Har lite panik. Bott 1 år i lgh som tenoverades senas dör ca 15-20 år sedan. Denna ångdusch av märket Casper. Blr själv med mina tonåringar. Ikväll när dottern duschade så åkte allt vatten ut på golvet. Ett rör under som jag bara når genom brunnen inne i kabinen är lös. Kan man flytta på kabinen?

• Rund ångduschkabin med glasdörrar och flera duschmunstycken, placerad i ett badrum med vita kakelväggar och toalett bredvid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Duschgolv med ett avlopp där rören verkar ha lossnat. En skruvmejsel och delar av avloppslocket ligger bredvid på golvet.
    Skapa konto
  • Duschkabin med vatten på golvet bredvid, duschskrapa och handduk synliga.
    Skapa konto
  • Duschkabin med läckage på golvet i ett mörklagt badrum, synliga duschtillbehör och en toalett bredvid.
    Skapa konto
Krilleman
T Tinis2025 skrev:
Kan man flytta på kabinen?
Hej och välkommen till forumet @Tinis2025 👍👍

En vanlig installation med duschkabin ska man ju göra med anslutningsslangar för att kunna flytta på kabinen och rensa golvbrunnen. (det är gissningsvis där ditt stopp sitter)

Hur din installation är utförd vet bara du när du kikat in bakom.

Går det att se något bakom?

Löste det. Den var fäst i väggen upptill och sedan hjälpte appen Perplexity oss. Nu är brunnen rensad och röret under fixat. Jag och min mamma fick till det.

• Golvbrunn i badrum med mörkgrå klinker, rensat och reparerat rör synligt, vit kabel längs väggen, del av vägg syns.
    Skapa konto
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.