrollera skicket. Det går kanske att skruva in en annan luftare med.J JohanN03 skrev:
J JohanN03 skrev:
Om du inte vill skruva där så kan du stänga av cirkulationspumpen och släppa trycket från systemet via expansionskärlets säkerhetsventil. Observera trycket innan så att du kan fylla åta till samma trycket.J JohanN03 skrev:
Du kan då gänga ut luftnings skruven utan att det kommer spruta. Det kanske droppar men det blir inga stora mängd. Har en ny luft ventil redo för att se om det passar. Ser min bild. Gängorna brukar vara av samma storlek men spetsan kan varje nåt. Prova med en ny. Om det inte funkar kan du foto de gamla för att se om du kan få tag på en.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det fungerade utmärkt att vrida fram och tillbaka upprepade gånger för att få en metallren yta som tätar igen
Gäller bara att ta mod till sig och våga vara brutal med delikata detaljer som en liten fjösig ventil. Ingen kommer ihåg en fegis eller vad man brukar säga. Tack för hjälpen!
Gäller bara att ta mod till sig och våga vara brutal med delikata detaljer som en liten fjösig ventil. Ingen kommer ihåg en fegis eller vad man brukar säga. Tack för hjälpen!
Hade exakt detta problem. Samma lösning. Internet är fantastiskt.J JohanN03 skrev:
Klicka här för att svara