Hej, dags att byta mitt 15 år gamla dICO PLus, har surfat runt lite och fastnat för ett trådlöst 868 som heter Agility 3 - någon som har erfarenhet ? Jag tänkte också skippa mitt månadsabonnemang med fria utryckningar och nyckelförvaring till en operatör som ringer mig när larmet går och om jag inte svarar, provar på frugans nummer - därefter skickar en bil. Jag har inte haft utryckning mer än ett par gånger under 15 år så det blir ju ganska
oekonomiskt i längden.

Kameror i larmet är jag inte så intresserad av - jag har redan ett par utplacerade runt huset som funkar bra, då ett enklare larm, 4 IR dekkare, dörrmagneter (3-4 st), rökdetektorer och en rejäl utomhussiren (trödlös) samt fjärrstyrning via app och koddosa blir kanon. Någon som kan rekommendera lämpligt larmcentral ?

Tack för alla tips!

Har installerat ett par av föregångaren (Wisdom) av detta larm. Lätt att programmera och har bra funktioner som duger till en normalinstallation.
Inga falsklarm och lång batterilivslängd i detektorer.
Skulle säga att det är ett bra kvalitetslarm.
Saknar dock att Agility inte tycks ha några relä eller transistorutgångar i centralenheten, utan det tillkommer en extern låda för dessa funktioner.

Har satt många Agility3 genom åren.
Bra o stabil anläggning i segmentet.
Ska du köra utan kameradetektorer kan den kopplas till i princip vilken larmcentral som helst.

Egentligen bara två minus med den,
1. Räckvidden på det trådlösa är ingen höjdare. Visst täcker de flesta hus, men vill man få med ett garage eller uthus kan det bli problem.
2. Utvecklingen tycks ha stannat av helt.

Jag har ett agility 3.

Installerat är kameradeckare, vanliga deckare, 2 branddeckare och dörrmagneter på alla dörrar och garageport och extern tuta, går över gsm och Wan.

Har inga problem med räckvidd, garaget sitter dock ihop med huset så det kan vara därför, inga falsklarm och batterierna ska hålla i 3 år, jag uppe in 2 år nu. Hyfsat enkelt att installera och lägga in olika zoner. Ganska enkelt att dela åtkomst via app om så önskas.

Jag är nöjd med inköpet.

• Gilla
Erik Hellgren
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.