Jag har tängt göra badrummet som första bilden men med svart marmor (klinker) på golvet som liknar andra bilden (10*10 på väggen). På andra bilden är den äkta marmor så det blir lite mindre levande.

• 3LQJDN5J31VIF525_3LV32O30F5VHR902.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • antmarmor7_365.jpg
Redigerat:
Det är jättesnyggt med svart klinkers på golvet men helt otroligt opraktiskt. Allt ludd och damm från handukar om blonda hårstrån syns direkt. Du måste damsuga/torka golvet varannan dag för att det ska se fräscht ut! En liten kommentar som levt med ett svart golv i snart två år!!

B
vad tycker du?
är ju ditt badrum.

Huruvida det är praktist har mindre betydelse. Jag skall sälja snart så jag vill bara att det skall se lite exklusivt ut.

Skippa bården, är mitt förslag. Enkelt vitt standardkakel och ett grått golv fungerar jättebra för alla. Precis så gjorde vi i vårt badrum!;-)

B
ta inte vitt kakel om det ska va exklusivt.
det är ju så vanligt. missade lite i läsningen.
(dyslexi)

Vitt och svart är helrätt om du ska sälja. Ger ett stilrent och snyggt intryck. Dock skulle jag ha valt en annan form på de vita plattorna. Nu är det "badhuskakel" och du kan få tag i billigt vitt kakel i annan form (typ 10x20) på K-rauta. Höjer utseendet ytterligare.

KristinaRT
Vet inte om det redan är "ute" igen, men lodräta bårder är snyggt och mindre traditionellt än vanliga horisontella bårder. Eller ett hörn i samma plattor som golvet kanske? Ett badrum som är kaklat helt i vita kvadatiska plattor kan se lite "platt" ut (hittar inte rätt ord :)), så att göra något (även om det bara är att man väljer rektangulära plattor) gör att det ser mer "arbetat" ut. Däremot är vitt helt klart enormt praktiskt eftersom det är så lätt att ändra stil i badrummet....

H
Smaken är personligt.

Skulle ta på golvet ett mörkt varmt grått (lite ton av brunt) och en offwhite så att badrummet upplevs varmt, vitt och svart bli kallt. Skiulle också välja en större tex 25x40 cm plattor på väggen, (så att det inte blir så tvättstugelikt).
Eftersom du skall sälja så tycker jag att det inte skall var några bårder för det är så personligt vad man tycker om. Du kan ju ha några golvplattor över som köparen kan använda för att gå upp med en bård vid handfat eller toalett om de så önskar.

Redigerat:
Tänkte ta 10*20 ett tag med det kostar 400 m2 där jag får beställa ifrån så det blir en slant då det blir helkaklat hela vägen upp.

Stora platter är bara för hemskt. Såg ett badrum här i trappen med 20 *20 och det var hemskt.

Grejen med badrumet ovan var att det är simpelt men budgivning bler mycket bra på den lägenheten.

Redigerat:
crazys skrev:
Tänkte ta 10*20 ett tag med det kostar 400 m2 där jag får beställa ifrån så det blir en slant då det blir helkaklat hela vägen upp.

Stora platter är bara för hemskt. Såg ett badrum här i trappen med 20 *20 och det var hemskt.

Grejen med badrumet ovan var att det är simpelt men budgivning bler mycket bra på den lägenheten.
Matt vitt kakel i 10x20 kostar 109 kr/kvm på K-rauta...

jenfor skrev:
Matt vitt kakel i 10x20 kostar 109 kr/kvm på K-rauta...
Kan inte välja hur som helst då jag förlorar garantin på arbetet.

Du förlorar väl ändå ingen garanti på att köpa plattorna själv någon annanstans?

Typiskt hantverkarsnack. Garantin påverkas inte ett smack av vilka plattor som används. Vad plattsättaren menar är att han tappar intäkten som är lika med diffen mellan hans rabatt på 50% och marknadspriset som du får betala... Det är en illa dold hemlighet så jag fattar inte varför de fortfarande hymlar med detta.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.