233 läst ·
8 svar
233 läst
8 svar
Acer Swift 3 från 2017??
Medlem
· Västra Götaland
· 36 inlägg
Någon bra på datorer här?
Min fru fick av en pensionär en Acer Swift 3 från 2017 då min gamla Lenovo är typ obrukbar.
Men denna Acer tar inte emot laddning.
Den blinkar orange i indikatorn men batterier visar 0% då har den suttit i avstängd i ca 30 minuter.
Den orkar inte ens hålla igång trots laddkabeln i utan förbrukar mer än den tar emot.
Någon tips på om det kan vara något enkelt?
Min fru fick av en pensionär en Acer Swift 3 från 2017 då min gamla Lenovo är typ obrukbar.
Den blinkar orange i indikatorn men batterier visar 0% då har den suttit i avstängd i ca 30 minuter.
Den orkar inte ens hålla igång trots laddkabeln i utan förbrukar mer än den tar emot.
Brukar vara batteriet som är problemet när de inte tar laddningA andersjohansson84 skrev:Någon bra på datorer här?
Medlem
· Västra Götaland
· 36 inlägg
Att byta batteriet brukar oftast ändå inte vara mer än att skruva av bakstycket och några ytterligare skruvar, även på dessa slimmade varianter. Men det låter lite märkligt att du inte kan köra den med sladd, brukar gå bra. Så frågan är ju om laddaren och/eller något ytterligare i datorn är paj. Hade nog tagit ur batteriet och testat köra på strömadapter efter det.
Däremot hade jag inte lagt några pengar på datorn i fråga, den var inte speciellt häftig ens när den kom
Däremot hade jag inte lagt några pengar på datorn i fråga, den var inte speciellt häftig ens när den kom
Det finns många instruktionsfilmer på youtube om hur tex batteribyten görs på diverse modeller. Kika på några och bedöm hur troligt det är att du klarar av jobbet. Batterier kan köpas relativt billigt från Amazon mfl och de håller ofta bra.
Klarar du av att byta stickkontakt på en lampsladd är du nog kvalificerad att byta batteri i en laptop.
Klarar du av att byta stickkontakt på en lampsladd är du nog kvalificerad att byta batteri i en laptop.
Medlem
· Västra Götaland
· 36 inlägg
Jag beställde ett billigt pirat batteri och monterade. Det verkar fungera, den visar 100% och så till skillnad från 0% som innan. Så den duger nog gott åt frugan för att göra bokföring m.m.
Telenor har fortfarande problem med att få det här att funka alltså? Trist…
Vi bytte ju till Allente IPTV för lite mer än ett år sedan efter att Telenor försämrade allt.
Det har fungerat bra och suverän bild och ljud. Tyvärr så är det ju lite dyrare.
Dock så är jag osäker på om tv signalen verkligen går via ethernet kabeln som är inkopplad eftersom boxen kräver även wifi utöver denna. Wifi kanske bara är för play tjänsterna (som jag inte använder i den). Jag får ta och kolla upp vad som är för vad.
Annars så är den här boxen bra mycket bättre på alla sätt än Telenors och det går att pausa sändningar i några minuter och spola tillbaka osv utan hårddisk. Jag har inte haft något behov av att köpa till en hårddisk ännu pga att den använder sig av det inbyggda minnet för det.
Vi bytte ju till Allente IPTV för lite mer än ett år sedan efter att Telenor försämrade allt.
Det har fungerat bra och suverän bild och ljud. Tyvärr så är det ju lite dyrare.
Dock så är jag osäker på om tv signalen verkligen går via ethernet kabeln som är inkopplad eftersom boxen kräver även wifi utöver denna. Wifi kanske bara är för play tjänsterna (som jag inte använder i den). Jag får ta och kolla upp vad som är för vad.
Annars så är den här boxen bra mycket bättre på alla sätt än Telenors och det går att pausa sändningar i några minuter och spola tillbaka osv utan hårddisk. Jag har inte haft något behov av att köpa till en hårddisk ännu pga att den använder sig av det inbyggda minnet för det.
Klicka här för att svara