Jag håller på att byta vedanläggning och kollar förstås runt på nytt och begagnat. Det är ju mycket att lära sig och jag hoppas att någon här kan svara på denna fråga.
Vad måste en ackumulatortank tåla för tryck? Jag förstår att det ju är skillnad på öppna och slutna system. Jag har öppet idag, men det kan ju bli aktuellt med byte.
Huset är ett suterränghus i två plan där pannan tanken kommer att stå på nedre planet.
Jag såg en tank som skulle passa bra i storlek, men den tål bara 0,8 bar. Är en sådan helt utesluten för ett modernt system?
MVH
Thomas