Seriöst, hur 17 ska de sitta för 12mm utanpåliggande rör?
Hur jag än sätter delarna så nyper det inte.
Delarna som finns var mutter och klämring för 15mm rör, samt en hylsa för 12mm rör.
Jag har mjuka och kromade rör med stödhylsa men röret blir inte i armaturen.
Och ja, jag vet "Biltema" men man borde ju iallafall då det att sitta.
Hur jag än sätter delarna så nyper det inte.
Delarna som finns var mutter och klämring för 15mm rör, samt en hylsa för 12mm rör.
Jag har mjuka och kromade rör med stödhylsa men röret blir inte i armaturen.
Och ja, jag vet "Biltema" men man borde ju iallafall då det att sitta.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 414 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 414 inlägg
Bild 2 är rätt.
Jag vet inte om det går att hitta anvisningar på biltemas men förminskare ska dras lite speciellt, dom ska "gå sönder" så det känns trögare för att sen knäcka till och gå lättare igen och efter det ska man dra lagomt om det inte går att hitta exakt hur dom ska dras är lagomt det bästa man har att gå på.
Jag vet inte om det går att hitta anvisningar på biltemas men förminskare ska dras lite speciellt, dom ska "gå sönder" så det känns trögare för att sen knäcka till och gå lättare igen och efter det ska man dra lagomt om det inte går att hitta exakt hur dom ska dras är lagomt det bästa man har att gå på.
Oh, tackar!Rickard. skrev:
Bild 2 är rätt.
Men då ska man inte använda 15mm klämring då?
Produkter som diskuteras: "insexskruv"
Insexskruv
Insexskruvar är specifika skruvar som har ett sexkantigt hål i huvudet. Dessa skruvar drivs med hjälp av ett verktyg kallat insexnyckel eller insexmejsel, som passar in i det sexkantiga hålet.
Läs mer