12 820 läst ·
5 svar
13k läst
5 svar
Airozon mögelsanering
Hej alla!
Någon som testat eller hört talas om airozons produkter: http://airozon.se/
Ska tydligen använda en metod med aktivt syre.
Vi behöver mögelsanera en vind, så detta låter väldigt bra, men hittar inga referenser överhuvudtaget...
/Jesper
Någon som testat eller hört talas om airozons produkter: http://airozon.se/
Ska tydligen använda en metod med aktivt syre.
Vi behöver mögelsanera en vind, så detta låter väldigt bra, men hittar inga referenser överhuvudtaget...
/Jesper
med aktivt syre kan man mena två saker, med tanke på nsmnet gissar jag på att de använder sig av ozon, man syftar på den syreradikal som bildas när ozon sönderfaller O3--》O2 + O*
googla så hittar du massor, det är det som används vid brandsanering bla
vi har en ozonapparat hemma, funkar superbra, har lukt i huset pga tryckimpregnerad fasad utan luftspalt som vi byter ut bit för bit och sålänge kör vi ozonapparaten då och då i klädkammaren. funkar även på båtdynor när de kommer hem för vintern och luktar fuktig båt. och bajsblöjor
googla så hittar du massor, det är det som används vid brandsanering bla
vi har en ozonapparat hemma, funkar superbra, har lukt i huset pga tryckimpregnerad fasad utan luftspalt som vi byter ut bit för bit och sålänge kör vi ozonapparaten då och då i klädkammaren. funkar även på båtdynor när de kommer hem för vintern och luktar fuktig båt. och bajsblöjor
Produkter som diskuteras: "avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Ozon tar bort lukten, men jag tror inte den tar bort möglet... Framförallt tar den inte bort orsaken...
Det är väl bara å googla och kolla vad folk säger om ozon och mögelsanering...
Eller så hyr du en apparat för ett par veckor... för om den sanerar så behövs den inte så länge...
Det är väl bara å googla och kolla vad folk säger om ozon och mögelsanering...
Eller så hyr du en apparat för ett par veckor... för om den sanerar så behövs den inte så länge...
Det befintliga möglet avser vi att ta bort genom vätskesanering. Den bakomliggande orsaken, att varm luft stiger upp och kondenserar, avser vi åtgärda genom att täta vinden och sätta in en avfuktare Acetec PD-250. Här råder det väldigt delade meningar på detta forum, men olika byggfirmor hävdar att det aldrig går att garantera att fukt inte kommer upp om vi inte bygger om taket, så vi avser tar bort möjligheten för påväxt genom att ta bort den fukt som uppstår då värme kommer upp. Innertaket är ordentligt isolerat med sprutad lösull.
Ozonets verkan har också väldigt delade meningar på detta forum, så även olika tillverkare: En del hävdar att ozonet dödar de mögelsporer som uppstått, andra inte, och det är det jag skulle vilja veta; vad jag då ska investera i, att hyra eller köpa och i så fall vad?
Ozonets verkan har också väldigt delade meningar på detta forum, så även olika tillverkare: En del hävdar att ozonet dödar de mögelsporer som uppstått, andra inte, och det är det jag skulle vilja veta; vad jag då ska investera i, att hyra eller köpa och i så fall vad?
Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden