Hej!
Funderar på att måla vardagrum och hall med Alcro Akvalin Accent. Någon som har några erfarenheter eller tips att dela med sig när det gäller den färgen?
Eftersom den har "sandstruktur" i sig vore det kul att höra hur folk har gjort. Roller eller pensel?
 
Du kan använda både och. Accent kan penslas på och då får du ett "kvastat" utseende eller rollas på då får du olika struktur beroende på vilken lugglängd på rollern du använder.
Själv rollade jag på min och penslade sedan korsvis i den våta färgen för att få fram en "slammad" effekt.
Kompisen penslade på accenten och fick ett ännu mer slammat utseende.
Mycket tålig och trevlig färg som suger åt sig ljuset på ett härligt sätt.
Provmåla först på en annan yta så att du får in tekniken och måla helst en hel vägg i "stöten" annars kan du få överlappande "ränder "...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.