Är det utöver exploateringskostnaden på 125'?
Ja, det är det.

perre skrev:
Smålandsvillan har uppskattat grund och schaktning till 170'. Det är inräknat i vår kalkyl.
Jag skulle nog räkna med runt 200.000 för grund och schaktning. Priserna på grunder i Höör har stigit kraftigt den senaste året. Inte någon större skillnad i sammanhanget..., men.... får ni en offert på 170.000 så ta det så fort som möjligt ;)

Höör tillsammans med Smålandsvillan är en mycket bra kombination!

:)

Är det någon av er som ska bygga på (bakom) Åkersberga som har fått ett exakt inflyttsdatum??

[quote author=perre link=board=Hantverkare;num=1124730895;start=0#10 date=10/17/05 kl 08:35:17]

Trevligt! Vi ska bygga ett Mariannelund och ska träffa säljaren i veckan och göra en inplacering av huset på tomten.

Vad spännande. Vi var uppe och tittade där i helgen för att få en bild av området. Vi har ännu inte bestämt om vi ska bygga och om vi ska vilken tomt det blir. Det är så himla mycket stora träd och vi älskar kvällssolen.

Vilken ska ni bygga på?

Denma skrev:
produktkalkylen (där vi har räknat in "alla" dyra tillval utom kamin och 300' till ov) ligger på dryga 2''
Ligger ni på 2, 2.1 eller 2.2?

Vi står i kö för nästa etapp på solistvägen, men det drar troligtvis ut så pass på tiden att vi inte kan vänta.

Har kontakt med Smålandvillan ang tomt på Åkersberg, men det blir lite dyrt (2,2 milj) så vi kan inte bestämma oss.

Vår tanke med att bygga nytt var att komma till ett område där det kryllar av barn, men det verkar som att det mer är gröna/1-plansvågen bland 40-talisterna.

Vad spännande. Vi var uppe och tittade där i helgen för att få en bild av området. Vi har ännu inte bestämt om vi ska bygga och om vi ska vilken tomt det blir. Det är så himla mycket stora träd och vi älskar kvällssolen.

Vilken ska ni bygga på?
Vi ska bygga på tomt nr 13.

Att där är mycket stora träd är inget vi har reflekterat över. Beror iof kanske lite på var på området man planerar att bygga. Att få kvällssol har hela tiden varit ett absolut krav från vår sida inför valet av tomt.

Där ska nog inte vara någon fara med träden. De mittemot er blir det nog lite värre med. Hur planerar ni att lägga huset och verandan?

Vi kommer att lägga huset så att ena kortsidan vätter mot söder. Carporten kommer vi placera snett framför entrén på höger sida om huset. Vi har strävat efter att få så mycket sol som möjligt i trädgården och på verandan, så då tyckte vi att detta verkade vara den bästa lösningen.

Det blir nog bra. Om ni vill ha lite tips så är det flera stycken som har byggt ett Mariannelund i området ovanför om ni fortsätter att köra på Dammgatan.

Anledningen till att jag frågar hur ni placerat ert hus är att vi funderar på den andra tomten nedanför ert på samma sida gatan. För att få sol måste vi lägga den med gaveln ut mot vägen och det blir inte helt tokigt om det är fler som har gjort likadant. Vi är även intresserade av en tomt som ligger med södersidan ut mot åkrarna, men den är 100' kr dyrare. Men som sagt vi konfererar hela tiden med plånboken. Gillar inte heller att det är långt till förskolor då vi har 2 förskolebarn.

Roligt att så många bygger i Höör!

Jag undrar lite av nyfikenhet (vi ska också bygga i Höör), om ni har fått slutbesiktningsdag/inflyttningsdag ni som bygger på Åkersberg och Smålandsvillan?? Vi har inte fått det.

museo12 skrev:

Roligt att så många bygger i Höör!

Jag undrar lite av nyfikenhet (vi ska också bygga i Höör), om ni har fått slutbesiktningsdag/inflyttningsdag ni som bygger på Åkersberg och Smålandsvillan?? Vi har inte fått det.
Ska ni bygga ett Smålandsvillan på Åkersberg?

Verkar som att det drar ut på tiden. Vi var och kikade för 1 månad sedan och då hade de mycket kvar att schakta. Hela området skall dessutom höjas.
När vi var på visningen i Sjöbo var där ett äldre par som hade fått ett datum till jag tror att det var mars, men de var lite osäkra på om det skulle bli klart tills dess. Min tippning är att husen är klara till sommaren.

Vad jag förstår så är schaktningen i princip klar, iaf på delar av området (bl a där vi ska bygga). Vårt hus ska levereras i mitten på mars och det har inte flaggats upp några förseningar av detta för oss.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.