Byggahus.se

Ahlsell försvarar sitt hårt kritiserade rabattsystem

1. G
    Anonym

Glenn II

Anonym
    Jag kollade faktiskt upp det, ett Schneider Exxakt primo kostar på bauhaus 129:-

https://www.bauhaus.se/exxact-vagguttag-2-vags-jordat-16891

Priset företaget jag jobbar på betalar på ahlsell 60:64 för exakt samma uttag,

Så jag hade ungefär rätt.

2. D
    Besserwisser · E · 14 435 inlägg

Daniel 109

Besserwisser
    Det kostar ca. 90kr hos onlinehandlarna.

3. Mikael_L
    Medlem · 39 667 inlägg
    Och jag får betala 117,74 (inkl moms) för detta uttag på min gross med mitt konto.
    Men det betyder ju att jag åtminstone kan tjäna drygt 8 spänn om jag säljer det vidare för samma pris som Bauhaus. :)
    (Men då krävs det dock att jag lägger en web-beställning och hämtar det dagen efter, ty detta pris är med 5% web-beställningsrabatt)
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    exxact primo-solar.jpg

Elbutik.se tar 89:50 ....

4. GlennB
    Medlem · stockholm · 358 inlägg

GlennB

Medlem
    Jag upptäckte faktiskt sen att samma uttag kostade en tia mindre hos annan leverantör (storel ?), dom hade dock matat in det under annat namn så det hittade jag inte förräns jag matade in E-numret jag fick från ahlsell och sökte på det istället.

5. P
    Verktygstokig · Västernorrland · 1 613 inlägg

pleqtiz

Verktygstokig
  6. useless
    Lök. · Gävleborg · 18 844 inlägg

useless

Lök.
  7. E
    Medlem · 1 962 inlägg

Emil_K

Medlem
    Det faller sig naturligt med tanke på att dotterbolaget Proffsmagasinet haft Festool i sortimentet långt innan de sålde sig till Ahlsell

• Laddar…
  8. Cruzze
    Medlem · Sörmland · 273 inlägg

Cruzze

Medlem
  9. Alfredo
    Besserwisser · Västernorrland · 10 251 inlägg

Alfredo

Besserwisser
  10. D
    Medlem · 27 inlägg

droidekas

Medlem
    På Ahlsell brottas personalen med ett inte alltid jättetydligt och lättarbetat ordersystem i vilket det kan bli fel när man inte har tungan rätt i mun.
    Här har förmodligen en innesäljare lagt in ett kundavtal på ditt kundnummer med en rabatt på en speciell varugrupp där bottenventilen ingår men missat ett litet minus-tecken i rabatt rutan vilket genererar den negativa rabatten. Självklart skall detta snappas upp av attesterande chef men även detta har missats.

Errare humanum est som dom säger i Asterix och du kanske får ett bättre bemötande i framtiden om du hör av dig till din kontaktperson på Ahlsell och påpekar felet i all vänlighet.

11. useless
    Lök. · Gävleborg · 18 844 inlägg

useless

Lök.
    Varför finns ens möjligheten att missa ett minustecken när man knappar in rabatt?

12. P
    Medlem · Stockholm · 3 161 inlägg

Paxman

Medlem
    Rabatt som rabatt...lite som att säga: om jag inte hade haft otur, så hade jag inte haft någon tur alls...:p

13. Alfredo
    Besserwisser · Västernorrland · 10 251 inlägg

Alfredo

Besserwisser
    Funktionen används för att skapa "fakturor" som kan visas upp för slutkund!

14. D
    Medlem · 27 inlägg

droidekas

Medlem
    Nej.

15. D
    Medlem · 27 inlägg

droidekas

Medlem
    Det kan man absolut undra.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.