Medlem
· Västra Götaland
· 18 inlägg
Hej,
Jag har varit inne på att köpa Demidekk terasslasyr. När jag besökte vår lokala färgbutik, rekommenderade säljaren Alcro Bestå Bevara terrassolja. Det ska tydligen vara en ny produkt och som han tror mer på än ex. Demidekks terasslasyr. Han menade på att terasslasyr ofta kan flagna efter ett par år, vilket sen kräver mycket arbete för att få snyggt igen.
Alcro Bestå Bevara terrassolja går att få pigmenterad och ska då, enligt säljaren, inte flagna eftersom den fungerar som en vanlig terassolja. Däremot håller den upp till fyra år, som en vanlig terrasslasyr.
Vad tror ni om följande produkt?
https://alcro.se/produkter/besta-bevara
Prismässigt kostar den något mer än terrasslasyr.
Jag har varit inne på att köpa Demidekk terasslasyr. När jag besökte vår lokala färgbutik, rekommenderade säljaren Alcro Bestå Bevara terrassolja. Det ska tydligen vara en ny produkt och som han tror mer på än ex. Demidekks terasslasyr. Han menade på att terasslasyr ofta kan flagna efter ett par år, vilket sen kräver mycket arbete för att få snyggt igen.
Alcro Bestå Bevara terrassolja går att få pigmenterad och ska då, enligt säljaren, inte flagna eftersom den fungerar som en vanlig terassolja. Däremot håller den upp till fyra år, som en vanlig terrasslasyr.
https://alcro.se/produkter/besta-bevara
Medlem
· Västra Götaland
· 18 inlägg
Någon som har någon input?
Medlem
· Västra Götaland
· 18 inlägg
Hejsan...tänkte också på den nya Alcro bestå bevara...köpte brytningen brun och har fått problem. Provoljst en överliggare som test.S samsamlogitech skrev:Hej,
[länk]
Brun är inte brun utan skiftar i röd/orange.
Kontaktat alco sökt deras produktansvarig för att höra varför inte brytningen stämmer med förgorovet.
Har underbehsndlat slipat etc. Men det blir fel färg...lägger upp bilder här...
Öppen för tips hur man kan få den brun.
Medlem
· Västra Götaland
· 18 inlägg
Om du har rört om ordentligt i burken innan du strök på brädan så kanske det bara är så att bilden på hemsidan är missvisande då ett foto inte alltid stämmer överens mot verkligheten. Har du besökt en butik och tittat på deras provbitar för att jämföra? Titta gärna på provbiten utanför butiken så att du får rätt ljus.B Berra Bus skrev:Hejsan...tänkte också på den nya Alcro bestå bevara...köpte brytningen brun och har fått problem. Provoljst en överliggare som test.
Brun är inte brun utan skiftar i röd/orange.
Kontaktat alco sökt deras produktansvarig för att höra varför inte brytningen stämmer med förgorovet.
Har underbehsndlat slipat etc. Men det blir fel färg...lägger upp bilder här...
Öppen för tips hur man kan få den brun.
Tänker också att en butik annars kan blanda i mer färgpasta i din burk så att du får den kulören du är ute efter.
Jovisst har jag rört ordentligt... Och Jo jag tittade på butikens förgprov. Det är bara det att färgen inte stämmer med verkligheten tyvärr.S samsamlogitech skrev:Om du har rört om ordentligt i burken innan du strök på brädan så kanske det bara är så att bilden på hemsidan är missvisande då ett foto inte alltid stämmer överens mot verkligheten. Har du besökt en butik och tittat på deras provbitar för att jämföra? Titta gärna på provbiten utanför butiken så att du får rätt ljus.
Tänker också att en butik annars kan blanda i mer färgpasta i din burk så att du får den kulören du är ute efter.
Har kontaktat Alcro fick igentligrn inget annat tips ön att blanda till en annan brytning.
Men det hjälper ju inte mig nu.
Har en öppnad burk och en lejdare i en felaktig avvikande färg.
Lita inte på alcros förgorov är min slutsats.
Även om mitt grundmaterial är bra så vet jag inte vad jag skall göra nu. Att trä varierar är så sant men väldigt tråkigt är det. Tur att jag inte började på min stora altan.
Alcro kompenserar mig inte inte ens för burken.
Klicka här för att svara