Jag söker produktblad på Acetec A100. Priset är klart trevligt, men jag hittar inte så mycket information på tillverkarens hemsida. Jag vill helst hitta en kapacitetskurva, fläkteffekter, vilka möjligheter till styrning som finns etc.

Dra ett mail till http://www.ventilation.nu och be dom skicka en pdf på alla data.
Brukar alltid finns eftersom nästan alla Drift o skötsel pärmar numera skall göras digitala.

* Edit. Såg att det fanns faktablad på deras hemsida att ladda ner.
*Edit. Kolla ljudnivån, ser ut som att den för rätt mycket oväsen.

Redigerat:
Den har ju tyvärr endast ett läge på fläktarna som kan användas. Bara normal läget går att justera in i balans, de andra två är min/max på fläktarna. Dåligt, som tyvärr även många andra aggregat.

Roligt att någon nämner detta aggregat, är också nyfiken!
Ahlsell hade en drive för jul där de sålde det för 15000 kr inkl moms, men man vill ju veta vad man köper såklart.
Har någon tips på ett annat aggregat med EC-motorer för vindsplacering?

När jag valde a100 berodde det mest på att jag hade möjlighet att köpa det till ett bra pris. I efterhand är jag nöjd, ett enkelt aggregat som gör sitt jobb:

+
Roterande växlare, hög verkningsgrad
Bllligt
EC-fläktar

-
endast 3 steg på tyristorn
eftervärmarbatteri, vad ska jag med det till?*

Eftervärmarbatteri är användbart här i norrland ;)
Var köper man aggregatet billigast som privatperson?

Nu har jag beställt aggregatet, kommer imorgon.
15000 kr inkl moms blev priset.
Återkommer om några månader med erfarenheter.

var köpte du aggregatet?

Ahsells
Med lite tjat fick jag handla det som privatperson tack vare att jag jobbar på ett företag som handlar mycket där.
Med ännu mer tjat fick jag det till kampanjpris som gick ut i december ;)

Vi har ett sådant sen snart en månad...verkar fungera bra men jag har inget att jämföra med. Vi har ganska stora ljuddämpare så ljudet är ok.

Drivremmen till vårat aggregat gick sönder efter ca 3 mån drift, vilket kan tyckas vara i kortaste laget. Ringde Acetec i Älvdalen och förklara läget, de tyckte också att det var dåligt att remmen hade gått av och skicka en ny rem på posten, dagen efter låg den i lådan, utan knussel.

Ett telesamtal på 2 min och ny rem dagen efter, bättre kundservice har jag inte varit med om, vilket Acetec skall ha all kred för.

/Emil

Samma här, remmen hade gått av visade det sig!
Ringde dit, så de skickar ny genast, mycket bra service!

Bumpar denna då jag ska byta FTX och ventilationsfirman tyckte detta var bättre än Hearu. Det kan ju vara sant eller så är det för de kränger just Acetek. Att remmen gick av så snabbt på två i detta forum gör mig lite orolig dock.. Undrar också hur ljudnivån är då jag är lite krävande med att huset ska vara så tyst det går..

Firman gav mig priset 20 000kr inkl moms exklusive arbete. Men jag hittar det inte billigare idag.

Bricco skrev:
Bumpar denna då jag ska byta FTX och ventilationsfirman tyckte detta var bättre än Hearu. Det kan ju vara sant eller så är det för de kränger just Acetek. Att remmen gick av så snabbt på två i detta forum gör mig lite orolig dock.. Undrar också hur ljudnivån är då jag är lite krävande med att huset ska vara så tyst det går..

Firman gav mig priset 20 000kr inkl moms exklusive arbete. Men jag hittar det inte billigare idag.
Utan att ha något att jämföra med skulle jag vilka hävda är det är mycket tyst, sover nästan under det och det hörs knappt alls.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.