Hej!
Det vore väldigt bra om någon med byggerfarenhet tog en liten titt på mina egenhändigt ritade blyertsritningar.
Jag har tänkt att utnyttja ett outnyttjat utrymme till en ackumulatortank. Frågorna är många så jag får väl försöka att koncentrera frågeställningarna lite. De två grova bjälkarna (ca 200 gånger 200) är gamla bjälkar som löper från ett angränsande rum. Det blir väl säkrast att få under en bärline till annars blir väl avståndet lite för långt (ca 2500 mm) Ackumulatortanken är på 750 l så det lär väl handla om ca. 800-900 kg tyngd.
Sedan så funderar jag på om man måste gjuta golv i ett sådant här utrymme och i så fall på vad; 22 mm spånplatta eller spåntade bräder ? Jag tänker också att gjuta upp en klack för acktanken att stå på. Eftersom jag skall ha golvbrunn i utrymmet så vill man ju ha fall på golvet och då blir det svårt för acktanken att stå stadigt utan en gjuten klack, tänkte jag. Till sist så undrar jag vad man brukar använda för fuktstopp mellan gjutningen och trävirket, färg, plast, eller?
Synpunkter på konstruktionen emotages tacksamt