Hej någon som har provat AEG 12V skruvdragare BS12C2 och slagskruvdragare BSS12C ? dom verkar vara små och smidiga och ändå ha kraft för att orka med lite grövre jobb.Jag är så trött på stora tunga 18 Voltare så jag kan spy på dom.

Jag har den enväxlade modellen, BS12C.
När jag skulle köpa så kollade jag på bosch, makita, milwaukee och aeg och jag tyckte att aeg:n verkade mest robust så det blev en sådan och den har nu slitit hårt i varje dag i ett halvår. Den största skruv jag har dragit är 6x120 biltemaskruv ( dom är trögskruvade).

Det får nog bli shopping imorgon jag har kännt och klämt och tyckt att dom verkar rejäla, jag har en AEG maskin sen 60 talet ärvd av min far och den går inte ta död på jag har försökt.

Jag tror att du kommer att bli nöjd!

Jag har en AEG Best 12x, 12 V med 2 batterier, är mycket nöjd med den har använt den väldigt mycket i vårt renoveringsprojekt. Har en AEG borrhammare också som även den är väldigt bra och användbar.
Verkar vara med verktyg som med bilmärken, vi har alla våra favoriter och argumenten är inte alltid objektiva och byggda på fakta.
Prova hur maskinen känns i handen och helst även i "skarpt läge" om det är möjligt. Väljer Du ett bra märke så är min erfarenhet att man blir nöjd, jag äger och använder blåa och gröna Bosch, Makita och AEG alla är väldigt trevliga maskiner, De Walt har jag också tillgång till och även dom har fungerat, precis som ett par gamla Hitachi.
Lycka till med köpet!

Jag har sedan några månader en AEG BS12C2, efter några veckor så började lågväxeln att hoppa ur/kugga över, häromdagen så rasade den växeln totalt..
Maskinen är mkt stark på lågväxeln men tyvärr oftast för svag på 2an

racer skrev:
Jag har sedan några månader en AEG BS12C2, efter några veckor så började lågväxeln att hoppa ur/kugga över, häromdagen så rasade den växeln totalt..
Maskinen är mkt stark på lågväxeln men tyvärr oftast för svag på 2an
Anledningen till att jag valde den enväxlade istället för den tvåväxlade var att den enväxlade borde vara robustare i lådan pga färre delar. Det kanske stämde då :blushing:

Nu är båda provkörda och inhandlade två maskiner med lådor, fyra batteri och två laddare samt lite krafs som följde med borrmaskinen för 2300 ex moms tyckte jag var ett hyfsat pris

Bezt skrev:
Vet inte något om de men vi diskuterade i en annan tråd om dessa.
[länk]
Ungefär 1700 kr hem till dörren och Makita klingar högre än AEG i mina öron. Vad är det för pris på AEG-kittet?

220v till laddaren-?

Har för mig man fick välja det vid betalning men jag får återkomma då jag får mitt kit i början av veckan.

Ja 230 volts laddare. Det är köpt Sverige med 3 års garanti.

J.B. skrev:
Ja 230 volts laddare. Det är köpt Sverige med 3 års garanti.

Vart köpte du?

Hos den lokale TOOLS handlaren

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.