Lite sent att komma in i denna tråd nu, men jag vill bara säga att jag haft en BS12C2 ett drygt år, och har med den byggt en carport på 60 kvm, tre träaltaner, en brygga, ett kök osv... och jag är supernöjd! En helt fantastisk maskin med en utmärkt kombination av storlek och styrka.
Jag har också råkat ut för läskiga missljud i växellådan som någon tidigare nämnt, men jag kom på att det beror på att jag slarvat vid byte av hastighet och inte lagt hastighetsväljaren i resp ändläge - gör man det försvinner oljudet.
Jag har inte provat de andra (Milwaukee, Makita...) men jag kan i alla fall helhjärtat rekommendera AEGn!
Jag har också råkat ut för läskiga missljud i växellådan som någon tidigare nämnt, men jag kom på att det beror på att jag slarvat vid byte av hastighet och inte lagt hastighetsväljaren i resp ändläge - gör man det försvinner oljudet.
Jag har inte provat de andra (Milwaukee, Makita...) men jag kan i alla fall helhjärtat rekommendera AEGn!
När jag tittade på denna dragare på Bauhaus var det NiCd-batterier som följde med, inte optimalt, kanske därför priset är bra.Bezt skrev:
Även jag blev väldigt förvånad när jag såg det på Bauhaus för några veckor sedan. Om man ska vara petig så tycker jag att maskinen kändes ganska plastig också, långt ifrån den känsla som TS maskin ändå har.foppa72 skrev:
Dewalts maskiner är inte direkt mina favoriter, men jag råkar ha en DC742, som ju är från deras nyare design. Nyare DW har "frameless" motor, chuckarna brukar vara Jacobs och det är ju inte direkt samma batterier mellan DW och B&D.frohike skrev:
Jag kan inte förstå varför folk alltid uttalar sig om att det borde vara samma skit i DW. Det är ju ungefär lika dumt som att säga att en ny Ferrarimodell borde vara marginellt bättre än en Fiat Panda, eftersom det säkert är många delar som dem har gemensamt. (Ferrari ägs av Fiat).
Anledningen till DW:s försämrade kvalité jämfört med 10 år tillbaka tror jag snarare beror på att DW har börjat utveckla sina maskiner själva, tidigare var maskinerna Elu-konstruktioner, som på den tiden var väldigt moderna och bra för sin tid.
Klicka här för att svara