Hep Hep skrev:
Klart mer hanterbar storlek, med tanke på underhåll och annat. 800 kan man göra mycket kul,av. Det ser ut att ligga väldigt fint. Var är det? Fast naturen på bilden och ”billigt” får mig att tro att ”vars är det” är en bättre fråga.
110 000kr i norrbotten...

Jag gissade rätt alltså. Är det i rimligt skick, så är det ett billigt sätt att testa en ny verksamhet. Lycka till.

• Älska
vintersolen
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Det finns uppenbarligen ekonomiska fördelar med detta, men jag har ingen insikt i varför...
Mer att kronofogden inte kan ta fastigheten när rörelsen inte bär sig utan gör konkurs…..

• Gilla
Peternow och 2 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Jag antar att du redan kollat detaljplanen och pratat med kommunen om bygglov för ändrad användning. Om inte är det hög tid att göra det nu.

Om buddhistcentret går bra så behöver du nog fler än ett par hotellrum med tanke på att det är i norra Sverige och förmodligen en bra bit från andra hotel.

Har du gjort någon marknadsundersökning? Kollat med olika intresseorganisationer? Det är bra att ha i kontakt med kommunen. Tror de på ditt projekt och att det kommer att dra folk är det lättare att få bygglov och kanske t.o.m. något närings- och/eller föreningsbidrag.

• Gilla
vintersolen
  • Laddar…
A
Det är en näringsfastighet så du får dra av värmen. Sen kan du köra enskild firma eller aktiebolag. Du måste prata med en revisor.

• Gilla
vintersolen
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.