Kyl/frysen gav sig häromdagen, så det var bara att ge sig in i vitvarudjungeln :)
Inte lätt, men vi kom fram till att Miele hade det vi sökte. Dagen efter våran beställning ringer försäljaren och säger att leveranstiden är 2 månader på deras kyl + frys!!!! :o
Det var bara att börja om från början.......................
Nu har vi fastnat vid AEG:s vitvaror, någon som kan rek. dom???
Finns det någon som har någon bild på dom i hemmiljö?

Tack på förhand!

Utan att ha någon AEG så skulle jag nog kunna göra det, har själv Husqvarna. Husqvarna, elektrolux eller AEG är ju i princip samma produkter med olika design.

Skulle definitivt rekommendera avfrostningsfri Frys, det absolut bästa köpet jag gjort till köket, fungerar helt perfekt, inte en tendens till en isbit på 3 år

/M

Fredrik.e, den var skitsnygg, något som sambon skulle gilla ;D Nackdelen var väl priset då ;)
Mikkat, avfrostningsfri frys står högst på listan, låter skönt att höra att det faktiskt också funkar :)

Låter som man kanske törs satsa på AEG då!

Någon mer som har erfarenhet av AEG?

Vi köpte kyl,frys micro, diskmaskin, häll och ugn i aluminium från AEG för 2 år sedan och dem har fungerat klockrent ;D

Rekommenderar varmt AEG vitvaror.

/dempa

Har AEG kyl, frys, induktionshäll, micro, ugn och snart även diskmaskin (strejk i Tyskland >:( Jättenöjda hittills :D

Rekommenderas! :)

Tosca har du mätt temperaturen i frysen i näst nedersta facket? Har samma modell fast i rostfritt om vi ställer in den på -18 så är det endast -14--15 i näst nedersta facket vi får ställa upp den till -22 för att det skall bli -18 i näst nedersta facket.

Du kan ju kolla i ditt frysskåp så vet vi om vårat är ovanligt kasst.

Tack så mycket för upplysningen. Skall prata med E-lux service och höra hur stor tolerans dom anser är normalt, känner mig lite irriterad över att det diffar 4 grader.

Låter som att man kan satsa på vitvaror från AEG ;D
Svårt att tro på allt vad försäljarna säger, då de alltid säger olika ::)
Skönt att få det konstaterat från dom som verkligen testat dom ;D

Tosca, tack för bilden, ser verkligen bra ut! Snyggt kök du verkar ha från det lilla jag såg ;D

Ang handtaget så är det verkligen en miss, då de flesta kyl/frysar vi testat har med lätta öppningsbara handtag!
Var ju först inne på Miele och dom var en dröm att öppna........
Men då blir det kanske inte så mkt spring i frysen av barnen när dom är på glassjakt;) ;D

Hahaha,såsant! Tänkte inte på det,men då spar det frysdörrarna i alla fall ;D
Tosca skrev:
Posted by: Alfa Posted on: Today at 10:57
Men då blir det kanske inte så mkt spring i frysen av barnen när dom är på glassjakt;)  
De kommer väl förmodligen snabbt på att ta dubbla portionen istället, så de slipper dra i frysdörren i onödan  ;D

Tosca skrev:
Den enda funktionsmissen, eller vad man kan kalla det, är att skåpen är lite i trögaste laget att öppna. Kräver att man tar i rejält, alltså ingenting att rekommendera för småbarnsfamiljer, gamla och funktionshindrade.
Tosca, vad jag kan se på dina bilder så har du inte monterat fotpedalerna för att öppna kylen och frysen. Ett tryck på pedalen, klick så är det öppet!
Om du öppnar frysen utan pedal kommer du snart att stå med handtaget i handen.

Hej !
Har AEG pedaler på sina skåp ?

Vi har samma som Tosca, vi är kanon nöjda med våra. Vi har fotpedaler på våra.

Det var Milla66 som inte verkar ha monterat på sina fotpedalar på kyl och frys.

Har nu köpt AEG:s kyl och frys :D Tack alla för hjälpen ;D

Pedaler??? Finns inga på min i alla fall, nu blev jag fundersam :-/

Vill bara göra en tilläggskommentar kring AEG produkter. Vi har alla köksmaskiner utom kyl och frys från AEG efter vår köksrenovering. Kyl och frys är Miele och dem hade vi köpt året innan renoveringen så dem behöll vi trots att jag faktiskt inte är helt nöjd med dem.

Resten av köksmaskinerna blev AEG och det var helt och hållet behovet av olika funktioner som styrde detta så när som på espressomaskinen som bara valdes för att passa ihop.

Induktionshällen: Den enda som var tillräckligt bred för våra stora kärl och utan lister och inte alltför tydliga vita ringar där värmezonerna finns. Superbra!

Ångugn/varmluft/vanlig :3 funktioner i samma apparat. Helt fantastisk. Många märken har ånga och varmluft men jag som bakar mycket vill ha kvar över och undervärmen och det hittade vi inte i något annat märkes sortiment.

Micro/varmluft: Går både att köra var för sig och kombinera tillsammans för att snabba på tillagningen. Jag har gjort potatisgratäng till 8 personer på bara 20 minuter.

Espressomaskin: Fick bli AEG bara för att den passade till ugnarna som sitter under. Efter en lång inkörningsperiod så är vi nu jättenöjda även med den men det var vi inte första veckorna det lovar jag. De hade till och med ute en reparatör från Italien och tittade på den.

Jag hade aldrig funderat över AEG tidigare men har efter ett drygt halvår inte haft anledning att vara annat än supernöjd med de varor vi köpt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.