Hej
Jag har byt armaturer mot led med detta drivdon och när jag tänder så går ej i neddammar bar full jus är det drivdon som går inte i hopp eller något annat fel tack sam för hjälp E.nr till armaturen Ahlsell 7028000 bifogar bilder.
 
  • Dimmable konstantströms-LED-drivdon med specifikationer och symboler för säkerhet och certifiering. Märkt "BOXE" modell BK-DDL040E-A1050ADN.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Akustisk detektor AD-600 från Extronic AB för närvarodetektering, med specifikationer om spänning och belastning.
  • Digitalt styrdon för dimbara HF-don, modell Level switch NV2T-DSI från Extronic, för reglering av LED-armaturer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du har bilder på tre seprata prylar plus att du skriver att du har en viss armatur.

Drivdonet på första bilden, är det ett don som följer med armaturen?

Om inte, har du konfigurerat den för rätt strömstyrka?

Hur kommer de andra två prylarna in i bilden, hur tänker du dimma det drivdonet?
 
Dridonen är till Armaturen och andra sitter i elcentralen
 
Drivdonet tycks styrbara via Dali-protokoll eller extern tryckknapp. Tror inte du får ihop en lösning med de visade grejorna.
Hur är det tänkt att fungera? Ska belysningen tändas vid ljud i lokalen?

NV2T-DSI tycks vara en rätt gammal produkt, inget talar för att den har Dali-gränssnitt.
 
E etompau skrev:
Drivdonet tycks styrbara via Dali-protokoll eller extern tryckknapp. Tror inte du får ihop en lösning med de visade grejorna.
Hur är det tänkt att fungera? Ska belysningen tändas vid ljud i lokalen?

NV2T-DSI tycks vara en rätt gammal produkt, inget talar för att den har Dali-gränssnitt.
den går ner i jus styrka så länge finns inte någon ,så fort kommer nån in i korridoren så går upp i styrkan som styrs av en detectorn som finns i korridorn
 
Hör med Extronic, dom har prylar som kommunicerar via Dali-protokollet.
Tror du behöver byta någon modul i installationen för att få ihop detta.
 
Men hur har du kopplat ihop det här?

Drivdonet kan styras via DALI från andra enheter, eller genom push dimning (återfjädrande strömbrytare). Är det DALI protokoll mellan enheterna?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.