https://sv.wikipedia.org/wiki/FjollträskTotalControl skrev:
Jaha, så en klassisk "Om du är påväg att förlora, förnedra". Då förstår jag.
Ja man blir lätt inlurad i MatiasS retorik. Även jag har hamnat på hans nivå.TotalControl skrev:
för alla andra handlar detta inte om att vinna eller förlora det handlar om olika åsikter.
Och att det finns för/nackdelar med allt i livet/världen.
Min gamla bostadsort/där jag är uppväxt, Stockholm.TotalControl skrev:
Finns i princip inga infödda stockholmare, och de som är inflyttade glömde hur det är utanför fjollträsk i samma ögonblick de flyttade dit.
Och eftersom "alla" bor där och allt finns där så tror de att det är likadant i övriga riket.
Problemet är väl att det hittills handlat om fakta vs din åsikt. Och din åsikt är ju inte värd mycket innan du backat upp den med just fakta. Det har du hittills inte gjort och verkar inte heller kunna göra. Du förstod ju inte ens varför det blandades in radioteori i en diskussion om radiokommunikationT thadanne skrev:
Du är ute och cyklar en hel del här.R RoAd skrev:Problemet är väl att det hittills handlat om fakta vs din åsikt. Och din åsikt är ju inte värd mycket innan du backat upp den med just fakta. Det har du hittills inte gjort och verkar inte heller kunna göra. Du förstod ju inte ens varför det blandades in radioteori i en diskussion om radiokommunikation![]()
Personen som blandade in radioteori är professor och därmed mkt kunnig inom ett område men professorer ser i princip alldrig hela bilden eftersom dom är så nischade.
Finns ingen ide att bemöta sånt.
Jaha, nu kommer jag ihåg, det är du som är han rättshaveristen som är inne och skriver i alla fibertrådar och gör dig ovän med allt och alla. Trevlig kille.T thadanne skrev:
Som sagt, problemet ligger hos dig och din vanföreställning att du kan detta bättre än en professor inom relevant område. Var det för att du jobbar på ett företag som "skyfflar data" (över fiber antar jag)?T thadanne skrev:
Det är din åsikt och jag tycker du har fel.R RoAd skrev:
Med din logik borde du uppvisa din kunskap i psykiatri som bygger upp denna åsikt. Så varsågod, förklara.
Jamen snälla, hur svårt kan det vara?
Fiber är nog garanterat bättre än trådlöst, men om man intekan få fiber, ska man då avstå de alternativ som finns tills nån om 25 år får arsle ur vagnen/har tillräckligt med pengar för att betala ur egen ficka?
Air2fibre är ett bra alternativ om förutsättningarna är rätt, finns säkert andra men tex 5G är inte nåt som finns NU.
Fiber är nog garanterat bättre än trådlöst, men om man intekan få fiber, ska man då avstå de alternativ som finns tills nån om 25 år får arsle ur vagnen/har tillräckligt med pengar för att betala ur egen ficka?
Air2fibre är ett bra alternativ om förutsättningarna är rätt, finns säkert andra men tex 5G är inte nåt som finns NU.
Diskussionen som vi för nu handlar inte om Air2fibre är ett bra alternativ eller inte, självklart väljer man det näst bästa om det bästa inte går att få.L lat skrev:Jamen snälla, hur svårt kan det vara?
Detta handlar om att thedanne har en "åsikt" om att trådlösa tekniker är bättre än fiber, vilket förstås är helt befängt.
Nej, det var inte min åsikt utan en saklig redogörelse för läget.T thadanne skrev:
Vet inte vad min kunskap i psykiatri har med detta att göra. Jämförelsen hade väl varit ok om jag hade haft en rakt motsatt "åsikt" mot rådande kunskapsläge inom psykiatrin, och dessutom sagt emot en professor inom det området. Det kan jag inte se att jag har eller har gjort.
Som vanligt är det mest en massa trams runt mer eller mindre ovidkommande saker du ägnar dig åt istället för att presentera några fakta i sakfrågan. Förra gången slutade det med att du anklagade mig för att vara ensam och full, var det inte så?