Hej! Håller på att montera ihop mitt nya IKEA Bodbyn kök. Jag är egentligen ganska nöjd med hur det kommer att bli - men båda mina två vänner som hjälper mig med detta projektet tyckte idag när alla stommar är på plats att det "saknas" väggskåp. Att utrymmet till höger och vänster om fläkten är för stort. Och visst är det luftigt... Men hur sjutton ska jag göra? Hänga dit ett 40cm väggskåp på var sida får plats - men då blir det bara 2cm mellan fläkten och täckskivorna på skåpen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "Fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Hobbysnickare
· Linköping
· 32 inlägg
Nej, för sjutton! Kör på! Härligt att det är luftigt!
Jag hade hellre plockat bort det högra överskåpet helt och fått det riktigt luftigt.
Har själv inga överskåp alls däremot djupare lådor från kvick och är skitnöjd
Har själv inga överskåp alls däremot djupare lådor från kvick och är skitnöjd
Sorry, såg inte på min telefon att det var vitrinskåp till höger, såg ut som fönster på mobilen och jag tänkte att man fått bättre sikt ut om det inte var ett skåp där.
Nej inte skall du hänga upp fler väggskåp.
Man behöver för övrigt inte en hel massa förvaring för diverse grunkor i köket.
I sommarstugan har vi inga väggskåp, luftigt trevligt. Hemma ett snart 30 År gammalt kök med överskåp. Inte alls samma luftiga trevliga kök.
Jag hade plockat ned som tre högra och haft en helt öppen kaklad väggyta, eventuellt någon öppen hylla bara för kryddor och diverse annat till matlagningen
Man behöver för övrigt inte en hel massa förvaring för diverse grunkor i köket.
I sommarstugan har vi inga väggskåp, luftigt trevligt. Hemma ett snart 30 År gammalt kök med överskåp. Inte alls samma luftiga trevliga kök.
Jag hade plockat ned som tre högra och haft en helt öppen kaklad väggyta, eventuellt någon öppen hylla bara för kryddor och diverse annat till matlagningen
Jag tycker det blir snyggt som det är, så min röst hamnar på inga fler överskåp.
Du kanske kan sätta upp någon öppen hylla/hyllplan senare om du tycker att det blir tomt?
Alternativt ett par snygga vägglampor eller något sånt? Finns en många olika sätt att fylla upp utrymmen som känns tomma.
Du kanske kan sätta upp någon öppen hylla/hyllplan senare om du tycker att det blir tomt?
Alternativt ett par snygga vägglampor eller något sånt? Finns en många olika sätt att fylla upp utrymmen som känns tomma.
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 3 140 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 3 140 inlägg
Låt det vara. Den typ av fläkt du valt gör sig bäst med rejält avstånd till skåp. Om du slänger upp skåp så att avståndet till fläkt bara är 2 cm kommer det bara se ut som du klämt in fel fläktmodell mellan skåpen.