Jag planerar för en vattenmantlad kamin och ackumulatortank/ar till hösten.
Eftersom jag har en väldigt begränsad yta att placera tankarna på så har jag haft utkik ett tag och idag dök det upp 2 rostfria tankar med rätt mått som tidigare är använda i en båt.
Tankarna har idag ingen varmvattenslinga i sig och jag undrar om det behövs när jag bara kommer att köra kaminen till ack 1 och vidare till ack 2 och såklart ut till radiatorerna eller räcker det med att svetsa dit några r20?
 
Slinga har du bara om du vill få ut tappvarmvatten också.
 
  • Gilla
nimhed
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.