Hej

Har en sorptionsavfuktare Acetec Evo Dry 18 P under huset(krypgrund). Ni som har sorptionsavfuktare vad har ni för inställning på fuktnivå, kör ni på hög eller låg nivå etc?

Är nybörjare på den som så hade varit intressant att höra vad som kan vara rimligt att ställa den på, just nu står den på fuktnivå 60%.

Tack på förhand
 
Åsa Lund
För att våra luftrör ska må bra bör RF ligga mellan 40-60%
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
För att våra luftrör ska må bra bör RF ligga mellan 40-60%
Ja men man bor inte i krypgrunden!!!

60% blir bra, min Acetec står på det. Den tillåter högre luftfuktighet när det blir lite kallare där nere.
 
R Runnis skrev:
Ja men man bor inte i krypgrunden!!!

60% blir bra, min Acetec står på det. Den tillåter högre luftfuktighet när det blir lite kallare där nere.
Tack Runnis. Vilka inställningar kör du själv på din Acetec?
 
Åsa Lund
R Runnis skrev:
Ja men man bor inte i krypgrunden!!!

60% blir bra, min Acetec står på det. Den tillåter högre luftfuktighet när det blir lite kallare där nere.
Mögel växer över RF 70%
 
  • Gilla
guggen
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.