Byggahus.se

Advokat i Uppsala?

1. S
    Medlem · 80 inlägg

Sven2

Medlem
    Min 90-åriga mormor har blivit synnerligen fult anklagad av köparen till hennes hus för att ha förfarit svikligt, vilket är det enda sättet för köparen att kräva pengar för något helt orimligt där köparen har åsidosatt sin undersökningsplikt. >:(

Jag har själv viss juridisk bakgrund men saknar det som fordras för att försäkringsbolaget skall acceptera att tvisten täcks av rättsskyddet.
    Söker därför tips för att finna en kvalificerad och engagerad advokat i Uppsalatrakten, med kompetens och erfarenhet för tvistemål rörande fastighetsöverlåtelser, för att driva svaromålet i Uppsala Tingsrätt.
    Jag bor själv i andra änden av landet och det är därför svårt att hitta rätt, då Eniro och advokatbyråernas hemsidor inte skvallrar om verkligheten.

Känner DU till någon som du vill rekommendera men inte vill svara "offentligt"? Skicka mig då gärna ett "Direktmeddelande".

2. H
    Moderator · Stockholm · 43 047 inlägg

hempularen

Moderator

Re: Advokat i Uppsala?

Eftersom du inte verkar ha fått några "riktiga" svar, så kommer jag med ett förslag hur du skall gå vidare. Kontakta Villaägarförbundet (www.villariks.se), dom ger gratis juridisk rådgivning till sina medlemmar, (inte speciellt dyrt att vara med), dom kan dels hjälpa dig att bedömma om köparens yrkande är så sanslöst som du tror/tycker, dels så kan dom säkert hjälpa dig med förslag på advokater med rätt lokalisering och med rätt erfarenhet av fastighetstvister.

Ibland kan man få slut på en sån här tvist med ett välformulerat svarsbrev till motpartens advokat, en sådan formulering kan du antagligen få inom ramen för villariks gratisrådgivning (om det går så lätt).

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.