1 786 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
akut, hur dra elen i överskåp?
Nu är det montering av köket som gäller... Har nu upptäckt att elen som ska gå till belysning/uttag under överskåpen sitter lite oväntat i höjd... det måste väl vara bäst att låta anslutningen i väggen komma ut precis under skåpet, hellre än att dra det inne i skåpet? I så fall låter jag mina väggskåp sitta lite högre än vad som var tänkt, får ca 55 cm mellan skåp och bänkskiva-men det är väl bara bra?
Hoppas ni förstår vad jag menar. Enkelt uttryck: på vilken sida av skåpet låter jag elen komma ut: under eller i skåpet?
/Magnus
Hoppas ni förstår vad jag menar. Enkelt uttryck: på vilken sida av skåpet låter jag elen komma ut: under eller i skåpet?
/Magnus
jag hade gjort det i skåpen , blir mycket snyggare än ha massa kablar och trafos under skåpen .
Vad ska du ha för typ av belysning... spottar som kräver transformator eller har du tänkt dig någon annan lösning?keith_mills skrev:Nu är det montering av köket som gäller... Har nu upptäckt att elen som ska gå till belysning/uttag under överskåpen sitter lite oväntat i höjd... det måste väl vara bäst att låta anslutningen i väggen komma ut precis under skåpet, hellre än att dra det inne i skåpet? I så fall låter jag mina väggskåp sitta lite högre än vad som var tänkt, får ca 55 cm mellan skåp och bänkskiva-men det är väl bara bra?
/Magnus
Klicka här för att svara