5 321 läst ·
26 svar
5k läst
26 svar
Åkersberga & Karlslund - Höör
Sida 1 av 2
Någon som bygger där? Vad har er tomt kostat? Vi lyckas inte få fram vad tomtpriserna ligger på hos säljarna.
300.000 inkl. va Karlslund etapp IV
Åkersberga några 10.000 kr dyrare tror jag.
Karlslund etapp V vet ej. Förmodligen dyrare än etapp IV eftersom tidigare etapper har stigit stegvis i pris.
När det gäller Karlslund så är det enklast att prata med dem som säljer tomterna dvs VA-Gruppen i Höör.
Okej, tack för svar. Vi funderar på att köpa tomt antingen via Älvsbyhus eller Smålandsvillan. Vi får ta och åka dit och titta. Känner så dåligt till Höör.
Vet du om kommunen har tomter kvar? Är nämligen i ett litet dilemma. Vill ha ett hus från Smålandsvillan men i Karlslund istället för Åkersberga tror vi.
Vet du om kommunen har tomter kvar? Är nämligen i ett litet dilemma. Vill ha ett hus från Smålandsvillan men i Karlslund istället för Åkersberga tror vi.
För att bygga Smålandsvillan på Karlslund är det enklast att ringa VA-gruppen och fråga om de har tomter kvar och det kan de ha och då kan ni fritt välja hustillverkare. En säljare på Smålandsvillans lokalkontor borde också veta.
På sikt ska väl kommunen ha fler tomter på Åkersberga... Höör växer så det knakar...
Vi ska bygga en smålandsvilla i Höör nu till våren i området bakom Åkersberg. Tomterna där finns i varierande storlekar och kostar från 300-425'. Jag är övertygad om att det kommer bli ett trevligt område, och för oss som kommer att pendla till Lund-Malmö, så är ju närheten till tågstationen ett stort plus.
Var ska ni bygga? Är det vid Ankdammen på Dammgatan, har legat en gammal industribyggnad. Har sett att där står Smålandsvillan och Götenehus som har tomter där. Vad beträffar Åkersberg, utökning, kommer ett att börja byggas hösten/vintern 2006-2007. Vägar och en ny rondell ska stå klar hösten 2006. Har nyligen flyttat in i ett nybyggt Eksjöhus på Skottstigen i Höör och vi trivs väldigt bra här. Närheten till både Malmö/Köpenhamn med tåg är positivt. Skola och dagis för barnen är centralt placerat och verksamheten är mycket bra. Planeras ett inomhusbad (äventyrsland) vi den nybyggda idrottshallen. Naturen är också ett plus. Jag kan varmt rekommender Höör.
perre skrev:Vi ska bygga en smålandsvilla i Höör nu till våren i området bakom Åkersberg. Tomterna där finns i varierande storlekar och kostar från 300-425'. Jag är övertygad om att det kommer bli ett trevligt område, och för oss som kommer att pendla till Lund-Malmö, så är ju närheten till tågstationen ett stort plus.
Kanske lite off-topic, men jag var en runda på Karlslund och tittade för någon dag sedan. En sak slog mig och det var att från flera tomter hade skylten "Här bygger Älvsbyhus" försvunnit och fler andra husföretag hade kommit till. Kanske har det hänt något..? För någon månad sedan var det nästan bara Älvsbyhus skyltar på alla tomter. Såg Eksjöhus, Annebyhus, Vimmerbyhus med flera. Ryktet säger att också Smålandsvillan ska bygga där.
Tja lite offtopic, men slutsatsen är att man kan bygga annat än Älvsbyhus på Karlslund.
Kanske dyningar efter regeringspalavern ang transportstödet till Norrlandsföretag... (Nu är ju ursprungliga beslutet rivet, så att Älvsbyhus får sina pengar iallafall, så kanske dyker Älvsbyhusskyltarna upp igen...)museo12 skrev:
Det funderar vi också på. Träffade en säljare idag. Hur ser er kalkyl ut? Vad betalar ni för grund och schaktning? Vilken hustyp ska ni bygga?perre skrev:Vi ska bygga en smålandsvilla i Höör nu till våren i området bakom Åkersberg. Tomterna där finns i varierande storlekar och kostar från 300-425'. Jag är övertygad om att det kommer bli ett trevligt område, och för oss som kommer att pendla till Lund-Malmö, så är ju närheten till tågstationen ett stort plus.
Trevligt! Vi ska bygga ett Mariannelund och ska träffa säljaren i veckan och göra en inplacering av huset på tomten. Vår kalkyl ligger på drygt 2.000', men det inkluderar en reserv på 300' för materialkostnad för inredning av ovanvåning och våra kommande tillval mm. Smålandsvillan har uppskattat grund och schaktning till 170'. Det är inräknat i vår kalkyl.
vi ska oxå bygga på karlslund! solistvägen... ett höner från älvsbyhus som kommer feb/mars 2006... vi betalar 300' för vår tomt med vaanslutning. för det var väl det som var ursprungsfrågan 
fler som ska bo på solistvägen???
fler som ska bo på solistvägen???
produktkalkylen (där vi har räknat in "alla" dyra tillval utom kamin och 300' till ov) ligger på dryga 2'' men det känns helt ok med tanke på att ett beg. hus kostar lika mycket...