11 253 läst ·
16 svar
11k läst
16 svar
AKUT! - Varför fäster inte fasadpluggen?
Sida 1 av 2
Försöker fästa en regel i grunden som består av lecablock. Använder fasadplugg LE 10*140 mm FZV.
Borrar ett 10 mm-hål, dammsuger ur dammet, spikar i pluggen med spiken i (men ej iskruvad) tills kragen kommer i jämnhöjd med regeln, skruvar åt.
Första fäste, men de övriga 5 skruvas åt men tar ej fäste?
Vad gör jag för fel?
Borrar ett 10 mm-hål, dammsuger ur dammet, spikar i pluggen med spiken i (men ej iskruvad) tills kragen kommer i jämnhöjd med regeln, skruvar åt.
Första fäste, men de övriga 5 skruvas åt men tar ej fäste?
Vad gör jag för fel?
Produkter som diskuteras: "fasadpluggen"
Fasadplugg
Fasadpluggar är särskilt utformade för att ha hög hållfasthet och används ofta i grövre material såsom betong och natursten. De är också utmärkta för montering av plåt. Med sin robusta konstruktion kan de hantera stora belastningar och
Läs mer
Det har jag också försökt, med skruver går bara runt.
kan bero på lekaan. Dagens billiga lekablock är för porösa inget fäster i det bara genomgående g-stång med stor bricka fungerar.
Produkter som diskuteras: "lättbetongskruv"
Lättbetongskruv
Lättbetongskruvar är speciellt utformade för att användas i porösa material som lättbetong, lättklinker och tegel. Dessa skruvar har oftast en unik gängdesign som är optimerad för att ge en stark och säker infästning i dessa mjukare och
Läs mer
Det är skillnad mellan plugg och plugg....
Har också använt Hilti pluggen som Estwing skriver om i mitt altanbygge. Och där sitter hela långsidan på altanen infäst i husets källarvägg som består av Leca isoblock. Hiltipluggen ger så bra fäste för skruven att den med lätthet "försänker" en 25*25 fyrkantbricka i bärregeln.
Har också använt Hilti pluggen som Estwing skriver om i mitt altanbygge. Och där sitter hela långsidan på altanen infäst i husets källarvägg som består av Leca isoblock. Hiltipluggen ger så bra fäste för skruven att den med lätthet "försänker" en 25*25 fyrkantbricka i bärregeln.
roli skrev:Det är skillnad mellan plugg och plugg....
Har också använt Hilti pluggen som Estwing skriver om i mitt altanbygge. Och där sitter hela långsidan på altanen infäst i husets källarvägg som består av Leca isoblock. Hiltipluggen ger så bra fäste för skruven att den med lätthet "försänker" en 25*25 fyrkantbricka i bärregeln.
bra att du tagit dom,....
Misstänker att dessa plugg även är användbara i betonghålsten?roli skrev:Det är skillnad mellan plugg och plugg....
Har också använt Hilti pluggen som Estwing skriver om i mitt altanbygge. Och där sitter hela långsidan på altanen infäst i husets källarvägg som består av Leca isoblock. Hiltipluggen ger så bra fäste för skruven att den med lätthet "försänker" en 25*25 fyrkantbricka i bärregeln.
Vilket avstånd mellan infästningarna är lämpligt (gäller bärlina)?
ibland drar dom ej heller där.. beror på vart i stenen du borrar...peppe skrev:
men jag har själv hålsten..å här drog dom bra....
man sätter 1 mella varje golvregel...
mvh
estwing